Gjorde de någon recall på knappsatsen som du nämnde tidigare?
Det hade dom redan fixat när jag frågade om det. Mycket riktigt var noteringen borta på min hoj när jag kollade igen.
Gjorde de någon recall på knappsatsen som du nämnde tidigare?
Det hade dom redan fixat när jag frågade om det. Mycket riktigt var noteringen borta på min hoj när jag kollade igen.
Ja men det var ju bra, testade söka på min men hittade ingen recall. Undra om man på något sätt kan se om den vart inne för ett byte? Eller så har den inte vart föremål för en recall helt enkelt
Min 2009 Street Triple R tvärdog för mig igår kväll när jag var ute o körde. Helt utan förvarning skar motorn och vägrade gå runt. Det skedde i en långsam högersväng på en lugn väg, så ingen fara så sett, men känns rätt pissigt nu idag efter jag hörde från Probike i Sollentuna där hojen nu står. De har lagt en timmes felsökning (1300kr) än så länge och ville ha ca 10k för att demontera motorn innan de kan säga vilka delar som behöver bytas, men sannolikt minst cylinderhus och kolvar, så vi snackar nog dryga 25k i delar, plus sen ytterligare 10k för att montera ihop allt så klart.
Jag köpte hojen begagnad för drygt 37k tidigare i våras. Den är servad enligt boken och allt verkar vara i utmärkt skick i övrigt. Den har gått utan anmärkning fram tills den plötsligt dog. Gott om olja och kylvätska. Inga varningssignaler.
Nån som har nån bra idé om andra alternativ än att låta Probike fixa den? Försäkringen (If) tar ingenting på maskin om hojen är äldre än 8 år (den är 10år). Det blir på tok för dyrt för att ens överväga fixa den hos Probike utan stöd från försäkringen, så det alternativet finns nog egentligen inte.
En kompis föreslog att hitta en begagnad motor och bara byta. Nån som kan sånt i stockholmsområdet och vill hjälpa mig, eller kan rekommendera mig en bra mekaniker som kan tänka sig ge sig på det?
Blev 11 mil idag, pendlade mellan 6-8 grader. Var sol när jag stack ut, men blev såklart regn och leriga vägar. Men en go runda!
View attachment 451321
View attachment 451322
Brrrrr
Min står uppställd och väntar på sommar
Härligt att se någon trotsa vädret.Blev 11 mil idag, pendlade mellan 6-8 grader. Var sol när jag stack ut, men blev såklart regn och leriga vägar. Men en go runda!
View attachment 451321
View attachment 451322
Härligt att se någon trotsa vädret.
Min OCD hjärna har lite problem att bearbeta fotot på din skitiga hoj.
Kul att du har positiva erfarenheter av nya gummit. Har hört gott om dem.
Har inte haft förmånen att testa uppvärmda handtag tidigare. Gör dom stor skillnad? Värt att investera i?
Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
Härligt @doolar @Falk1n @Old Badger... Överväldigande positiva erfarenheter alltså.
Blir det mer värme i handtagen än t.ex i uppvärmd bilratt?
Japp, värmehandtag är vanebildande.
Och det behöver inte bara vara för höst- eller vårturer heller. En kort regnskur på sommaren klaras galant med sommarhandskar och värmehandtag. En sval sommarmorgon behöver man inte byta sommarhandskarna mot varmare!
Att kunna köra med tunna sommarhandskar är guld värt!
En sak man bör tänka på är att ladda batteriet om man kör korta sträckor och använder värmare. Oxford rekommenderar att man laddar under natten om man kör så.
Så på längre resor där det kan tänkas bli kallt länge, som Ishavet, så följer laddare med.
Datorn klipper vid låg spänning så med dåligt batteri kan man inte slå av allt utom tändning och springa igång.
Man får rycka säkringen till lyset och springa igång. Inte lätt trots att det är en lätt cykel. 120-gradersvev gör att det blir svårt att få snurr utan bakhjulet hasar...
Men det går med lite känsla...
Härligt att se någon trotsa vädret.
Min OCD hjärna har lite problem att bearbeta fotot på din skitiga hoj.
Kul att du har positiva erfarenheter av nya gummit. Har hört gott om dem.
Har inte haft förmånen att testa uppvärmda handtag tidigare. Gör dom stor skillnad? Värt att investera i?
Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |