Triumph Street Triple-tråden

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Äntligen!

Då har man äntligen fått hem sin Street Triple efter två års suktande och dreglande. Dock inte vit som jag ville och inte heller en R...
Men svart som en gatracer sig bör (enligt många) och färdigkittad med diverse uppgraderingar.
Uppskrivning och uppkörning denna månaden sen kan man ut o åka :)
Kommer fler bättre bilder senare när den är tvättad och fin... Denna bilden är från säljaren och tagen med iPhone...

Bifogat

• bild.jpg
    bild.jpg
    148.7 KB · Visningar: 211

Teaboi

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2010
Hoj
Triumph Speed Triple-11, Street Triple-10 (Såld)
Då har man äntligen fått hem sin Street Triple efter två års suktande och dreglande. Dock inte vit som jag ville och inte heller en R...
Men svart som en gatracer sig bör (enligt många) och färdigkittad med diverse uppgraderingar.
Kommer fler bättre bilder senare när den är tvättad och fin... Denna bilden är från säljaren och tagen med iPhone...

Grymmans!

Lycka till med skrivning och uppkörning.

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
SuperDuke -09

Schysst hoj! Kör med en exakt likadan fast en grön.. Också kitad från topp till tå! Såg att du bor i Trelleborg, själv så har jag uppskrivning bokad snart och förhoppningsvis uppkörning inom kort, kanske ses på vägarna då jag bor i svedala :)

Zam_Zap

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
2010, Triumph Street Triple R
Någon som har något tips att ge då jag kommer att ha lite att prata med försäkringsbolaget om.

Åkte av vägen och rakt ner i diket. Hojen är det bara skrot av. Fyllde i en skadeanmälan på IF:s hemsida och står där att de kommer kontakta mig inom 24h, alltså kommer de att ringa i morgon. Får höra hur de vill att jag ska gå tillväga, men kan alltid vara bra att vara lite förberedd.

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Någon som har något tips att ge då jag kommer att ha lite att prata med försäkringsbolaget om.

Åkte av vägen och rakt ner i diket. Hojen är det bara skrot av. Fyllde i en skadeanmälan på IF:s hemsida och står där att de kommer kontakta mig inom 24h, alltså kommer de att ringa i morgon. Får höra hur de vill att jag ska gå tillväga, men kan alltid vara bra att vara lite förberedd.

Så länge du kört någorlunda lagligt så finns det inget att oroa sig för. IF är av erfarenhet mycket lätta att prata med.

Skit i hojen, det är bara en pryl och det finns tusentals till att köpa när du har lust. Tack och lov skadade du dig inte (antar jag eftersom du skriver här)?

Zam_Zap

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
2010, Triumph Street Triple R
Så länge du kört någorlunda lagligt så finns det inget att oroa sig för. IF är av erfarenhet mycket lätta att prata med.

Skit i hojen, det är bara en pryl och det finns tusentals till att köpa när du har lust. Tack och lov skadade du dig inte (antar jag eftersom du skriver här)?

Nej nej, inte det jag är orolig över. Följde gällande regler helt. Var i en vänsterkurva (70 väg )som jag hade låg ingångshastighet, la ner hojen och började gasa genom kurvan. Får möte av en bil som ligger och slickar/kör på mitt linjen och jag känner att jag var tvungen att ta ut min kurva lite mer. Slår av på gasen och hojen reser sig upp kort fattat. Vägen svänger, men inte jag. Blir ett par volter i diket men ställer mig upp direkt. Bilen stannar en bit bort, ser att jag har rest mig upp och kör sedan vidare. Hojen har jag släpat därifrån så nu står den i förvaring så får jag se vad FB vill göra.

Edit: Har nu lämnat bort den till en triumph återförsäljare som dömde ut den direkt när de såg den, nu ska bara FBs värderare dit och göra samma sak.

Kommer jag bara att få en ny hoj, eller gör de en värdering och ger mig pengar? Blir enklare om jag bara kan gå och plocka ut en ny hoj.

Last edited:

The Ufo

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Hoj
2015 Yamaha YZF R1
Till dom som är mer erfarna.

Har nu haft min triple r i 1 månad nu och kört ca 150mil(köpet den vi 350 mil). kan bara säga att jag älskar den. Men igår när jag va ute och körde kom jag in i en tunnel och tyckte jag hörde ett ljud jag inte hört för så jag stannade till och tog en titt. kunde inte finna det direkt men märkte sen va det va. När jag kör typ i 3:an i 30-40km/h 6:an 65-70 km/h och ger lätt gas så låter det som ett metalliskt surrande vi vänter foten. måste flytta på benet och böja mig åt vänster för att höra det. Är det någon mer än jag som har samma ljud??? Vet någon om det är nått fel på min hoj? Snälla hjälp om ni kan.
Tack på förhand.

MvH Ufo

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Schysst hoj! Kör med en exakt likadan fast en grön.. Också kitad från topp till tå! Såg att du bor i Trelleborg, själv så har jag uppskrivning bokad snart och förhoppningsvis uppkörning inom kort, kanske ses på vägarna då jag bor i svedala :)

Det låter trevligt! Kanske kan ta en tur nån gång då :D Har sett en vit här i Trelleborg samt en svart till salu på blocket så här finns ju några i trakterna att dra ihop till en träff eller liknande...

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
SuperDuke -09
Det låter trevligt! Kanske kan ta en tur nån gång då :D Har sett en vit här i Trelleborg samt en svart till salu på blocket så här finns ju några i trakterna att dra ihop till en träff eller liknande...

Absolut! Min närmasta polare kör också en Street triple, svart -08. Också vrålutrustad! så det hade varit ball om vi hade kommit tre stycken minst med arrow system och brommat igenom smågatorna :)

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Speglar

Någon som vet om det finns några schyssta styrändspeglar som passar rakt på ett LSL styre? Samt var man kan få tag på skruvar att sätta i gängorna till originalspeglarna? E det triumph center som gäller?

Absolut! Min närmasta polare kör också en Street triple, svart -08. Också vrålutrustad! så det hade varit ball om vi hade kommit tre stycken minst med arrow system och brommat igenom smågatorna :)

Aueh, fan va trevligt! Då får vi ju definitivt höras när korten är klara. Har ju också "bara" uppskrivning och uppkörning kvar.

Last edited:

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
SuperDuke -09
Samt var man kan få tag på skruvar att sätta i gängorna till originalspeglarna?
Jag har två stycken över har jag för mig, svarta som du pluggar i. Kom förbi och hämta dom vet jag !

Aueh, fan va trevligt! Då får vi ju definitivt höras när korten är klara. Har ju också "bara" uppskrivning och uppkörning kvar.

Självklart, har du gjort risktvåan ? Ska på den nu imorgonbitti!

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Jag har två stycken över har jag för mig, svarta som du pluggar i. Kom förbi och hämta dom vet jag !

Aha, vad ska du ha för dom?

Självklart, har du gjort risktvåan ? Ska på den nu imorgonbitti!

Ja, all körning är klar så jag stampar bara för o få en uppskrivning.
Den var väl sådär, första risk tvåan den läraren höll i. Har ju inget o jämföra med men jag hade förväntat mig mer... Kör du för Tettes MC?

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
SuperDuke -09
Ja, all körning är klar så jag stampar bara för o få en uppskrivning.
Den var väl sådär, första risk tvåan den läraren höll i. Har ju inget o jämföra med men jag hade förväntat mig mer... Kör du för Tettes MC?

Nice, var det något svårt ? Finns det ens en chans att misslyckas? Jag beställde en uppskrivningstid privat igår, fick redan fredag nästa vecka, känns skönt att förhoppningsvis abra ha uppkörningen kvar när man går på semester. Jag kör på Eriklust MC skola, har tatt 6 lektioner där än så länge, hoppas att det inte blir allt för många fler innan han säger att det är dax för uppkörning.

Ja, vad känner du att du vill ge för dom? 100 kr ? Har ingen aning om vad dom kostar egentligen, fick abra två extra när jag väl köpte min hoj.

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Nice, var det något svårt ? Finns det ens en chans att misslyckas? Jag beställde en uppskrivningstid privat igår, fick redan fredag nästa vecka, känns skönt att förhoppningsvis abra ha uppkörningen kvar när man går på semester. Jag kör på Eriklust MC skola, har tatt 6 lektioner där än så länge, hoppas att det inte blir allt för många fler innan han säger att det är dax för uppkörning.

Ja, vad känner du att du vill ge för dom? 100 kr ? Har ingen aning om vad dom kostar egentligen, fick abra två extra när jag väl köpte min hoj.

Nä, svårt kan jag väl inte påstå. Och ska man misslyckas så får du vara väldigt ansvarslös eller helt kass på det :D dom bokar ju den när dom tycker du är redo så det går nog bara bra!
Ok, då kör du risken på bulltofta då?

Ja, en hundring låter bra :D ska höra med Triumph med.

DempanDanius

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Hoj
SuperDuke -09
Nä, svårt kan jag väl inte påstå. Och ska man misslyckas så får du vara väldigt ansvarslös eller helt kass på det :D dom bokar ju den när dom tycker du är redo så det går nog bara bra!
Ok, då kör du risken på bulltofta då?

Ja, en hundring låter bra :D ska höra med Triumph med.

Ja, samling kl 6.45 på körskolan och sen beger vi oss iklädda i svettdräckt till Bulltofta.. Inte allt för längesen som man gjorde halkan där, det var åtminstonde kul:p.

Ja, gör så.. som sagt, har ingen aning om vad det kostar nytt osv, det är ju "knoppar" gjorda av plast, hur mycket kan det kosta egentligen.. Har du några planer att fixa hojen på något sätt som inte är fixat ännu? Vad har du för avgassystem?

Crank

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Nada
Har nu haft min triple r i 1 månad nu och kört ca 150mil(köpet den vi 350 mil). kan bara säga att jag älskar den. Men igår när jag va ute och körde kom jag in i en tunnel och tyckte jag hörde ett ljud jag inte hört för så jag stannade till och tog en titt. kunde inte finna det direkt men märkte sen va det va. När jag kör typ i 3:an i 30-40km/h 6:an 65-70 km/h och ger lätt gas så låter det som ett metalliskt surrande vi vänter foten. måste flytta på benet och böja mig åt vänster för att höra det. Är det någon mer än jag som har samma ljud??? Vet någon om det är nått fel på min hoj? Snälla hjälp om ni kan.
Tack på förhand.

MvH Ufo

Det är ju svårt att veta exakt vad du menar, men visst surrar/viner den här hojen en del, egentligen hela tiden och det är så det är. Låter kanske mer vid vissa varv som du säger, svårt att säga för mig. Är du orolig så kan du ju alltid svänga förbi en Triumph dealer och höra. Annars kan du ju köra lite YouTube och lyssna på hur andra hojar låter, mest stillastående iofs men ändå.

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Tack på förhand.

MvH Ufo

Är det "surr"- eller "skrap"-ljud? Det kan inte vara typ bromsskriva fram som ligger an mot bromsbacken och ger lite heavy metal-ljud? Har själv hört det ljudet. Men inget som kommer från motorn dock.

The Faceless

Medlem
Gick med
21 Apr 2010
Hoj
Triumph Street Triple -08 (stulen och skrotad)
Vart ska man vända sig om man vill köpa en Street triple R i Västmanland, eller angränsande i varje fall? Sulas MC? Lelles? Hojshopen? Någon som har en åsikt? :)

Bunde

Drömer om en Agusta FC4
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
Street Triple R -10
Vad tror ni att man får för en Street Triple R -10 Phantom black med arrow helsystem i dessa dagar på blocket ?

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Vart ska man vända sig om man vill köpa en Street triple R i Västmanland, eller angränsande i varje fall? Sulas MC? Lelles? Hojshopen? Någon som har en åsikt? :)

Jag förde diskussion med Triumph Sthlm, Sulas och Lingvalls i Gävle. Blev köp i Gävle då priset blev bäst och de var trevligast. Service sen kan du ju göra där det är närmast eller billigast.

Vad tror ni att man får för en Street Triple R -10 Phantom black med arrow helsystem i dessa dagar på blocket ?

Beror nog på hur långt den har gått, om det sitter mer "prylar" på än bara 3-1 och hur bråttom du har att bli av med den.

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...