Drevade om min ST3, körde första rundan i lördags då vädret var fint i 2h innan det började snöa...
Ett kugg mindre fram.
Vilket skillnad!, den vill resa sig på 1,2 och nästan på 3an om jag inte lutar mig framåt.
tappar 20km/h på toppen... men där använder jag inte hojen endå.
Rekommenderas! kostade endast nån hundralapp på ebay UK.
Sådär, då har man testat nya 765 RS. Lämnade in Thruxen för vårservice och Hojcenter hade precis fått ett demoexemplar redo så jag kunde inte låta bli. Kalla däck och rätt svalt ute så jag han inte med en längre tur och kunde inte pressa särskilt mycket men det lilla jag körde kändes helrätt, som en -16 fast förfinad och med mer oomph. Får nog bli en längre tur när det blir varmare så man får känna vad den går för på riktigt.
Skoj! Hur var den i lägre registret (upp til 5-6000) jämfört med 675?
Jag inbillar mig att den hade mer pulver rakt igenom och kraftleveransen kändes väldigt jämn och fin från tomgång ända upp till rödmarkeringen.
OK! I och med att den har en toppigare profil mot R väger jag mot vilken som är mest attraktiv för mig. Kommer från en V-twin och på pappret låter det som att R är närmast det jag kör nu, men det verkar enligt dig som att även RS:en är helt klart användbar överallt.
Nu har jag också provat 765 RS, två gånger. Väldigt trevilg i hoj i allt (gasrulle, kraft, bromsar, chassi) förutom sittställningen. Den funkar helt klart för kortare turer. Det är för mina (vanligtvis) längre turer jag är fundersam. Hur resonerar ni andra? 10-20-30-40 mil på en så'n här? Sitta och köra nästintill en hel dag?
Hej alla!
Kan äntligen säga att jag är stolt ägare av en vit triumph street triple 2008. Otroligt fint skick, men tänkte ändå höra med er om ni har någon bra sida från england osv som har mycket delar och roliga tillbehör till streeten, typ som kraschpuckar, kåpor osv.
Tack på förhand
En fundering...
Jag tycker att sittställningen på 765 RS är lite för aggressiv för mig. Finns det några nackdelar köregenskapsmässigt med att sätta på distanser för styret så att det kommer upp en bit, för en lite mer avslappnad körställning?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |