Triumph Street Triple-tråden

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
DSC00089.jpg


436 mil. letar desperat däck till bra pris eftersom jag skall köra MCK Vilse's Nationaldagsrunda på Fredag... tyvärr hinner inte mcdackonline.com leverera i tid, annars har dom ju superbra priser. Nån som vet nått bra ställe runt Malmö-Lund?
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
436 mil. letar desperat däck till bra pris eftersom jag skall köra MCK Vilse's Nationaldagsrunda på Fredag... tyvärr hinner inte mcdackonline.com leverera i tid, annars har dom ju superbra priser. Nån som vet nått bra ställe runt Malmö-Lund?

nille^80, de e ju mycket kvar på däcket, på sidorna ;)
Sorry, har dålig koll på däckkrängare i malmö-lund.
 

nille^80

Snart ännu Snabbare
Gick med
11 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
naked 675
löste sig, fick tag i ett till bra pris.

blir ju lite kvar på sidorna när man pendlar på motorväg. sen är jag fortfarande noob på nerlägg... men det blir bättre och bättre :tummenupp
 

Dyksigge

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2007
Ort
Täby
Hoj
2008 Triumph Street Triple
löste sig, fick tag i ett till bra pris.

blir ju lite kvar på sidorna när man pendlar på motorväg. sen är jag fortfarande noob på nerlägg... men det blir bättre och bättre :tummenupp

Vad blev det för däck och vad kostade det? Ligger inte allt för många mil bakom dig så det lär bli dax snart... :mad:
 

cobra_gt4

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Olika
Hoj
Kawasaki zx9r -99
Hej!

Har köpt mig en Speed Triple nu och har kört en bit med den, tänkte jag skulle kolla oljan och ser då att det är för mycket olja i den(Vet inte hur jag kunde missa det när jag köpte den dock) tappade ur lite och kollade att det blev rätt, startade hojen men tycker mig höra att den tickar lite vet inte om jag bara inbillar mig eller om det kan ha blivit nå fel på den, tycker oxå att det blivit lite mycket sot runt utblåsen. Vad ska jag göra? Är jag bara nojig?
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
Hej!

Har köpt mig en Speed Triple nu och har kört en bit med den, tänkte jag skulle kolla oljan och ser då att det är för mycket olja i den(Vet inte hur jag kunde missa det när jag köpte den dock) tappade ur lite och kollade att det blev rätt, startade hojen men tycker mig höra att den tickar lite vet inte om jag bara inbillar mig eller om det kan ha blivit nå fel på den, tycker oxå att det blivit lite mycket sot runt utblåsen. Vad ska jag göra? Är jag bara nojig?


Cobra_gt4, kolla i Speed Triple tråden istället, denna tråden för street:en
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
nån som vet om det finns något snyggare bakdrev att köpa? det som sitter orginal är ju ruggigt fult - ser nästan ut som det är galvat..
 

puuh_racing

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
BMW R1150 GS Adv. -02
Framfjädring Street Triple

Tjena alla Street Triple-ägare!

Provkörde en och är mäkta imponerad, mycket hoj för pengarna och ruggigt rolig dessutom!

Det enda jag blev besviken på är framgaffeln. Är det någon som vet om det finns andra fjädrar att tillgå eller har någon provat med tjockare olja?

Är det förresten någon i närheten av Stockholm som bytt till lowboy Arrow eller Zard, är sugen på att höra hur det låter?

Vi får se om det blir en Street till nästa säsong!
 

AlexH85

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Street Triple -09
Tjena alla Street Triple-ägare!

Provkörde en och är mäkta imponerad, mycket hoj för pengarna och ruggigt rolig dessutom!

Det enda jag blev besviken på är framgaffeln. Är det någon som vet om det finns andra fjädrar att tillgå eller har någon provat med tjockare olja?

Är det förresten någon i närheten av Stockholm som bytt till lowboy Arrow eller Zard, är sugen på att höra hur det låter?

Vi får se om det blir en Street till nästa säsong!

Youtube är din vän.

Om du går in på triumphrat.net så kan du läsa om flera som bytt ut framgaffeln etc.

Fick ett grymt nice pris på arrow low boy, 6600:- nytt :yoparty
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Tjena alla Street Triple-ägare!

Provkörde en och är mäkta imponerad, mycket hoj för pengarna och ruggigt rolig dessutom!

Det enda jag blev besviken på är framgaffeln. Är det någon som vet om det finns andra fjädrar att tillgå eller har någon provat med tjockare olja?

Är det förresten någon i närheten av Stockholm som bytt till lowboy Arrow eller Zard, är sugen på att höra hur det låter?

Vi får se om det blir en Street till nästa säsong!

Öhlins säljer nya framfjädrar som borde lösa problemet.

http://www.ohlins.com/Motorcycle/Hidden/Recommendationlist/tabid/110/Default.aspx

Sen borde man väl kanske byta till en tjockare olja?
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
jag har ett zard basso monterat på min street.. du är välkommen att lyssna .. [
Tjena alla Street Triple-ägare!

Provkörde en och är mäkta imponerad, mycket hoj för pengarna och ruggigt rolig dessutom!

Det enda jag blev besviken på är framgaffeln. Är det någon som vet om det finns andra fjädrar att tillgå eller har någon provat med tjockare olja?

Är det förresten någon i närheten av Stockholm som bytt till lowboy Arrow eller Zard, är sugen på att höra hur det låter?

Vi får se om det blir en Street till nästa säsong!
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
Har till slut bestämt mig att köpa en st3. Någon som vet vart det kan finnas kvar eller är dom tvärslut överallt. Är det bara att beställa en -09 och vänta eller har ni något tips till en sugen hojåkare... Säljer min motard på onsdag och snabbt vill ha en Street... Tacksam för snabba svar

Kan även tänka mig att köpa en lågmilad begagnad st3...
 
Last edited:

puuh_racing

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
BMW R1150 GS Adv. -02
Är det bara att beställa en -09 och vänta eller har ni något tips till en sugen hojåkare... Säljer min motard på onsdag och snabbt vill ha en Street... Tacksam för snabba svar

Kan även tänka mig att köpa en lågmilad begagnad st3...

Vad jag vet är alla slut får vänta på de tidiga -09orna är det besked jag fått. jag har sett 1 ute privat på annons för ett tag sen men nu är den borta.

Lycka till i letandet!
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Vad jag vet är alla slut får vänta på de tidiga -09orna är det besked jag fått. jag har sett 1 ute privat på annons för ett tag sen men nu är den borta.

Lycka till i letandet!

det finns en ute på blocket... ;-)
 

ohman1

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
östersund
Hoj
XR1200-09
service

Vilka serviceintervaller är det på -08 och vad innefattar dom, har prövat att söka utan resultat...:)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top