Triumph Street Triple-tråden

Apis

Sporthojsnörd
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Vilken fotpinnesats har du siktat in dig på? Å grattis till köpet! Nu efter 100 mil är jag otroligt nöjd med min lilla RS.

Utbudet förefaller vara snålt. Dock, som jag ser står det mellan LighTech och Bonamici. Då jag haft Bonamici tidigare så hoppar jag dem (av olika skäl), samtidigt som LighTech har lite fler inställningsmöjligheter (vad jag kunnat uttolka från bilder) just vad avser Street Triple-modellen. De är inte billiga, men väl värda pengarna i mitt tycke (kör mestadels bana).
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Utbudet förefaller vara snålt. Dock, som jag ser står det mellan LighTech och Bonamici. Då jag haft Bonamici tidigare så hoppar jag dem (av olika skäl), samtidigt som LighTech har lite fler inställningsmöjligheter (vad jag kunnat uttolka från bilder) just vad avser Street Triple-modellen. De är inte billiga, men väl värda pengarna i mitt tycke (kör mestadels bana).

Ok, tack för info. Till tidigare modeller har Triumph haft rearsets - vet inte om de kommer att tillverka till nya modellerna, och om dom är bättre eller sämre än eftermarknadsdito.

Sato racing har också såg jag - men ännu dyrare än Lightech, vet du något om dom?
 

Apis

Sporthojsnörd
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Ok, tack för info. Till tidigare modeller har Triumph haft rearsets - vet inte om de kommer att tillverka till nya modellerna, och om dom är bättre eller sämre än eftermarknadsdito.

Sato racing har också såg jag - men ännu dyrare än Lightech, vet du något om dom?

Jag känner till att Sato har, men ser dem inte som ett alternativ - alls. Jag nöjer mig där. :)

Huruvida Triumph erbjuder OEM vet jag ej, har du hittat får du gärna dela med dig. :banana
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Utbudet förefaller vara snålt. Dock, som jag ser står det mellan LighTech och Bonamici. Då jag haft Bonamici tidigare så hoppar jag dem (av olika skäl), samtidigt som LighTech har lite fler inställningsmöjligheter (vad jag kunnat uttolka från bilder) just vad avser Street Triple-modellen. De är inte billiga, men väl värda pengarna i mitt tycke (kör mestadels bana).

LSL har också..https://www.lsl.eu/rasten/verstellbare-rastenanlage.html?filter_fahrzeugmarke=5931&p=1
Har jag till min 675 och är väldigt nöjd med dom. Inte så billiga dock.
 

shwalanlaka

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
Street Triple R -15
Ni som byter olja själv, var beställer ni oljefilter? Är det original triumph då eller något K&N / HiFlo ni kör med? :confused:

Hittade bara de billigare filter i Sverige och har nämligen problem med att hitta original triumph filter inom rimliga prisgränser. :va
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020

sneJe

Medlem
Gick med
28 Apr 2015
Ort
Norrköping
Hoj
Cyklar för tillfället.
Förslagsvis:

https://www.xlmoto.se/olja-helsynte...l-oljefilter/triumph-street-triple-rs-2019#?p

K&N bör undvikas i alla lägen, oavsett. HiFlo/Triumph OEM går väl. Själv hade jag kört på 300V då jag nära nog kör endast bana. :D

NEJ, HiFlo är inte att rekommendera! Det är sämre flöde i dessa än Triumph Originalfilter vilket kan leda till att motorn trycker ut olja genom oljepluggen när trycket blir för högt!

JA, jag har själv fått erfara detta... Bytte till Triumph originalfilter istället, med samma oljebult och bricka och läckaget försvann direkt!

Så kör Triumph original, ingenting att snåla på.. Kostar typ gratis!?
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Tittar på kraschskydd till min 2013 R, skydd för motor, ram o framgaffel.
Hur bra är Triumphs egna grejer? I jämförelse med t ex GB Racing, R&G ...
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Tittar på kraschskydd till min 2013 R, skydd för motor, ram o framgaffel.
Hur bra är Triumphs egna grejer? I jämförelse med t ex GB Racing, R&G ...

På min 13 R hade jag Triumphs egna, de du nämner. Hade absolut inget att klaga på! Sen vilka som är bäst i en krasch? Det är svårt att svara på...
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
På min 13 R hade jag Triumphs egna, de du nämner. Hade absolut inget att klaga på! Sen vilka som är bäst i en krasch? Det är svårt att svara på...

Är just vad som är bäst vid en krasch som är intressant. Kanske bättre att fråga i Daytonatråd?, mer krascherfarenhet där :)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Är just vad som är bäst vid en krasch som är intressant. Kanske bättre att fråga i Daytonatråd?, mer krascherfarenhet där :)

Tror inte någon kan ge mer än anekdotiska svar. Det är så otroligt många unika faktorer som påverkar vid varje marksyning.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tittar på kraschskydd till min 2013 R, skydd för motor, ram o framgaffel.
Hur bra är Triumphs egna grejer? I jämförelse med t ex GB Racing, R&G ...

Hade triumph original på min triple r - 12.

Efter en lowsider i typ 50 var det bara puckarna på ram och axlar och skyddskåporna på motorn som var patinerade.

De skötte sim uppgift galant i det fallet.
 

crustyrider

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2019
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen
675.JPG

I torsdags tog jag kortet :) Blev ett gäng mil i helgen.

Fantastiskt rolig cykel och perfekt för mig som nybörjare känns det som. En SV650 eller MT07 hade jag tröttnat på snabbt. Men denna känns kanon :)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Blev en fin runda från Malmö till strax norr om Gislaved i förrgår, tillbaka igår. Använde Calimoto-appen och ställde in på extra kurviga vägar, vilket resulterade i fyra timmars körning och 26 mil på småvägar (och en grusväg). Snorfina vägar för RS:en, förutom några sträckor där det var tjälskottat så in i helvete. Min rygg är död tror jag. :D

Börjar så smått fundera på nya däck, mina Supercorsa har gått drygt 200 mil nu med en SMC-kursdag. Så räknar inte med så många mil till faktiskt. Så frågan är:

* Ett nytt Supercorsa bak - framdäcket håller ett bakdäck till, och sen byta till andra däck till hösten?
* M7RR - som jag hört mycket bra om, men aldrig provat. Hur är slitaget på dessa sulor?
* Michelin Road 5 - mindre sportigt än M7RR och definitivt än Supercorsa, men hållbarheten och våtgreppet är ju där istället. Kommer jag att tycka det är för stort hopp mot Supercorsa, som jag älskar när det är torrt och varmt?
* Eller något annat?

Jag kör mest kortare finåkningsturer på några timmar - småvägar med svängelisväng. Blir också en hel del pendling och någon lite längre tur som den ovan, dock undviker jag så ofta det går motorväg. Sticker inte ut på en tur om det pissregnar, men vill också gärna klara en regnig sväng utan att behöva köra så långsamt som jag måste med Supercorsa.

Vad tror ni?
 
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Top