Triumph Street Triple-tråden

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Hej där. Jag är helt ny på detta forum men har helt plötsligt blivit sugen på en Speed Triple.
Min budget är ungefär 30.000kr och jag ser att det nu finns några på blocket i den prisklassen (lite äldre är dom då).
Jag vill köra lite bana och ha skölj å den ser tripeln ser ju så fantastiskt vacker ut.

Vad ska jag tänka på i min prisklass och vad ska jag akta mig för?


Om du letar info om Speed triple är det nog enklare om du kollar i tråden för just speed triplar och inte STREET triplar :)
 

nagge01

Medlem
Gick med
13 Jul 2015
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Monterade sc projects conic i tisdags, herrejävlar vilket ljud utan db-killer. Måste skaffa bättre öronproppar :yoparty:yoparty
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Båda mina vibrerar. Tycker att dom vibrerar mer nu än var dom gjorde i början. Såg även nu att vänstra styrvikten satt en centimeter ut från handtaget.......
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Efter vidare okulär-besiktning så verkar det som att fabriken helt enkelt inte har limmat handtaget :va Det har helt sonika tryckt ihop sig och lämnat en 1 centimeters glipa........... Blev till att snurra och dra lite på handtaget så var det på plats igen.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Ska kolla mina imorrn i samband med tvätt efter nytt kedjegegg... det kanske är nån mer som borde tvätta av hojen Thomas :7peta
 

NeoNode

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Ort
Borås
Hoj
Ducati Monster S4RS, 2007
Min mattsvarta tvättar jag med vanligt Yes diskmedel på inrådan av återförsäljaren. Blir rent och fint.

För övrigt har italienarna första idag mäktat med att posta mitt slipon...

Undvik & tvätta hojen med Yes, det tar även bort vax/sealer vilket gör att skyddet försämras markant.
Yes löser upp fett extremt bra och vax består till stor del av just det :)

Använd istället ett bra schampoo, det är drygt och kostar inte många kr/tvätt.
http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/tvatt/schampo/schampo
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Efter vidare okulär-besiktning så verkar det som att fabriken helt enkelt inte har limmat handtaget :va Det har helt sonika tryckt ihop sig och lämnat en 1 centimeters glipa........... Blev till att snurra och dra lite på handtaget så var det på plats igen.
Inte limmar väl fabrikerna fast handtagen heller? Jag drog bara på mina. Sitter som berget utan lim och annat skit
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Har inte koll på det faktist. Dock så har mitt vänstra rört på sig en hel del och nu var det ju som sagt en glipa på lite mer än en centimeter.

Inte limmar väl fabrikerna fast handtagen heller? Jag drog bara på mina. Sitter som berget utan lim och annat skit
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Hehe :D Tillbringade gårdagens kväll med att ge hojen en välbehövlig tvättning och det inkluderade en rejäl rengöring av kedjan!! Så nu är den ren och fin igen, dock upptäckte jag något jack på tanken, ev efter stenskott :mad:
Ska kolla mina imorrn i samband med tvätt efter nytt kedjegegg... det kanske är nån mer som borde tvätta av hojen Thomas :7peta
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Kan tillägga att jag körde lite bana förra veckan, flertalet deltagare var besatta av ljudet när jag vred på och frågade mycket om systemet och berömde ljudet. Det bland Ducce 899 med termi och superduke med fullsystem utan killer samt en sportster med typ raka rör.... med andra ord, ljudet är magiskt!

Inte för att vara alltför cynisk, men det är väl knappast något positivt att man låter som fan när man kör på bana, det brukar rendera en svartflagg och i värsta fall att man blir avstängd från resterande körning. Ska vi kunna fortsätta att köra på bana, så är det allas ansvar att ljudet hålls på vettiga nivåer, annars skjuter vi bara oss själva i foten. På gatan har jag inga som helst synpunkter på hur det låter.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Inte för att vara alltför cynisk, men det är väl knappast något positivt att man låter som fan när man kör på bana, det brukar rendera en svartflagg och i värsta fall att man blir avstängd från resterande körning. Ska vi kunna fortsätta att köra på bana, så är det allas ansvar att ljudet hålls på vettiga nivåer, annars skjuter vi bara oss själva i foten. På gatan har jag inga som helst synpunkter på hur det låter.

Inte för att vara cynisk, okej :glömdet
 
Last edited:

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Äntligen helg igen och på söndag är det dags för Arlanda Test Track igen
:banana:banana :banana
Längtar sjukt mycket. Hoppas bara att knäna inte ger upp den här gången som dom gjorde i Juni. Vi skulle öva på att hänga och det var inte mina sargade innebandy-knän med på :gnissla
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Garantiärende nummer 5 på min hoj:
En dag blev ABS:en plötsligt extremt överkänslig. Minsta försök från min sida att bromsa fram eller bak så gick ABS:en in. Som om den trodde att jag körde på spegelblank is. Resultatet var förstås att jag hade nästan noll bromsverkan på båda bromsarna. Riktigt otäckt.

Efter att de bytt pulsringar och sensorer så bytte de till slut bromsskivan bak, vilket löste problemet. Teorin från Triumph är att bromsskivan blivit magnetiserad, vilket störde ABS-sensorn.

Jag har alltid tyckt att ABS:en gått in för tidigt bak, så problemet är inte nytt, men efter 500 mil blev det av någon anledning så mycket värre att det slog ut båda bromsarna.
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Har nu 75 mil på ett par Metzeler Sportec M7 RR. Kunde inte vara mer nöjd. Tycker de känns riktigt klibbiga i kurvorna.

Profilen är också helt underbar. Mina Pirelli hade fått viss touringplatta på slutet, så det är klart att nya däck känns bättre bara därför. Men jag tror aldrig att de svängde lika lätt och framförallt stabilt som dessa M7.

Det märks tydligast i lägre hastigheter, som när jag försöker maxa en vänstersväng genom en mindre rondell. Där hade jag tidigare ett vingel som jag skyllde på min oförmåga som förare. Det är nu borta.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top