100 mil och ventiljustering? Efter de första 100 eller saknas det en nolla och ska vara 1000 mil?
Är inte meningen att låta dryg alls. Men är spekulant på en 401 som har samma motor.
Nu blir det lite väl off-topic när det ens inte är triumph vi pratar... Enligt serviceschemat på ktm är det efter de första 100milen. På den senaste jag hade med 800 mil på mätaren hade samtliga ventiler för tajt spel. Servicepunkten var inte avcheckad på listan från 100mil serivcen. Hojen var svårstartad kall men gick bra annars.
Dock är där större tolerans på spelet i de senare motorerna, samt husqvarnas, då där sitter lite snällare kamaxlar. Då hade kanske mina legat precis inom tolerans. TROR dock det fortfarande är efter de första 100milen som gäller, därefter vart 1500e mil.
Pratade med en husqvarnamekaniker om detta, och enligt honom stämde det att ventilspelet snabbt kunde ändras de första milen tills allt var "inslitet". När det sen väl var justerat höll det sig bra. Jag tror dock mer på slarv i den indiska fabriken, att det inte alltid är rätt från början.
Ingen raketforskning att göra själv, men ett tips jag själv struntade i är att plocka av motorn innan. Hade sparat tid.