Triumph Thruxton-tråden

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Nu måste jag lägga in en varning här! :7peta
Det här med polering kan spåra ur fullständigt och leda till oproportionerligt stor brist på både pengar och tid.
Se bilder nedan.

Ang placering av tuta mm; Det är många på TRAT som har placerat tutan inte tanken, vid AI-fästet, men då måste man väl göra AI-removal.

Bifogat

• photo.JPG
    photo.JPG
    111.8 KB · Visningar: 111
  • IMG_0246.JPG
    IMG_0246.JPG
    101.9 KB · Visningar: 108

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Triumph Thruxton -07
Är det någon fara att lossa denna (den svarta saken) från förgasaren eller är det bäst dra isär kontakten. Vet det satt en sådan på Daytonan och tog man bort den var man tvungen att nolla trottelpositionen (fick göras med dator och TuneBoy).

Bifogat

• IMG_0399.jpg
    IMG_0399.jpg
    44.8 KB · Visningar: 83

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Den stora frågan är snarare vad gör TPS:en på en förgasarmotor?
Själv begriper jag inte riktigt syftet. Styr den tändningen?

I övrigt begriper jag inte syftet.

@yonsson
Yesbox har sett att det är rätt så många som har placerat den där, själv ville jag inte ha den där dels pga hörbarhet och dels för att den får agera stänkskydd mot motorn :)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Har någon tips om ett par okej dojor till hojen?
Jag har kollat runt som en dåre. Helst vill jag ha ett par som ser ut som kängor, men med skydd i. Problemet är att alla är antingen svindyra eller ser ut som ett par fetishboots, med spännen och grejer.

Kör ni med dojor med skydd i eller vad har ni?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Är det någon fara att lossa denna (den svarta saken) från förgasaren eller är det bäst dra isär kontakten. Vet det satt en sådan på Daytonan och tog man bort den var man tvungen att nolla trottelpositionen (fick göras med dator och TuneBoy).

Bäst att ta isär vid kontakten, annars blir det bara besvärligt om du vill sätta tillbaka grejerna!!! Jag har kört utan TPS både på org. förgasare och FCR:arna och det funkar bra!!!! Ingen större skillnad alltså.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Jag har kollat runt som en dåre. Helst vill jag ha ett par som ser ut som kängor, men med skydd i. Problemet är att alla är antingen svindyra eller ser ut som ett par fetishboots, med spännen och grejer.

Jag gillar tanken på ATGATT (all the gear all the time), men har kommit fram till att om jag följer den principen så blir det inte mycket hojköra kvar.
Därför har jag nu skaffat en del "lättare" MC-kläder förutom de vanliga skinnställen; däribland 2 par kevlarförstärkta jeans (ett par Hood och ett par Draggin Slix, de senare skulle rentav kunna gå att ha även om jag inte är ute med hojen, de tidigare ser mer ut som "pappas jeans".
För att svara på din fråga så har jag införskaffat ett par av dessa:

Mindre skydd än vanliga MC-stövlar, men funkar för att t.ex. ta hojen till jobbet och till vardags i dåligt väder.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650

Kör med såna här (ungefär) http://www.bike.se/node/85748. Egentligen för "moderna" för en Thruxton, men det blir en hygglig helhet när man får byxbenet utanför.

Skydd och goretex. Men då hör jag till dem som även kör i regn i värsta fall... (jo, jag letar ju inte efter regn, men ibland hamnar man där i alla fall). De är varma och sköna, tål en del misshandel (väta, smuts).

Edit: Har också ett par vackert-väderstövlar för sommardagar då Alpinestars är på tok för varma. Lite lika i modellen, men betydligt renare i linjerna, utan sömmar och detaljer - mer som ett par vanliga boots. Sämre skydd, inte vattentäta, men som sagt betydligt svalare på sommaren.

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Mindre skydd än vanliga MC-stövlar, men funkar för att t.ex. ta hojen till jobbet och till vardags i dåligt väder.

Snygga! Tack för tipset. Jag hoppas jag hittar ett par i den stilen, fast med snörning. Jag köpte också ett par kevlarjeans nyss. Hittade ett par svarta på ebay med ce-godkända knäskydd. Kommer troligtvis köpa ett par till fast blåa om dom känns bra i sommar. Toppar detta med en perforerad alpinestarsjacka. Eftersom jag inte haft hoj på några år behöver jag köpa ett helt nytt kitt. Kul, men dyyrt.

Kör med såna här (ungefär) http://www.bike.se/node/85748. Egentligen för "moderna"

Alpinestars gör mycket fint! De bästa jag hittat hittills är dessa:
http://images.motorcycle-superstore.com/ProductImages/OG/2009-Alpinestars-Harlem-Air-Boots-Black.gif

Men sen är det ju det att man gärna vill prova och inte beställa ett par för 1400:- och sen märka att dom inte passar.

