Triumph Speed Triple-tråden.

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Hallå allesammans. Har precis köpt min första motorcykel, en speed triple av 2010 års modell. Jag skall hämta den om ett par veckor och tänkte ordna verktyg till den, min fråga är kort och gott som följer.

Om jag köper en verkstadsbok till hojen, finns det i den en förteckning över de verktyg man behöver ?

Tack på förhand.

/B

Grattis till en kul hoj!

Jag skulle köpa bara det du behöver t.ex. en stor hylsa för bakhjulsmuttern och insex för fram axel osv. det blir enklast och billigast så. Jag har då åkt ned med hojen till affären och testat fram rätt storlek. Efterhand som jag har meccat så har jag köpt verktyg och det har inte blivit så mycket då är det mest vanliga prylar i övrigt. Jag tycker det är viktigt med en bra moment nyckel. Broms ok, hjul muttrar och oljeplugg är lätta att dra sönder. I.om. att den är så ny så är det inte aktuellt med ventiljustering eller att klyva motorn eller annat och då först kan det kanske finnas specialverktyg.
Hade´
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Orginalformen till nya speed triple
images
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Hugger

Tjo, håller på att letar efter en hugger till min s3:a -04!!! Verkar helt omöjligt att hitta nån, har hittat två i england men de vill inte skicka internationellt.......är det nån som har en liggandes eller vet var jag ska hitta en så vore jag glad:va!! Vet att det finns nya att köpa men jag föredrar en bättre beggad så vida det inte är rea:)
 

Mats_N

Notte
Gick med
6 Mar 2011
Ort
Broby
Hoj
04 Triumph Speed Triple
Jag skulle vara duktig i helgen och byta tändstift på hojen en 04, men det gick som det brukar, det gick lite för snabbt! Jag glömde att kolla vilken bränsleslang som satt överst respektive underst! Jag tror att den röda satt överst och den vita underst,men jag är inte säker. Är det någon som vet?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag skulle vara duktig i helgen och byta tändstift på hojen en 04, men det gick som det brukar, det gick lite för snabbt! Jag glömde att kolla vilken bränsleslang som satt överst respektive underst! Jag tror att den röda satt överst och den vita underst,men jag är inte säker. Är det någon som vet?
Matningen är den undre och går normalt till höger sida på railen. Returen går från vänster sida på railen till den övre kopplingen på tanken. Detta enligt flödesbeskrivningen i bok. Dock så bör det inte spela någon roll vilken du sätter var då railen har öppet flöde åt båda håll och den trycksätts så spridarna får sin bensin ändå (bypass).
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tjena jag kör ju en s3 -05:a, bromsarna är ju ganska långt bort i fråga om grepp i jämförelse med min förra sporthoj. Läste nånnstanns att kolvarna i bromsoket hade nånn mystisk beläggning och att man skulle byta mot teflonbelagda kolvar, nånn som har nånn info på det och till och med testat kanske? Massa snack om bromsarna (-05) byta slangar, pump osv osv, men det måste finnas nått enkelt sätt. Man kommer ju kör av i första bästa kurva med bromsarna :)


Skickat med den näst senaste tekniken inom data/multimedia.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Brukar byta till kolvar från 675:eek:rna. Ring Joppe på motorbolaget i linköping han minns vet va som ska göras för e brukar fixa till de där bromsjävlarna på trajjorna.
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Låter bra som satan, tack för info grabbar! :D


Skickat med den näst senaste tekniken inom data/multimedia.
 

bronken

Ny medlem
Gick med
28 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Speed Triple -10
Du som var ute och gled på stan idag? Såg dig vid kvarnen. Kollade in den där speed triplen du köpte på Lelles förut, riktigt nice! :tummenupp

Visst var det jag, tänkte ta en smygpremiär innan köldknäppen i helgen. Inte klockrent hojläge just nu men skapligt kul ändå, skönt att du diggade hojen också, det gillas. Såg ett par andra lirare som var ute idag med, men det lär väl dröja innan det blir trångt på gatorna.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top