Triumph Street Triple-tråden

finstreet

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
2009,Triumph Street triple
R&G skylthållare

Hej

Ni som har R&G skylthållare, har sett bilder på sådana som är både med och utan den bakre "läppen" som det finns ett litet reflex på.

Är detta beroende av om det är äldre eller nyare modell av tail tidyn eller får man såga bort läppen om man ska ha bort den?

En annan fråga vore ju om det är aluminium eller plast som den är tillverkad av?
Har tappat reg plåten 2 gånger förra sommaren tack vare att original plasthållaren som skylten satt fast på gick sönder under normal körning.:huvet'

I Finland är det svårt att hitta några skylthållare till street triplen, så håller på att överväga om man ska beställa efter en R&G eller fixa till något eget.

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Speed Triple
Sicken tid det tar för våren att komma igång......

Men i väntan på den så gick jag ut i garaget och tänkte köra en liten snabb repa med Stretan.
Den har stått i 4 månader nu utan att vara kört och alla lampor tändes och startmotorn drog runt ett par gånger (nån sekund) men sedan dog den bara.

Antar att det är batteriet som är lite urladdat (då jag helt glömde att koppla bort batterikablarna innan jag ställde in den)

Det som ändå var lite skumt var att startmotorn dog efter en sekund, den gick inte långsamare som hos en bil när batteriet är dåligt.

Nån som haft dåligt batteri som har upplevt samma grej ?
Funkar det att hoppstarta en MC som man gjorde med gamla MT-5,an eller ska man traska iväg och köpa sig en batteriladdare tycker ni..??
Mvh Hasse

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
...

Det som ändå var lite skumt var att startmotorn dog efter en sekund, den gick inte långsamare som hos en bil när batteriet är dåligt.

...

Min förra hoj drog ur batteriet över vintern. Och där var den bara tvärdöd, dvs inget som helst liv i startmotorn så det är nog fullt normalt.

Jag köpte mig en sprillans batteriladdare på Tradera till bra pris, Ctek.

PS. Kan vi inte alla göra en insats och gå ut å hälla varmvatten på all snö så det blir vår någon gång?! :D DS.

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
tomt i grottan
Sicken tid det tar för våren att komma igång......

Men i väntan på den så gick jag ut i garaget och tänkte köra en liten snabb repa med Stretan.
Den har stått i 4 månader nu utan att vara kört och alla lampor tändes och startmotorn drog runt ett par gånger (nån sekund) men sedan dog den bara.

Antar att det är batteriet som är lite urladdat (då jag helt glömde att koppla bort batterikablarna innan jag ställde in den)

Nån som haft dåligt batteri som har upplevt samma grej ?
Funkar det att hoppstarta en MC som man gjorde med gamla MT-5,an eller ska man traska iväg och köpa sig en batteriladdare tycker ni..??
Mvh Hasse

Exakt samma hände med min speed Triple när batteriet dog ...den drog startmotorn och rasslade lite, bara byta batteriet :tummenupp

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Pipor.....

Hej kollektivet.

Är riktigt sugen på att skaffa nya ljuddämpare till hojen så kan ni inte langa fram era åsikter om vad ni vet, inte vet, tror eller tycker!

Jag vill inte ha någon låg 3 till 1 variant men skriv föralldel om det också om ni vill, det kanske är andra än jag som är nyfikna.

Jag har varken sett eller hört några eftermarknads pipor till streeten så fram med allt ni vet....

Om ni har pris uppgifter och bra inköpsställen (behöver ej vara i SWE) så mottages det med tacksamhet.

// Jimmy

Last edited:

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Hej kollektivet.

Är riktigt sugen på att skaffa nya ljuddämpare till hojen så kan ni inte langa fram era åsikter om vad ni vet, inte vet, tror eller tycker!

Jag vill inte ha någon låg 3 till 1 variant men skriv föralldel om det också om ni vill, det kanske är andra än jag som är nyfikna.

Jag har varken sett eller hört några eftermarknads pipor till streeten så fram med allt ni vet....

Om ni har pris uppgifter och bra inköpsställen (behöver ej vara i SWE) så mottages det med tacksamhet.

// Jimmy

Såg att du inte ville ha ett lågt 3-1 system men eftersom det är det enda jag har erfarenhet av så delar jag med mig av mina tankar.

