Triumph Street Triple-tråden

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Tryckte på avtryckaren för en 765 RS -19 för någon vecka sedan, väntar på leverans från UK. Arrow slipon US-spec kommer med. Kommer nyttjas främst på banan och pendling till jobbet när vädret tillåter.

Framgent kommer tailtidy, fotpinnesats, PC5 och grenrör att monteras.

Vilken fotpinnesats har du siktat in dig på? Å grattis till köpet! Nu efter 100 mil är jag otroligt nöjd med min lilla RS.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Riktigt fräsh doolar

Jag har ett baksäte till Street Triple RS 765 om någon är i behov

Får jag det riktigt billigt så köper jag. Har planer på att bygga om baksätet till en hållare för mina Kriega-väskor. Men eftersom det är ett så litet problem, vill jag inte betala några stora pengar för det. :D
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Vilken fotpinnesats har du siktat in dig på? Å grattis till köpet! Nu efter 100 mil är jag otroligt nöjd med min lilla RS.

Utbudet förefaller vara snålt. Dock, som jag ser står det mellan LighTech och Bonamici. Då jag haft Bonamici tidigare så hoppar jag dem (av olika skäl), samtidigt som LighTech har lite fler inställningsmöjligheter (vad jag kunnat uttolka från bilder) just vad avser Street Triple-modellen. De är inte billiga, men väl värda pengarna i mitt tycke (kör mestadels bana).
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Utbudet förefaller vara snålt. Dock, som jag ser står det mellan LighTech och Bonamici. Då jag haft Bonamici tidigare så hoppar jag dem (av olika skäl), samtidigt som LighTech har lite fler inställningsmöjligheter (vad jag kunnat uttolka från bilder) just vad avser Street Triple-modellen. De är inte billiga, men väl värda pengarna i mitt tycke (kör mestadels bana).

Ok, tack för info. Till tidigare modeller har Triumph haft rearsets - vet inte om de kommer att tillverka till nya modellerna, och om dom är bättre eller sämre än eftermarknadsdito.

Sato racing har också såg jag - men ännu dyrare än Lightech, vet du något om dom?
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Ok, tack för info. Till tidigare modeller har Triumph haft rearsets - vet inte om de kommer att tillverka till nya modellerna, och om dom är bättre eller sämre än eftermarknadsdito.

Sato racing har också såg jag - men ännu dyrare än Lightech, vet du något om dom?

Jag känner till att Sato har, men ser dem inte som ett alternativ - alls. Jag nöjer mig där. :)

Huruvida Triumph erbjuder OEM vet jag ej, har du hittat får du gärna dela med dig. :banana
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Utbudet förefaller vara snålt. Dock, som jag ser står det mellan LighTech och Bonamici. Då jag haft Bonamici tidigare så hoppar jag dem (av olika skäl), samtidigt som LighTech har lite fler inställningsmöjligheter (vad jag kunnat uttolka från bilder) just vad avser Street Triple-modellen. De är inte billiga, men väl värda pengarna i mitt tycke (kör mestadels bana).

LSL har också..https://www.lsl.eu/rasten/verstellbare-rastenanlage.html?filter_fahrzeugmarke=5931&p=1
Har jag till min 675 och är väldigt nöjd med dom. Inte så billiga dock.
 

shwalanlaka

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
Street Triple R -15
Ni som byter olja själv, var beställer ni oljefilter? Är det original triumph då eller något K&N / HiFlo ni kör med? :confused:

Hittade bara de billigare filter i Sverige och har nämligen problem med att hitta original triumph filter inom rimliga prisgränser. :va
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Förslagsvis:

https://www.xlmoto.se/olja-helsynte...l-oljefilter/triumph-street-triple-rs-2019#?p

K&N bör undvikas i alla lägen, oavsett. HiFlo/Triumph OEM går väl. Själv hade jag kört på 300V då jag nära nog kör endast bana. :D

NEJ, HiFlo är inte att rekommendera! Det är sämre flöde i dessa än Triumph Originalfilter vilket kan leda till att motorn trycker ut olja genom oljepluggen när trycket blir för högt!

JA, jag har själv fått erfara detta... Bytte till Triumph originalfilter istället, med samma oljebult och bricka och läckaget försvann direkt!

Så kör Triumph original, ingenting att snåla på.. Kostar typ gratis!?
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Tittar på kraschskydd till min 2013 R, skydd för motor, ram o framgaffel.
Hur bra är Triumphs egna grejer? I jämförelse med t ex GB Racing, R&G ...
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Tittar på kraschskydd till min 2013 R, skydd för motor, ram o framgaffel.
Hur bra är Triumphs egna grejer? I jämförelse med t ex GB Racing, R&G ...

På min 13 R hade jag Triumphs egna, de du nämner. Hade absolut inget att klaga på! Sen vilka som är bäst i en krasch? Det är svårt att svara på...
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
På min 13 R hade jag Triumphs egna, de du nämner. Hade absolut inget att klaga på! Sen vilka som är bäst i en krasch? Det är svårt att svara på...

Är just vad som är bäst vid en krasch som är intressant. Kanske bättre att fråga i Daytonatråd?, mer krascherfarenhet där :)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Är just vad som är bäst vid en krasch som är intressant. Kanske bättre att fråga i Daytonatråd?, mer krascherfarenhet där :)

Tror inte någon kan ge mer än anekdotiska svar. Det är så otroligt många unika faktorer som påverkar vid varje marksyning.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tittar på kraschskydd till min 2013 R, skydd för motor, ram o framgaffel.
Hur bra är Triumphs egna grejer? I jämförelse med t ex GB Racing, R&G ...

Hade triumph original på min triple r - 12.

Efter en lowsider i typ 50 var det bara puckarna på ram och axlar och skyddskåporna på motorn som var patinerade.

De skötte sim uppgift galant i det fallet.
 

crustyrider

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2019
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen
675.JPG

I torsdags tog jag kortet :) Blev ett gäng mil i helgen.

Fantastiskt rolig cykel och perfekt för mig som nybörjare känns det som. En SV650 eller MT07 hade jag tröttnat på snabbt. Men denna känns kanon :)
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top