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Snygga! Tack för tipset. Jag hoppas jag hittar ett par i den stilen, fast med snörning. Jag köpte också ett par kevlarjeans nyss. Hittade ett par svarta på ebay med ce-godkända knäskydd. Kommer troligtvis köpa ett par till fast blåa om dom känns bra i sommar. Toppar detta med en perforerad alpinestarsjacka. Eftersom jag inte haft hoj på några år behöver jag köpa ett helt nytt kitt. Kul, men dyyrt.

Dessa?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag köpte också ett par kevlarjeans nyss. Hittade ett par svarta på ebay med ce-godkända knäskydd. Kommer troligtvis köpa ett par till fast blåa om dom känns bra i sommar,
Kevlarjeans är skönt på sommaren och passar på en Thrux'. Skyddsmässigt? Vet inte. Men det ser ju bra ut i reklamen... Har ett par blå och ett par svarta Draggin'. Åtminstone de svarta kan - nästan - följa med på jobbet om jag inte skall på finbesök.

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kevlarjeans är skönt på sommaren och passar på en Thrux'. Skyddsmässigt? Vet inte. Men det ser ju bra ut i reklamen... Har ett par blå och ett par svarta Draggin'. Åtminstone de svarta kan - nästan - följa med på jobbet om jag inte skall på finbesök.
Jag läste ett test i en mc tidning i höstas där jeansen visade sig skydda nästan lika bra som skinn, så jag känner mig ganska trygg. Knäskydd känns dock som en trygghetsgrej jag inte vill vara utan. Jag köpte ett par med dupont kevlar (samma som draggin), men för 800 spänn :tummenupp

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
tomt i grottan
Hej hopps

vad är det för skillnad på en 2005 och en 2008 i modellerna?
man får juh gåshud av att höra hur de här maskinerna låter :D

//Jimpa

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
08 fick thruxton insprutning istället för förgasare.
Kosmetiskt fick den 08 större tank med stripe istället för schackrutor, samt ett vanligt styre istället för clip on. Själv föredrar jag den tidigare modellen.

Edit; Idag kom UPS-tomten med mitt nya avgassystem. Det ser väääldigt öppet ut. :tummenupp Det återstår dock att se om det passar. Jag tycker vinkeln ser lite konstig ut.

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej hopps

vad är det för skillnad på en 2005 och en 2008 i modellerna?
man får juh gåshud av att höra hur de här maskinerna låter :D

//Jimpa

Då ska du höra hur det låter när det blir flerstämmigt!:)

Tre, fyra med lite olika ljuddämpare som samtidigt drar ut ur en kurva. Det är en ljudupplevelse det!

Skaffa en vetja och häng med på någon tur nästa säsong och njut!

Det finns trådar om ljud här på SH och där har en del skrivit att de inte alls gillar ljudet från en twin.:va I min egen reella värld har jag aldrig träffat någon som inte älskar ljudet av en twin och Triumphs parallelltwin är någon av de mest älskade.

Edit; Idag kom UPS-tomten med mitt nya avgassystem. Det ser väääldigt öppet ut. :tummenupp Det återstår dock att se om det passar. Jag tycker vinkeln ser lite konstig ut.

Montera och upp med ljudklipp snarast!:)

Last edited:

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
tomt i grottan
hehe jag älskar ljudet ur v twinnar :) och treor

har haft en speed 3a som jag sålde förra året och nu letar jag efter en hojj som ska göra min ktm sällskap i garaget :)

få ta och provköra en i vår helt enkelt men beg marknaden är juh inte direkt stor på denna hojj ..

:) kan juh bara vara positivt

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
... ta och provköra en i vår helt enkelt men beg marknaden är juh inte direkt stor...
Precis. Enligt mc Johan har thruxton årsmodell 04-07 tom gått upp i begagnatpris sedan 08. Orkar man importera, så finns det nog ett bytydligt större urval.

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Nuså!

Bäställde från Newbonneville. Skickade hem till syrran. Firade Nyår i NYC för att flyga hem fjädern i bagaget. På så sätt blev frakten billigare och jag slapp både tax och tull.

Imorse när jag landade så satt det en fet klisterlapp på min väska. Självklart hade dom rivit ur och kollat vadfan det var för nåt konstigt som låg i. Vet inte hur det är med regelverket när man flyger med förspännda fjädrar med oljor och gaser i behållare.

Skit samma, det gick hem i alla fall.

Voila. Dubbla dildos med klitoris stimulerare.

Bifogat

• IMG_1027.jpg
    IMG_1027.jpg
    225.1 KB · Visningar: 82
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...