Jag har Arrows 3-1 system (tillsammans med effektpaket steg 3 eller vad det nu heter) och tycker att både ljudet, och framför allt responsen i motorn, är helt underbar(t). Systemet sänker även tyngdpunkten (och totalvikten med ca 7kg) på cykeln vilket inte är så dumt!

Mvh,

Richard

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Såg att du inte ville ha ett lågt 3-1 system men eftersom det är det enda jag har erfarenhet av så delar jag med mig av mina tankar.

Jag har Arrows 3-1 system (tillsammans med effektpaket steg 3 eller vad det nu heter) och tycker att både ljudet, och framför allt responsen i motorn, är helt underbar(t). Systemet sänker även tyngdpunkten (och totalvikten med ca 7kg) på cykeln vilket inte är så dumt!

Mvh,

Richard

I dagsläget så lutar det åt ett GP system i coolfiber från SC-Project alternativt Arrows vanliga höga system men jag vill höra åsikter om fler system .........så jag kan få ännu mer beslutsångest.:D

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
ZARD är fetast. Och du får nog ändra dig angående 3-1, det är det enda vettiga ur effekt- och viktsynpunkt =)

STA70834.jpg

Thomsongun

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2010
Hoj
749 2004
Hej!

Lånar tråden lite. Undrar om det är någon där ute som funderar på sälja sin Street triple? Helst R modellen men kan även tänka mig den vanliga modellen. Pm mig så svarar jag fort som attan!

Bästa Hälsningar

Jonas Falk

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848
ZARD är fetast. Och du får nog ändra dig angående 3-1, det är det enda vettiga ur effekt- och viktsynpunkt =)

STA70834.jpg

Du har fullständigt rätt att det är det bästa ur viktsynpunkt, effekt delen blir väl lite mindre marginell + att om det var effekt jag ville ha så hade jag nog valt st3:ans storebror.

Nej mitt största bekymmer med 3-1 system är att jag personligen tycker det gör hojen fulare. Men smaken är som tur delad + att jag skjutsar ofta och 3-1 med passagerar pinnar kvar ser inte riktigt bra ut.

Fortsätt med inputen är ni snälla....

Gobban

n00b
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
BMW S1000RR 2010
Du har fullständigt rätt att det är det bästa ur viktsynpunkt, effekt delen blir väl lite mindre marginell + att om det var effekt jag ville ha så hade jag nog valt st3:ans storebror.

Nej mitt största bekymmer med 3-1 system är att jag personligen tycker det gör hojen fulare. Men smaken är som tur delad + att jag skjutsar ofta och 3-1 med passagerar pinnar kvar ser inte riktigt bra ut.

Fortsätt med inputen är ni snälla....

Precis (!!) så resonerade jag och köpte därför ett par SC-Project GP Evo.

Gillar utseendet skarpt på dessa...

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Precis (!!) så resonerade jag och köpte därför ett par SC-Project GP Evo.

Gillar utseendet skarpt på dessa...

Köpte du från deras hemsida? Hur var servicen, lev tid, ev. problem?

Du har ju precis den pipan jag är sugen på så svara svara, rappa på:D

Fel av mig.....inte GP evo, jag har tittat på modellen: Oval-line carbon med carbon tip.

Aldrig fel med coooolfiber:yoparty

Last edited:

Steep

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10 Vespa 125 Primavera -83
Är riktigt sugen på en Striple R och har kikat lite på effektpaket 3 som en viss handlare erbjuder. Har dock inte sett någon effektsiffra på det paketet. Är det någon som vet vilket effektökning som åstadkoms?

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Är riktigt sugen på en Striple R och har kikat lite på effektpaket 3 som en viss handlare erbjuder. Har dock inte sett någon effektsiffra på det paketet. Är det någon som vet vilket effektökning som åstadkoms?

Jag har precis en sådan. Vet inte alls vilken effekthöjning det faktiskt ger, men responsen i motorn blir betydligt rappare, cykeln går riktigt fint. Gott ljud är en bonus.

Richard

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Vad jag har hört och kunnat läsa mig till så ska Arrow 3-till-1 och omprogrammering av ECU:n ge någonstans 8-10 hk. Jag har iaf inte läst om någon som varit missnöjd :)

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Arrow 3-1 är inget för dig som vill pressa lite mer aktivt på bana. Systemet drar i backen före fotpinnen :näsblod Dock + för utseende, vikt och ljud. Ger kanske några hkr extra också :)

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...