Halvdampis
Medlem
ljudnivå?
Brassa satan känsla???
ljudnivå?
Brassa satan känsla???
På bilden ser det ut som läckaget är runt ventilkåpan uppe på toppen vilket i.o.f.s. inte är så farligt men det ska inte se ut på det viset på en ny hoj. Förhoppningsvis har de bara dragit åt skruvarna dåligt.
Jag hade en Honda VFR som läckte så på den främre cylinderbanken men det var en -87'a och packningen hade blivit dålig. Min ST3'a från -09 har inte visat några som helst tendenser att läcka olja, den har dock läckt lite kylarvätska p.g.a. en dålig slangklämma men det var lätt fixat.
Har du fått nått svar från handlaren?
Matt lack är väldigt känslig.Är i funderingarna på en Street Triple R och velar om färg. Ni som har den matt gråa, hur känslig är den? Har läst lite om att en del tycker att den repas lätt.
Tänkte provköra nu då Triumph roadshow passerar Uppsala/Stockholm. Synd bara att vädret ser kass ut i prognosen.
Lutar kanske åt en vit........
Matt lack är väldigt känslig.
Jag hade en mattsvart Yamaha R1 2010 så jag vet vad jag pratar om![]()
Ja efter att ha läst lite på engelska forum så verkar det vara en fullständig nödvändighet med "paint protector kit" till mattgråa Street Triplen om man inte vill ha en ful lack.
Jag har en vit, den är rasande grann!
Är i funderingarna på en Street Triple R och velar om färg. Ni som har den matt gråa, hur känslig är den? Har läst lite om att en del tycker att den repas lätt.
Tänkte provköra nu då Triumph roadshow passerar Uppsala/Stockholm. Synd bara att vädret ser kass ut i prognosen.
Lutar kanske åt en vit........
Tja behöver behöver fylla på lite Glykol , köpte biltemas, kan jag blanda den nya med gamla som finns i ?
Här e info om glykolen jag köpte tacksam för svar
Glykol, longlife, färdigblandad
Kylarglykol Longlife (färdigblandad) är ett nitrit-, amin-, fosfat-, silikat- och boratfritt kylmedel, baserat på etylenglykol. Ger ett utmärkt skydd mot frost, korrosion och överhettning i alla moderna motorer, men särskilt i överladdade aluminiummotorer. Skyddar effektivt mot korrosion och avlagringar i kylsystemet och dess vitala delar, kylkanalerna i motorblocket och topplocket, kylaren, vattenpumpen och värmaren. Kylarglykol Longlife (färdigblandad) är effektiv under lång tid. Frostskyddar ner till -36 °C. Följ alltid motorfabrikantens rekommendationer vid byte av kylarvätska. Får ej blandas med propylenglykol.
Fan har jag gjort nuja fyllde på med biltemas nu, motorn blev ovanligt varm så vågade inte köra mer så inte hela motorn rasar. Kan det verkligen beror på glylen olika färger ? Döm mig inte jag kan inte ? jag ska lämna in den på service på måndag så dem får byta allt . Ska fan aldrig röra nåt mer haha
Vilken färg låg det i från början och vad hällde du i?
För att bara toppa upp så räcker det med vatten (helst avjoniserat). Man kör ju inte en hoj i minusgrader normalt sett..
Den va röd och hällde i blå . Den e den jag länka förra inläget . Biltemas . Hällde fan inte mkt
Har du otur så har du blandat två sorters glykol som inte är kompatibla och därmed fått sörja i systemet. Med tanke på att du skriver att den gick varm rätt snabbt så är det nog tyvärr sannolikt.. Bara att skölja ur och hoppas att inget gått sönder i processen.
Det har alltså inget med vilket märke (dvs Biltemas) utan vilken typ av glykol du mixar.
Får fan hoppas på d, tack för ditt svar ��
Grön och blå är blandbara, röd ska man inte blanda med någon annan. Är vad jag har lärt mig, sen vet jag inte om det är så till 100%. Beror väl lite på om det är propylen eller etylenglykol.
Men går det inte att få något tecken på om det har blivit en geggig sörja då? Öppna locket på själva kylaren och kolla.
Hoppas det löser sig!
Misstänker samma sak hos mig. Hade den på service och efteråt så blir han ovanligt varm, spottade till och med ut lite glykol vid ett tillfälle. Kollade expansionstanken under sadeln och nivån är okej men var det inte röd färg när jag kollade sist, nu är det blå. Misstänker att de har fyllt på glykol men med fel "färg". Får ringa och gnälla lite på måndag.Grön och blå är blandbara, röd ska man inte blanda med någon annan. Är vad jag har lärt mig, sen vet jag inte om det är så till 100%. Beror väl lite på om det är propylen eller etylenglykol.
Men går det inte att få något tecken på om det har blivit en geggig sörja då? Öppna locket på själva kylaren och kolla.
Hoppas det löser sig!
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli