Old Badger
SportHojsentusiast
Såg denna på annat forum... kräktes lite i munnen faktiskt.
View attachment 432906
Tre bakdämpare!
Såg denna på annat forum... kräktes lite i munnen faktiskt.
View attachment 432906
Köp ett nytt batteri!
Jag hade samma problem på min 09, köpte ett nytt batteri på Biltema för knappt 300 spänn. Klockrent.
Om jag kommer ihåg rätt: lossa insex-skruv typ uppe vid styrkronans fäste, sen lyfta i framkant (sitter ledad i bak-kant) plättlätt alltsåNu måste ni hjälpa mig! Jag har fått ett allvarligt bränsleläckage - så fort jag slår på tändningen så sprutar det bensin från "nånstans under tanken". Jag misstänker att nån slang har hoppat av eller nån packning brustit - det kom helt plötsligt.
Jag behöver nog demontera tanken. Är det svårt? (duh).
Är det nån som sitter inne på nån youtube-länk eller steg för steg instruktion hur jag gör så tar jag tacksamt emot.
street triple r -09
Nu har jag fått loss tanken! Det var easy peasy
Är det nån som har en verkstadshandbok eller sprängskiss på grejerna där under? Den där oranga plastbiten som sitter på bensinslangen har nämligen gått sönder.... det går att sätta ihop den men den "klickar" inte så att säga. Finns den som reservdel eller måste man byta ut nåt stort?
View attachment 433130
Äldre trajor har haft kassa connectors, många har bytt ut dem mot metall eftersom de i plast går sönder hela tiden. Vet inte om det drabbar streeten eller om det fortfarande är samma typ av connector. Finns gott om utrikiska trådar på ämnet om du googlar på "triumph street triple fuel line connector"Nu har jag fått loss tanken! Det var easy peasy
Är det nån som har en verkstadshandbok eller sprängskiss på grejerna där under? Den där oranga plastbiten som sitter på bensinslangen har nämligen gått sönder.... det går att sätta ihop den men den "klickar" inte så att säga. Finns den som reservdel eller måste man byta ut nåt stort?
View attachment 433130
Äldre trajor har haft kassa connectors, många har bytt ut dem mot metall eftersom de i plast går sönder hela tiden. Vet inte om det drabbar streeten eller om det fortfarande är samma typ av connector. Finns gott om utrikiska trådar på ämnet om du googlar på "triumph street triple fuel line connector"
Kan ju också kolla om du har någon recall: http://m.triumphmotorcycles.com/safety-recall-search?sc_device=mobile
Är det nån som har en mall på tank padz för striplen? Köpte en universal platta men skulle hellre kopiera en befintlig skiss än klippa fritt. Jag har en -13.
Hej på er! Försökte söka men hittar inte.... Nästa år blir det 2000-milaservice och Johans MC vill ha 7100 kr plus eventuell shimsning. Finns det några andra i närområdet som är lite billigare(men bra)?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|