Blev en fin runda från Malmö till strax norr om Gislaved i förrgår, tillbaka igår. Använde Calimoto-appen och ställde in på extra kurviga vägar, vilket resulterade i fyra timmars körning och 26 mil på småvägar (och en grusväg). Snorfina vägar för RS:en, förutom några sträckor där det var tjälskottat så in i helvete. Min rygg är död tror jag.
Börjar så smått fundera på nya däck, mina Supercorsa har gått drygt 200 mil nu med en SMC-kursdag. Så räknar inte med så många mil till faktiskt. Så frågan är:
* Ett nytt Supercorsa bak - framdäcket håller ett bakdäck till, och sen byta till andra däck till hösten?
* M7RR - som jag hört mycket bra om, men aldrig provat. Hur är slitaget på dessa sulor?
* Michelin Road 5 - mindre sportigt än M7RR och definitivt än Supercorsa, men hållbarheten och våtgreppet är ju där istället. Kommer jag att tycka det är för stort hopp mot Supercorsa, som jag älskar när det är torrt och varmt?
* Eller något annat?
Jag kör mest kortare finåkningsturer på några timmar - småvägar med svängelisväng. Blir också en hel del pendling och någon lite längre tur som den ovan, dock undviker jag så ofta det går motorväg. Sticker inte ut på en tur om det pissregnar, men vill också gärna klara en regnig sväng utan att behöva köra så långsamt som jag måste med Supercorsa.
Vad tror ni?