Triumph Street Triple-tråden

Kawaisaki

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Induktionsvråls hoj
Har nu 75 mil på ett par Metzeler Sportec M7 RR. Kunde inte vara mer nöjd. Tycker de känns riktigt klibbiga i kurvorna.

Profilen är också helt underbar. Mina Pirelli hade fått viss touringplatta på slutet, så det är klart att nya däck känns bättre bara därför. Men jag tror aldrig att de svängde lika lätt och framförallt stabilt som dessa M7.

Det märks tydligast i lägre hastigheter, som när jag försöker maxa en vänstersväng genom en mindre rondell. Där hade jag tidigare ett vingel som jag skyllde på min oförmåga som förare. Det är nu borta.

Trevligt. Tänkte satsa på just dom Metzeler Sportec M7 RR däcken efter Pirelli Diablo Rosso Corsa däcken har gjort sitt. Testat dom i regn ännu? Just vid väta jag tycker att Pirelli däcken är sådär.
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Nej, inte kört i regn än. Men tidningstesterna har ju varit väldigt positiva gällande regnegenskaperna.
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Fortsätt med feedback om däcken :tummenupp Måste byta mina snart då dom börjar ta slut. Blir att köra av det sista i helgen och sedan hitta någonstans att handla. Hur mycket fick du ge för kalaset och var köpte du dom?
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Jag fick framdäcket på garantin. Detaljer i den här tråden: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?276635

De lovade "ett riktigt bra pris" om jag köpte bakdäck i samma veva. När jag hämtade hojen stod det 2499 kr på kvittot. Men då ingick åtminstone montering på hoj. Däckonline vill ha 1300. Ingen verkstad tog under 2200 när jag ringde runt.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fick ihop clip-on styret och distanserna till instrumentering/lyktor igår. Nu går styret fritt från flyscreen och instrument, inte mycket marginal men tillräckligt.

Det blev ett styre från Paolo Tarozzi. (Tack doolar för en väldigt snabb och smidig affär.) Distanserna för lyktor och instrumentkonsoll är egentillverkade av litet aluminiumbitar jag hade liggande, man behöver inte få fram konsollen mer än ett par centimeter för att allt ska gå fritt.

Tidsåtgång totalt efter några bakvända monteringar och tankevurpor :huvet var ungefär 5 timmar spridda över några dagar de senaste två veckorna. Skulle tro att med alla nödvändiga verktyg i ett ordnat garage vid ett och samma tillfälle tar det nog bara ett par, tre timmar för den normalhändige medlemmen.

Bilder har jag inga. Glömde ta igår...
 

Shpongle

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2015
Ort
I husvagn
Hoj
Zundapp
tjena, ny här och har ett problem sen några veckor tillbaka. Nån med erfarenhet eller tips?

Street Triple -09 med tändningsproblem. Började för några veckor sen att inget (absolut noll) händer när jag vrider på tändningen. Som att det inte finns någon ström alls. Displayen lyser inte, inga lysen eller blinkers funkar men märkligt nog funkar tutan?
Vrider av och på och ingenting och sen plötsligt så funkar allt som det ska. Har hänt ett par gånger, både vid varm och kall motor.

Sen har den börjat med att dö även när motorn är igång. Både på tomgång och under (!) körning. Den dör i nån millisekund och är sen igång igen men det är riktigt obehagligt när det oväntat kommer ett ryck/motorbroms mitt i körningen. Än har det inte inträffat i en kurva.

Det är inte batteriet, det är jag helt säker på. Har även kollat och dubbelkollat batterikopplingarna så att de sitter ordentligt
Kan det vara tändningslåset som glappar? Stödet? Hur faan felsöker man det?
Det som förbryllar mig är att all elektronik är helt stendöd förutom tutan.
Eller ska det vara så?
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Lämnade in hojen på service idag och fick en lånehoj, eller snarare räktrålare :jisses
Känslorna och feelingen efter ha kört den beskrivs bäst i det klassiska kärleks-stycket av Tomas Ledin och Agneta Fältskog
http://youtu.be/elbl8KVcHDc
med andra ord "Never Again" :hojraket

Fick Arrow-mappen inlagd och det märktes faktist skillnad i hur den uppförde sig. Kändes inte lika "grov" och okänslig i varv/motorgång och smidigare mellan växlingarna i varvtalen. Så för er som har SC project och inte har fått den mappad så kan det rekommenderas :tummenupp
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
1. Hur fort har ni kört er triple? 220 idag, känns stabil men lite blåsigt.
2. Hur många mil har ni kört er triple i år? 350 för mig.

Thomas, jag mappar arrow på din rek. Tar det i samband med service inför vintern, den känns ju lite "grövre" i gången med slipon så jag tror jag fattar vad du menar :).

Jag har svårt att få till kopplingen genom att bara skruva på handtaget, har ni haft samma bekymmer och måste jag skruva på andra änden av vajern för att kalibrera rätt? Nu kopplar den inte ur helt.

Bakhjulet knarrar en gång per varv vid rotation, misstänker hjullager. Någon som känner igen sig där?

Blir ett samtal till återförsäljaren imorrn..

Godnatt!
 
