wmb
Ny medlem
Jag har beställt levers via appen geek. Får se när dom dyker upp View attachment 422375
Typiskt. Dom passade inte min R iaf

Jag har beställt levers via appen geek. Får se när dom dyker upp View attachment 422375
Min mattsvarta tvättar jag med vanligt Yes diskmedel på inrådan av återförsäljaren. Blir rent och fint.
För övrigt har italienarna första idag mäktat med att posta mitt slipon...
Inte limmar väl fabrikerna fast handtagen heller? Jag drog bara på mina. Sitter som berget utan lim och annat skitEfter vidare okulär-besiktning så verkar det som att fabriken helt enkelt inte har limmat handtagetDet har helt sonika tryckt ihop sig och lämnat en 1 centimeters glipa........... Blev till att snurra och dra lite på handtaget så var det på plats igen.
Inte limmar väl fabrikerna fast handtagen heller? Jag drog bara på mina. Sitter som berget utan lim och annat skit
Ska kolla mina imorrn i samband med tvätt efter nytt kedjegegg... det kanske är nån mer som borde tvätta av hojen Thomas![]()
Undvik & tvätta hojen med Yes, det tar även bort vax/sealer vilket gör att skyddet försämras markant.
Yes löser upp fett extremt bra och vax består till stor del av just det
Använd istället ett bra schampoo, det är drygt och kostar inte många kr/tvätt.
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/tvatt/schampo/schampo
Kan tillägga att jag körde lite bana förra veckan, flertalet deltagare var besatta av ljudet när jag vred på och frågade mycket om systemet och berömde ljudet. Det bland Ducce 899 med termi och superduke med fullsystem utan killer samt en sportster med typ raka rör.... med andra ord, ljudet är magiskt!
Inte för att vara alltför cynisk, men det är väl knappast något positivt att man låter som fan när man kör på bana, det brukar rendera en svartflagg och i värsta fall att man blir avstängd från resterande körning. Ska vi kunna fortsätta att köra på bana, så är det allas ansvar att ljudet hålls på vettiga nivåer, annars skjuter vi bara oss själva i foten. På gatan har jag inga som helst synpunkter på hur det låter.
Har nu 75 mil på ett par Metzeler Sportec M7 RR. Kunde inte vara mer nöjd. Tycker de känns riktigt klibbiga i kurvorna.
Profilen är också helt underbar. Mina Pirelli hade fått viss touringplatta på slutet, så det är klart att nya däck känns bättre bara därför. Men jag tror aldrig att de svängde lika lätt och framförallt stabilt som dessa M7.
Det märks tydligast i lägre hastigheter, som när jag försöker maxa en vänstersväng genom en mindre rondell. Där hade jag tidigare ett vingel som jag skyllde på min oförmåga som förare. Det är nu borta.
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |