iceice
Gudomlig sporthojare
Är skruvarna verkligen så små? ;-)20nm på dom nedre och 22nm på dom övre
Är skruvarna verkligen så små? ;-)20nm på dom nedre och 22nm på dom övre
Är skruvarna verkligen så små? ;-)
Hej! Någon som vet hur mycket man ska spänna hållarna i styrkronan till styret?
Har äntligen fått på mitt Arrow-blås (US-spec utan insats), nästa steg är PC5. Dock - vart finner jag lämpliga grenrör? Ser inte att Arrow har ett helsystem tillgängligt?
Har nu hunnit testa min 765rs på mer än bana och lokala gator. Tog den på tur i Norge, från stockholm ner mot lysebotn. Drygt 200 mil tror jag det blev. Även om det inte är en touringhoj av rang fungerar den mycket bra, framför allt hade jag jäkligt kul på vägen.
Med en tankväska på tanken och en 15l drybag där bak fick jag plats med allt nödvändigt. Monterade också en hållare för luren, samt handtagsvärmare innan jag åkte. Värmarna är helt klart nödvändigt när tempen kryper ner och regnet kommer, man sitter som sagt rätt oskyddat. Köpet triumph original och de värmer bra, och installerades på ett par timmar, med en väldigt fin fördragna anslutningar.
Det är svårt att rangordna alla egenskaperna, för vad man tycker är bäst med denna hoj, det är ett komplett paket triumph har tillverkat gillar verkligen dess TC, riktigt skönt att gå till "rain" när så krävs. Körde vissa serpentiner i regn och kände stort förtroende trots att Diablo supercorsa sp av vissa upplevs som hala i väta. Tycker också motorn är av riktigt klass, svarar så fint på minsta kommando, även i ett mer upptrissat tempo, men även när man ligger en växel för högt ut ur böj, den tvekar inte.
Bromsarna är också ett kapitel för sig, bättre än de flesta behöver, verkar vara snudd på omöjligt att få abs att gripa in. Grym bromskänsla.
Fjädringen, som jag tror är fabriksinställd på road? Är väl avstämd, inger som det övriga en trygghet. Ni vet när de långa halvsnabba böjarna även innehåller en del gupp, man kan bli lite nödig, men denna fjädring sväljer ju allt! Man var ju ner i några påtthål och dåliga partier även i norge, men inget som upplevdes stötigt eller störande.
Körställning är bra, även om den längsta dagsetappen var 70mil är man inte helt ledbruten, ska jag klaga på något så får jag ibland ont i höger tumme, blev lite bättre då jag vinklade upp styret en aning. Annars vet jag inte vad det kan bero på? Sadeln är asskön, på gränsen till mjuk. Stör mig lite på USB under passagerarsätet, bra att det finns för visso men går knappt hålla liv i telefonen under förd, alltså ej av snabbladdartyp.
Men det här visste ni väl redan? var bara tvungen skriva av mig en del av lyckoruset.
Tack! Är tveksam kring huruvida detta grenrör kan paras ihop med mitt Arrow-slipon, vet du möjligtvis? Kanske får bli ett helsystem från SC Project...
https://shop.sc-project.com/en-SE/Bike_TRIUMPH_STREET-TRIPLE-765-2017-2019-S-R-RS/3586_SCP-T18-CH38-Full-Exhaust-System-3-1-with-CR-T-Muffler.htm
Hej,
Jag letar efter Triumph Street Triple från 2015 och framåt. Det finns inte så mycket att välja på blocket och då undrar jag om någon funderar på att sälja. Jag bor i Skåne men kan komma längre upp och hämta den om det behövs. Det finns de nya S för 90.000 och R (2018) för 99.000. Men jag skulle helst köpa en liten begagnad.
Ha det bra!
Arturas
Någon som vet vad åtdragningsmomentet är på styrkronan/gaffelbenen till en R 2010?
Z8 eller Roadtec 01 kan vara ett alternativ om du inte är snabb på bana.
https://www.metzeler.com/en-uk/products/tyres/roadtec-z8-interact
https://www.metzeler.com/en-uk/products/tyres/roadtec-01
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA