Hej gänget,
Är dags att slå till på hoj inför säsongen och är ny på Triumph överlag. Har hittat den här i Göteborg https://www.blocket.se/annons/goteborg/triumph_street_triple_rs/85267461
Var och kikade på den och var i väldigt fint skick måste jag säga så ser ut att vara välvårdad.
Vad tror ni om annonsen kopplat till pris osv? Bra eller dålig?
Tack på Förhand,
Fredrik
Hmm, bra fråga det såg jag inte när jag var på plats eller åtminstonde lade jag inte märke till det. Han sa att de gör en årsservice på den innan den levereras men det kanske inte är samma sak som 1000 mil service på den?
Hmm, bra fråga det såg jag inte när jag var på plats eller åtminstonde lade jag inte märke till det. Han sa att de gör en årsservice på den innan den levereras men det kanske inte är samma sak som 1000 mil service på den?
Det finns mig veterligen en viktig recall på 2017 RS, och det är att vänster knappsats ska bytas pga undermålig tätning.
Det ska vara 1000 mila/årsservice, det är samma service i detta fall. Be dem byta bromsvätskan också, det är säkert samma bromsvätska som hälldes i på fabriken för tre år sedan.
I övrigt hade jag bara kollat att 100 milsservicen är gjord och sen undersökt den där bakfälgen, pruta om den är repig, eller be dem fixa det. Kolla så den inte är klotad, lättast är att kika på styrstoppen.
Det finns mig veterligen en viktig recall på 2017 RS, och det är att vänster knappsats ska bytas pga undermålig tätning. Du kan kolla själv om det är gjort med hjälp av chassinummer och in med siffrorna på Triumphs recallsida (Googla bara så hittar du). Alternativt eller också ber du handlaren göra det, om de är auktoriserade Triumph. Men kolla det, lyset slutar funka om det blir blött därinne!
Du ska få med både passagerarsadel och cuts, alla RS kom med båda standard. Två nycklar ska vara med, liksom självklart instruktionsbok och servicehäfte.
Det finns rätt ok med RS ute nu, så välj rätt hoj. RS:en är fantastisk!![]()
Hej,
Tack för information skall kika på dessa grejer. Dum fråga kanske men inte så insatt vad innebär "klotad"?
Och ska dubbelkolla så det finns med cuts också.
Hej gänget,
Är dags att slå till på hoj inför säsongen och är ny på Triumph överlag. Har hittat den här i Göteborg https://www.blocket.se/annons/goteborg/triumph_street_triple_rs/85267461
Var och kikade på den och var i väldigt fint skick måste jag säga så ser ut att vara välvårdad.
Vad tror ni om annonsen kopplat till pris osv? Bra eller dålig?
Tack på Förhand,
Fredrik
Gå in på Johans MC i Gbg. Eller kolla deras sida på webben: http://www.johansmc.se/nya-triumph/
Nya för 109.000 och finns säkert lite prutmån.
De har även beggade: http://www.johansmc.se/beg-mc/ (den här hade gått 191 mil men finns fler) för ca 99.000, går säkert att pruta lite där med. Känns som ett bättre köp tycker jag.
My two cents, lycka till och ST3 RS är en läskigt rolig hoj.
Tack för din input. Jag var faktiskt och kikade på dom också men kunde inte få ner priset mer än en tusenlapp och hamnar lite högre i försäkring också på den. Ska till yamaha säljaren nu i eftermiddag och snacka om de punkter som ni alla tipsat mig om här. Verkar som jag kan få ner den till 80 trots allt och då känns det som en fin affär.
Ni som har en RS, vilken inställning har ni på gaffel och fjädring?
Själv ställde jag in den på sport. Tidigare ägare hade en annan inställning som inte var enligt någon mall från instruktionsboken. Min tanke är att utgå från sport och därefter utvärdera och ev ändra.
För övrigt så sitter styret i vägen för justerskruvarna som jag ser det. Min lösning var att lätta på styret för att komma åt. Har jag missat nån genial genväg?
Det viktiga är att du balanserar både fram och bak så att de inte komprimerar och går i retur i otakt. Jag finjusterade kompressionen bak för att låta bakdämparen balansera mot fram. Jag har för mig att jag öppnade 1 varv mer fram än standard enligt handboken. Att stänga kompressionen/returen enligt handbokens sport/track skulle inte jag rekommendera. Inled gärna med att ställa in hänget både fram och bak. Själv så ökade jag förspänningen med 2 varv bak, mer gick inte utan att förlora frisag. Framfjädrarna bytte jag till hårdare då de är designade för en 68 kg förare, men räkna med ytterligare förspänning fram jämfört med handboken om du väger närmare 80 kg eller mer. Det går att komma åt skruvarna med en liten skruvmejsel eller så använder du verktyget som följer med standard, ser ut som en liten bricka och har förmåga att lossna och försvinna under cutsen/sitsen.
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!