Triumph Street Triple-tråden

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fnular litet på clipon till min. En triple R -12.

Ni som konverterat era styren, vad har ni använt? Jag tänkte mig Paolo Tarozzi högt clipon. Har bestämt för mig att det är 50mm i diameter på fästet som ska användas, kan någon bekräfta? (Har hojen på annan ort i skrivande stund)

Skulle annat märke/modell av clipon vara att föredra är jag öppen för förslag. Skulle vara skönt att ha något som är hyfsat enkelt att demontera så att vanligt styre kan monteras till de dagarna man så önskar. :)

Att instrumenteringen kan komma att behöva flyttas är jag medveten om. Huruvida det kanske räcker med att demontera flyscreen för att inledningsvis slippa instrumentflytt vet jag inte.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ni som har matt (grå) lack, hur får ni den ren? Har testat lite med vanligt bilschampoo men det är svårt att få rent. Tips?
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Min mattsvarta tvättar jag med vanligt Yes diskmedel på inrådan av återförsäljaren. Blir rent och fint.

För övrigt har italienarna första idag mäktat med att posta mitt slipon...
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Kör också Yes, funkar fint.

Nagge, det är värt sin väntan. SC utan killer är en våt dröm :kär
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har samma tanke, clipon på bana, standard på gata, har en R -13.
PP Tuning har clipon som är enkla att montera.
Hur löser man flytt av instrument o strålkastare? Finns det något färdigt eller måste man göra själv?

Flytt av strålkastare tänkte jag lösa medelst att be smeden jag jobbar bredvid göra distanser motsvarande italienska freespirits, http://www.freespirits.it/en/compon...-instrumentation-bracket-kitdet.html?Itemid=0 De säljer inte till privatpersoner, men om du har en god relation med din verkstad så kanske de kan ta hem kitet.

Har sett ett par triplar med clipon på Gelleråsen. Vill minnas att en av dem inte hade flyttade instrument. Men den var flyscreenen litet filad på för att få utrymme.

Men som sagt, i första led ta bort min flyscreen och se om det räcker. Om inte så blir det till att skruva.
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
07/29/2015 14:50 Neufahrn (DE) In transit.

Jorå så att det artar sig, vi får ta en runda sen när jag fått dit det på hojen leppek :yoparty
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
När du körde bana var det utan dbKiller? Vilken bana? Inget problem med ljudmätning?

Jag har bara knixat med SC-dämparn, inga problem i Amsberg. Är nog väldigt mycket upp till individen, mitt råd är att ha med killer och en skruvmejsel. Stökar personalen är det ju bara att sänka volymen, tar 1 min :hihi
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Sure thing!

Jag tänkte köra lite Knix på rörken 9e, dyker du upp?

Ska försöka hinna dit den 9e, är iväg på bröllop dagen innan så det beror lite på...
Hoppas på att få sliponet på måndag då det var i Malmö i fredags. Var det hemleverans eller gick det till utlämningsstället direkt?
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Ska försöka hinna dit den 9e, är iväg på bröllop dagen innan så det beror lite på...
Hoppas på att få sliponet på måndag då det var i Malmö i fredags. Var det hemleverans eller gick det till utlämningsstället direkt?

Hehe, fullt förståeligt. Jag kör noll tolerans dagen innan körning..

Hemleverans men dom hade inte mitt nr så jag fick vänta en dag till, kan tillägga att mitt system var lite långt så jag fick såga av det 1 cm.... med bågfil :huvet
 

andreasbrander

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2014
Ort
Märsta
Hoj
Street Triple RX
Tja alla street triple åkare

Tänkte kolla om någon var sugen på ett Danmoto Conical GP system? Jag köpte ett som jag precis fick hem förra veckan och har kört ca 5-6 mil med de. Har fått tag på ett Arrow innan som jag tycker såg lite snyggare ut. Tänkte mig en tusenlapp. Pallar inte skicka de så finns för hämtning i Märsta norr om Sthlm.

1438367642001.jpg
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Tja! Tänkte hälsa som nykomling i denna tråd och samtidigt ställa några inledande frågor.

Har en grafitgrå R -09 som är ovanligt lågt utrustad de knäpptysta orginaldämparna, ingen flyscreen eller bellypan för att nämna lite

Först och främst. Vilken galet underhållande hoj. Känner mig lyckligt lottad har läst igenom alla inlägg i denna tråd *phuu*

Fråga 1; Har en repa på tanken. Blir det hjälpligt bra med lackstift/pensel från eBay för nån hundring?

Fråga 2; jag vill ha tag på andra handtag till koppling och broms. Tillräckligt långa för att inte enbart vara till två fingrar, men snygga. Problemet är färgmatchning, vill ha samma som bromsok och text på tank. Tips ?

Dyker nog på fler frågor närmsta veckorna

Till sist en bild!
View attachment 421838

Trevligt! Jag har en likadan men med Arrow helsystem (som jag rekommenderar!) och med kolfiberskärm fram.

Fråga 1 skulle jag också vilja ha svar på, gärna med länk till ebay. :)

mvh :tummenupptriumph_no_reg.jpg
 

Kung

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha
Hej där. Jag är helt ny på detta forum men har helt plötsligt blivit sugen på en Speed Triple.
Min budget är ungefär 30.000kr och jag ser att det nu finns några på blocket i den prisklassen (lite äldre är dom då).
Jag vill köra lite bana och ha skölj å den ser tripeln ser ju så fantastiskt vacker ut.

Vad ska jag tänka på i min prisklass och vad ska jag akta mig för?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top