Triumph Thruxton-tråden

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Äntligen är det ny avgassystemet inkopplat. Tyvärr hann jag inte låta hojen gå riktigt varm, men ni hör ju ändå hur jävla gött de e va! :tummenupp

Jag kopplade även in mina nya framblinkers. lampan får jord från fästet, så jag antar att man inte behöver jordsladdan från hojen då?
Det blinkar ganska fort. Kan det vara för att inte baklampan och bakblinkersarna är inkopplade? Det är vanliga lampor i, alltså inte led.

YOUTUBE VIDEO! (lyckas inte inbädda den)
http://www.youtube.com/watch?v=VuW2dd_wB68

Idag när jag kom hem från garaget (kass timing) så hade även min svarta framskärm kommit från mototwin kommit. Med var ett långt brev där de bad så hemskt mycket om ursäkt för väntetiden och de meddelade även att detta var första exemplaret av et ny version.

Bifogat

• thruxton 20101206 114.jpg
    thruxton 20101206 114.jpg
    239.8 KB · Visningar: 93
  • thruxton 20101206 111.jpg
    thruxton 20101206 111.jpg
    239 KB · Visningar: 84
  • thruxton 20101206 113.jpg
    thruxton 20101206 113.jpg
    238.6 KB · Visningar: 82
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Äntligen är det ny avgassystemet inkopplat. Tyvärr hann jag inte låta hojen gå riktigt varm, men ni hör ju ändå hur jävla gött de e va! :tummenupp

Jag kopplade även in mina nya framblinkers. lampan får jord från fästet, så jag antar att man inte behöver jordsladdan från hojen då?
Det blinkar ganska fort. Kan det vara för att inte baklampan och bakblinkersarna är inkopplade? Det är vanliga lampor i, alltså inte led.

Ser bra ut och låter gott!:tummenupp

När det gäller blinkersen så ska du inte behöva jordsladd om allt annat är metall å det är säkert så att det blinkar fortare för att de bak är inkopplade.

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat

YOUTUBE VIDEO! (lyckas inte inbädda den)
http://www.youtube.com/watch?v=VuW2dd_wB68

Idag när jag kom hem från garaget (kass timing) så hade även min svarta framskärm kommit från mototwin kommit. Med var ett långt brev där de bad så hemskt mycket om ursäkt för väntetiden och de meddelade även att detta var första exemplaret av et ny version.

Låter GÖTT:tummenupp
Nu blev jag jätte sugen på att få på mina... Och få höra hur dem låter.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tack för kommentarerna. Men detta var ett oklokt drag eftersom åksuget blev helt galet nu.

BJN; ok. Jag utgår ifrån att du menar "inte är inkopplade"

Jag har även en annan fundering. Min framskärm kom ju idag som sagt.
Tycker den ser svart och fin ut, men ett lager klarlack på kanske är att föredra? Är det troligt att det bara är grundfärg på nu?

Låter finfint! Ser fram emot en "live demo" på en krokig väg i vår!

Gärna det!

Låter GÖTT:tummenupp
Nu blev jag jätte sugen på att få på mina... Och få höra hur dem låter.

Glöm inte lägga upp en film om du orkar. Alltid roligt!

Edit: Nu är bara frågan om jag ska sälja mina effektdämpare eller orginaldämpare från Triumph... Jag måste ju behålla ett par till besiktningen. Frågan är alltså: Kan man besikta med TORs?

Last edited:

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Glöm inte lägga upp en film om du orkar. Alltid roligt!

Edit: Nu är bara frågan om jag ska sälja mina effektdämpare eller orginaldämpare från Triumph... Jag måste ju behålla ett par till besiktningen. Frågan är alltså: Kan man besikta med TORs?

Det kommer när det är klart, lovar!!

Jag har besiktigat med TOR på det gick bra. Det verkar som om bil provningen skiter i det nu mera, klart låter det jävul så kanske dom protesterar. Men det är nog annat om farbror blå lyssnar...:rolleyes:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag måste ju behålla ett par till besiktningen. Frågan är alltså: Kan man besikta med TORs?
Det måste man väl kunna, de är ju original (eller: original tillbehörspipor) från Triumph. Det är i vart fall under de premisserna som jag har köpt mina. De är dessutom ganska tysta och stillsamma vid jämn gas (när man smyger ned för gatan en tidig morgon). Det är först när man drar på som de bullrar lite extra.

