Nickenordmark
Ny medlem
Hej på er!
Nybliven ägare av en STT 2014. Det är en fröjd att läsa igenom tråden och lära sig ett och annat. Har en fundering: Köpte min helt ny, och handlaren sa att jag inte alls behöver köra in den på nåt särskilt sätt. Motorn är redan förberedd för att leverera direkt. Enligt honom. Däremot tyckte han att jag ska va noggrann med växlingarna. Alltså inte direkt crossväxla.
Läser här att vissa fått rådet att inte varva mer än 6000 varv ca. Jag är dagligen uppe på över 10000 varv. Har bara kört drygt 40 mil. Så, hur ska jag tänka?
Fridens!
Nybliven ägare av en STT 2014. Det är en fröjd att läsa igenom tråden och lära sig ett och annat. Har en fundering: Köpte min helt ny, och handlaren sa att jag inte alls behöver köra in den på nåt särskilt sätt. Motorn är redan förberedd för att leverera direkt. Enligt honom. Däremot tyckte han att jag ska va noggrann med växlingarna. Alltså inte direkt crossväxla.
Läser här att vissa fått rådet att inte varva mer än 6000 varv ca. Jag är dagligen uppe på över 10000 varv. Har bara kört drygt 40 mil. Så, hur ska jag tänka?
Fridens!