Triumph Speed Triple-tråden.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Du råkar inte veta om de finns att beställa online någonstans? Alternativt ett produktnummer?

Om jag skulle vilja köpa online så skulle jag prova med http://www.jacklilley.com/. Jag hittar det inte på deras hemsida men att slänga ett mail till dom skadar nog inte. Annars är väl det enklaste att tala med din Triumph återförsäljare i Svedala.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Om jag skulle vilja köpa online så skulle jag prova med http://www.jacklilley.com/. Jag hittar det inte på deras hemsida men att slänga ett mail till dom skadar nog inte. Annars är väl det enklaste att tala med din Triumph återförsäljare i Svedala.
Jo får bli så, jag måste tala med dem ändå då jag ska ha en del andra saker också som normalt inte listas i vanliga onlinebutiker. Men ibland när man ska ha något som har uppdaterats så vet de inte alltid vad man pratar om. Iofs så brukar de ändå inte lagerföra sådana saker så förhoppningsvis är det nya modellen som kommer om man beställer nu.

Har å andra sidan hela vintern på mig att skicka saker fram och tillbaka. :D

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter

113Nm på slangen måste vara nån slags rekord för en S3a. :tummenupp

När jag bänkade min förra hösten med triumphs effekt-slipon (kattstrypare) fick jag 96Nm/117Hp.

Nån mer som kört bänk och har siffror? (För att kunna jämföra mer "vetenskapligt" skall man nog köra på samma bänk och med samma tryck i däcken)

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
113Nm på slangen måste vara nån slags rekord för en S3a. :tummenupp

När jag bänkade min förra hösten med triumphs effekt-slipon (kattstrypare) fick jag 96Nm/117Hp.

Nån mer som kört bänk och har siffror? (För att kunna jämföra mer "vetenskapligt" skall man nog köra på samma bänk och med samma tryck i däcken)

Arrow 3-1 helsystem och gasa satan direCkt grejar biffen :tummenupp

Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Arrow 3-1 helsystem och gasa satan direCkt grejar biffen :tummenupp

Man blir lite sugen att FAKTISKT veta... Får man ut en sån där kurva/graf på papper att ta med hem, om man åker till Effektbolaget i Tullinge? Eller digitalt, för den delen, så man kan lägga ut den i Daytona-tråden sen, som en liten tease åt Moppekillarna...:D

crille666

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
06 triumph speedtriple
hej är det någon som vet om det är någon killnad på s3 ans 05-06?
någon som vet vad 2000 mila service kostar? e det johans mc som gäller i göteborg?

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
någon som vet vad 2000 mila service kostar? e det johans mc som gäller i göteborg?

Har inget pris på servicen, men förbered dej på en överraskning...:gnissla Det är vad de kallar "STORA SERVICEN" och det brukar inte båda gott för plånboken...:rolleyes: Det är ventiljustering och grejer vid 2k, så det skall rivas lite motor då...:gnissla

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

Johans MC i Göteborg, annars är närmaste Triumph i Linköping eller Triumph i Malmö.

Tänk på att under vintermånaderna ger de kraftiga rabatter på verkstadsjobbet och kan vara värt att vänta tills dess. Mer info på deras hemsidor.

crille666

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
06 triumph speedtriple
Johans MC i Göteborg, annars är närmaste Triumph i Linköping eller Triumph i Malmö.

Tänk på att under vintermånaderna ger de kraftiga rabatter på verkstadsjobbet och kan vara värt att vänta tills dess. Mer info på deras hemsidor.

var på johans mc och kollade pris skulle hamna nånstans runt 6500:- men som du sa runt 1500 billigare i november december. de har vett på att ta betalt:(

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
var på johans mc och kollade pris skulle hamna nånstans runt 6500:- men som du sa runt 1500 billigare i november december. de har vett på att ta betalt:(

Som sagt, kolla med Linköping och Skåne, de har ännu billigare verkstadspriser. Har du polare däröver så har du ännu en anledning att ta en liten extra runda. Johans som ligger i storstan har precis som du säger, vett att ta betalt.... :rolleyes:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Som sagt, kolla med Linköping och Skåne, de har ännu billigare verkstadspriser. Har du polare däröver så har du ännu en anledning att ta en liten extra runda. Johans som ligger i storstan har precis som du säger, vett att ta betalt.... :rolleyes:

Finns även en ny Traja butik i Laxå har inte srvat där än men varit inne flera ggr å handlat lite små plock och de verkat vettiga och är trevliga.

Om det ligger bättre till?
Tjong.

crille666

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
06 triumph speedtriple
Finns även en ny Traja butik i Laxå har inte srvat där än men varit inne flera ggr å handlat lite små plock och de verkat vettiga och är trevliga.

Om det ligger bättre till?
Tjong.

ok alltid värt att kolla upp. köpte min s3a 06 i söndags, och den har gått ca 1900 mil, men hade ju ingen koll på att servicen var så dyr vid 2000 mil. men men bara att lätta på lädret:)

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
ok alltid värt att kolla upp. köpte min s3a 06 i söndags, och den har gått ca 1900 mil, men hade ju ingen koll på att servicen var så dyr vid 2000 mil. men men bara att lätta på lädret:)

Jag skall serva min på 2000 mila nu innan det är dags att gå i ide.

Preliminärt pris på runt 4 tuss sa de på TC här i Linköping. Mycket pengar men kanske inte dyrt om man jämför med Sthlm o Gbg.

( 1875kr tog man för 1000mila )

// Johan

crille666

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
06 triumph speedtriple
någon som vet om handtag mm passar om jag byter ut mitt orginalstyre (22mm) till ett fatbar styre på 28mm?

crille

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...