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
Jag kör med original Ljuddämpare.:tummenupp
Skönt när det inte brötar för mycket.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Yonsson: Ja, jag menade självklart "inte" inkopplade som du ju ändå förstod.

Om det går att besikta med TOR eller ej är en sak om de blir godkända av polisen vid en inspektion en helt annan. "OR" i TOR står väl för off road så jag tror inte att Triumph garanterar att de är legala för gata i alla länder.

Själv bytte jag till original innan besiktning men så låter ju Norman Hydes Togas aningen mer är TOR. Tror dock inte att det är några problem att besikta med TOR. Å vilken polisman kan motstå detta vackra ljud ur denna vackra skapelse? :) Tror inte vi behöver oroa oss.

hamre0;
Originalljudet? Nja, inte helt rätt. Om du ändrar dig så har jag ett par TOR som du kan få köpa riktigt billigt.

EDIT: Ser att du har Bonneville och då passar nog ändå inte TOR till Thruxton!

EDIT2: Fast om jag kommer ihåg rätt från första provkörningen av Bonneville och Thruxton hos Johans MC lät Bonneville lite bättre med sitt originalsystem än vad Thruxton gjorde med sitt.

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jag har även en annan fundering. Min framskärm kom ju idag som sagt.
Tycker den ser svart och fin ut, men ett lager klarlack på kanske är att föredra? Är det troligt att det bara är grundfärg på nu?
/QUOTE]
Är det en svart glasfiberskärm från UK? OK den är svart men i så fall är de vare sig färg eller lack. Jag lackade mina mattsvarta plus klarlack. Det kanske man inte måste men klarlack är nog ändå att rekommendera

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
BJN: ok. Tack för tipsen! Jag får väl ta tag i framskärmen någon fin vårvecka då. Någon typ av färgliknande coating har den i alla fall.
(Ja, den är från UK). Det som gör mig tveksam är att den inte är så mörkt svart och att det var så billigt. typ £55

Last edited:

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
BJN: ok. Tack för tipsen! Jag får väl ta tag i framskärmen någon fin vårvecka då. Någon typ av färgliknande coating har den i alla fall.
(Ja, den är från UK). Det som gör mig tveksam är att den inte är så mörkt svart och att det var så billigt. typ £55

Om den är tillverkad i glasfiber så är det Gelcoat. Då behövs ingen klarlack endast rubbning med tex autosol.
Jag jobbar med plastbåt-tillverkning så viss kunskap om glasfiberdetaljer har jag!

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Nuså!

Voila. Dubbla dildos med klitoris stimulerare.

Wow! Nu blir jag avis! På med dildosarna och lägg upp några bilder, nu! :tummenupp

08 fick thruxton insprutning istället för förgasare.
Kosmetiskt fick den 08 större tank med stripe istället för schackrutor, samt ett vanligt styre istället för clip on. Själv föredrar jag den tidigare modellen.

Nästan rätt.. även 07 har tanken med stripes.. men med förgasare och clip on.

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Om den är tillverkad i glasfiber så är det Gelcoat. Då behövs ingen klarlack endast rubbning med tex autosol.
Jag jobbar med plastbåt-tillverkning så viss kunskap om glasfiberdetaljer har jag!

Den är i glasfiber, ja. Så om jag rubbar med autosol så får jag upp lite mer glans och behöver inte lacka alls? Det låter ju strålande i så fall. :confused:
Kanske ska testa med vaxrubbing? Trodde autosol var skadligt för lack, (fast det var ju inte lack sa du ju precis...)

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Nu är mitt badrum riktigt skitigt och grannarna har nog tröttnat på oväsendet, men jag är halvvägs framme med gafflarna.

gafflar.JPG

Som jag skrev är jag normalt inte den som lägger tid på tvätt & puts så jag måste säga att jag är nöjd med resultatet.
:)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...