Last edited:

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Har inte varit uppe i mer är 165-170 som mest. Föredrar det svängiga istället för hög fart :) . Har inte varit på och pillat på kopplings-vajern då jag inte har behövt så har ingen koll. Men om du inte får till det med handtags-ändan så måste man ner och skruva vid motorn ja!

Har inget knarr på min. Däremot har jag något som vibrerar (typ lös plast eller liknande) vid lykta/Flyscreen/mätaren/gaffeln. Går inte att använda action-kameran utan att det är en jäkla vibrerande brus som tas upp i inspelningen :mad: Någon annan som har/haft liknande?

1. Hur fort har ni kört er triple? 220 idag, känns stabil men lite blåsigt.
2. Hur många mil har ni kört er triple i år? 350 för mig.

Thomas, jag mappar arrow på din rek. Tar det i samband med service inför vintern, den känns ju lite "grövre" i gången med slipon så jag tror jag fattar vad du menar :).

Jag har svårt att få till kopplingen genom att bara skruva på handtaget, har ni haft samma bekymmer och måste jag skruva på andra änden av vajern för att kalibrera rätt? Nu kopplar den inte ur helt.

Bakhjulet knarrar en gång per varv vid rotation, misstänker hjullager. Någon som känner igen sig där?

Blir ett samtal till återförsäljaren imorrn..

Godnatt!
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
1. Hur fort har ni kört er triple? 220 idag, känns stabil men lite blåsigt.
2. Hur många mil har ni kört er triple i år? 350 för mig.

Godnatt!

Jag har varit uppe i 235, låg slickad mot tanken. Kändes blåsigt och jobbigt att hålla i sig :)
an så länge i år över 500 mil brukar vara där omkring.
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Har nog kört cirka 700 mil i år så här långt. Pendlar ganska mycket till jobbet så där sticker det 8 mil om dagen......
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Ca 450 mil för min del varav majoriteten körts efter midsommar då jag tog kortet dagen före midsommarafton. Än så länge har jag varit uppe i ca 205 och det fanns väl lite mer att ge om man nu ville pressa, men det var inte bekvämt nånstans så jag tänker nog hålla mig under 200 om jag inte har ett akut behov av att lufttorka något.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tjae.
Drygt 180 knyck har man nog maxat och knappt 400 mil sedan mitten på april. Det blev nästan bara bana den här säsongen också. Jag är inte snabb rakt fram, kort sagt.

Ska nog sälja till våren. Eller nu på en gång om jag får ett rättvist bud...
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Nej det är inget snack om att det är en kurvhoj!

Vad byter du till och varför Swe?

Jag kör nog min nästa sommar sen testar jag 1000cc...
 

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Stree Triple
Tja krockade för ett tag sen, har hel LF försäkring, ja kommer ha gips i 6 veckor skadat nåt jäkla ligament band som är nästan av i tummen :( va tror ni ja får för peng fr försäkringen? Sen har ja olycksfallsförsäkring hos folksam men dom vill vänta med va LF ger mig först! Sen hur funkar d med icke original delar som är sönder? verkstad har inte dom delarna då dom är köpta på nätet.... Tacksam för all info
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nej det är inget snack om att det är en kurvhoj!

Vad byter du till och varför Swe?

Jag kör nog min nästa sommar sen testar jag 1000cc...

Det som ligger närmast att byta till är ktm 690 smc-r. Har haft både custom, sporttouring och motard tidigare. Gillar gokartbanor och svängande vägar. Motard kändes som att komma hem liksom första gången jag rullade ut ur depån.

Nu sitter det clipon på triplen. Får se om jag gillar det, har inte riktigt kört in mig på det än.
 
Last edited:

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Tja krockade för ett tag sen, har hel LF försäkring, ja kommer ha gips i 6 veckor skadat nåt jäkla ligament band som är nästan av i tummen :( va tror ni ja får för peng fr försäkringen? Sen har ja olycksfallsförsäkring hos folksam men dom vill vänta med va LF ger mig först! Sen hur funkar d med icke original delar som är sönder? verkstad har inte dom delarna då dom är köpta på nätet.... Tacksam för all info
Råkade ut för en olycka för några år sedan. FB (Bilsport&MC) bad mig köpa icke-original delarna själv och skicka in kvittona. Inga personskador, bara lite värk i ett knä några dagar och fick en tusenlapp för sveda och värk.
 

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Stree Triple
Råkade ut för en olycka för några år sedan. FB (Bilsport&MC) bad mig köpa icke-original delarna själv och skicka in kvittona. Inga personskador, bara lite värk i ett knä några dagar och fick en tusenlapp för sveda och värk.

Ok tack för ditt svar
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Tänkte ta en tur imorgon efter jobbet och mot kvällen. Någon som ska med ut? Postade i Hojåka lugnt tempo-tråden oxå..... Undrar om det är någon uppslutning på Sveavägen fortfarande eller om det börjar ebba ut för året?
 

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Ort
Boden
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Fortsätt med feedback om däcken :tummenupp Måste byta mina snart då dom börjar ta slut. Blir att köra av det sista i helgen och sedan hitta någonstans att handla. Hur mycket fick du ge för kalaset och var köpte du dom?

Fråga från nybliven innehavare av A-kortet tillika ägare av Street Triple-15: mellan tummen och pekfingret, efter hur många mil brukar det vara brukligt att byta ut respektive däck?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top