Då var hon hemmaView attachment 404117
Hej på er!
Nybliven ägare av en STT 2014. Det är en fröjd att läsa igenom tråden och lära sig ett och annat. Har en fundering: Köpte min helt ny, och handlaren sa att jag inte alls behöver köra in den på nåt särskilt sätt. Motorn är redan förberedd för att leverera direkt. Enligt honom. Däremot tyckte han att jag ska va noggrann med växlingarna. Alltså inte direkt crossväxla.
Läser här att vissa fått rådet att inte varva mer än 6000 varv ca. Jag är dagligen uppe på över 10000 varv. Har bara kört drygt 40 mil. Så, hur ska jag tänka?
Fridens!
Någon som har tips på schyssta Stompgrip till en svart StreetTripple -2013
Jag är av naturen otålig, och har ruskigt svårt för instruktionsböcker, och gick på vad handlaren sa när jag frågade om just detta. Den där klisterlappen tog jag bort direkt. Jag får helt enkelt skylla mig själv. Ska läsa boken och förmodligen varva lite snällare framöver. Men satan vad svårt det kommer bli när jag vant mig vid det där underbara draget mellan typ 6000-10000 varv. Tack för instruktionerna!
Rekommendation och rekomendation...Då va man ägare till en 2010 års modell street triple med 1600 mil på mätarn.
Behöver byta olja och filter på den, rekommendationer?
Då var hon hemmaView attachment 404117
Klart snyggaste färgen!
Vilket försäkringsbolag kör ni med?
Kollat på någera olika och får väldigt varierande priser, bäst va Svedea men ändå dyrt tycker jag, är 27 år och bor i mindre ort och har garage.
Svedea tror jag är absolut billigast, ialla fall om man är 30+! Jag pröjsade 9600 i Sunbyberg och nu när jag bor utanför Uppsala så ligger den på 4000!
Kolla Svedea, de brukar ha bra premie!!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |