Triumph Thruxton-tråden

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
Den är i glasfiber, ja. Så om jag rubbar med autosol så får jag upp lite mer glans och behöver inte lacka alls? Det låter ju strålande i så fall. :confused:
Kanske ska testa med vaxrubbing? Trodde autosol var skadligt för lack, (fast det var ju inte lack sa du ju precis...)

Rubba den med Autosol så får du se. Jag jobbar med Nord West båtar, finaste båten i Sverige enl. expertisen, dom är alla rubbade med Autosol eller Pover Gloss.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Rubba den med Autosol så får du se. Jag jobbar med Nord West båtar, finaste båten i Sverige enl. expertisen, dom är alla rubbade med Autosol eller Pover Gloss.

kan man köra autosol även på lackade ytor som tex tank och cuts ? eller vad ska jag ha då?

2009 Thruxton

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2011
Hoj
2009 Thruxton
Hej !
Nybliven medlem här på tråden. Har en Thruxton 2009 och jag tänker lämna in den på en "B service" (efter 2000 mil) I den servicen ingår det ventiljustering. Jag bänkade hojen förra året. Min fråga är om jag måste bänka om den ? (om det behövdes någon ventiljustering vid servicen) Jättebra forum. Har varit inne på denna en hel del innan jag blev medlem. Tacksam för svar.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hej !
Nybliven medlem här på tråden. Har en Thruxton 2009 och jag tänker lämna in den på en "B service" (efter 2000 mil) I den servicen ingår det ventiljustering. Jag bänkade hojen förra året. Min fråga är om jag måste bänka om den ? (om det behövdes någon ventiljustering vid servicen) Jättebra forum. Har varit inne på denna en hel del innan jag blev medlem. Tacksam för svar.

1. Inte en susning, fråga din Triumphverkstad när du bokar tid (dååligt svar, jag vet...). Passa på nu på vintern, en del har "Nice Price" så här års. 2000-service är ganska kostsam.

2. Välkommen i gänget!!

Edit: maila Swedie, moderator, så kan han nog hjälpa dig med namnet.

2009 Thruxton

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2011
Hoj
2009 Thruxton
Tack ! Jo, jag har föstått att den kostar en del. Jag ska höra med dem när jag bokar tid. Tänkte bara höra om det var någon som hade erfarenhet av detta.

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Välkommen!!
Ska testa med autosol i morgon. Ska bli spännande. Tack för tipset!

Last edited:

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
kan man köra autosol även på lackade ytor som tex tank och cuts ? eller vad ska jag ha då?

Det går att köra med Autosol men väldigt försiktigt, det är lätt hänt att det "slipar" för mycket. Använd rubbing för billack.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Så har man tagit sig ur vinter dvalan

Och insett att det om några månader närmare sig vår och en provtur.
Har en hel del nytt godis liggandes och en del på väg från newbonneville, tullen kommer väll dock som vanligt ta sin beskärda del.

På grund av ryggen har jag nu monterat ett Flattrackstyre, blev riktigt bra, lite högre samt bredare.
(har ett Norman Hyde M-Bar till salu om någon är intresserad)
Monterade även på Rizoma (kopior) styrändspeglar, grymt snygga.
När resten av delarna dyker upp och jag börjar bli färdig så kommer det bilder :)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ser bra ut! Skit i grannarna. Såna kan man skaffa nya.:D

lennartl

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
2006 Triumph T100
Hej !

Du behöver inte bänka om den för att du justerat ventilerna.

2009 Thruxton

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2011
Hoj
2009 Thruxton
Du behöver inte bänka om den för att du justerat ventilerna.

Ok ! vad bra, tack för svaret.

En fråga. Nålen på min varvräknare hoppar/flyter vid ca 3500 varv. När jag ligger på en konstant hastighet inom det intervallet så pendlar nålen mellan 200 upp till 500 varv på varvräknaren. Har varit så sedan hojen var ny. Jag har också nämmt det vid service, men de har inte hitttat något fel på mätaren ( de har inte provkört hojen). Det är ett irriterande fel. Någon annan som också har det problemet. Vad skulle felet kunna vara ?

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Ok ! vad bra, tack för svaret.

En fråga. Nålen på min varvräknare hoppar/flyter vid ca 3500 varv. När jag ligger på en konstant hastighet inom det intervallet så pendlar nålen mellan 200 upp till 500 varv på varvräknaren. Har varit så sedan hojen var ny. Jag har också nämmt det vid service, men de har inte hitttat något fel på mätaren ( de har inte provkört hojen). Det är ett irriterande fel. Någon annan som också har det problemet. Vad skulle felet kunna vara ?

Har samma problem.. Kommer inte ihåg om det är precis i det varvtalet men jag tror det. Jag har inte lagt ner ngn energi på det eftersom det måste vara ngt med mätare eller givare. Hojen går ju bra.. men lite irriterande är det kan jag hålla med om. Tror jag har hört om ngn mer som har samma lilla problem. Var det ngn här?

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Tänkte jag skulle köpa led blinkers och bakljus då mina gamla som jag skruvade på i vintras är av dålig kvalitet och lyser för svagt. Men man har ju läst att de flesta har problem att få detta att funka bra. Själv är jag väldigt okunnig på detta område. Kan någon förklara hur det funkar, vad jag behöver ha i form av reläer och grejer och hur det ska kopplas?

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Liten förhands titt...

Prov monterade ena ljuddämparen bara för att få en lite anaing om hur det kommer se ut när det är klart..
Det går att montera på lite olika höjd/vinkel. Vad tycker ni grabbar?
Om det skall monteras som på bild2 då ryker fotpinnarna bak. och jag vet inte om jag vill det, men annars ser det ganska tufft ut..

Bifogat

• DSC00579.jpg
    DSC00579.jpg
    229.8 KB · Visningar: 77
  • DSC00580.jpg
    DSC00580.jpg
    233.1 KB · Visningar: 67
  • DSC00581.jpg
    DSC00581.jpg
    236.1 KB · Visningar: 72

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Prov monterade ena ljuddämparen bara för att få en lite anaing om hur det kommer se ut när det är klart..
Om det skall monteras som på bild2 då ryker fotpinnarna bak. och jag vet inte om jag vill det, men annars ser det ganska tufft ut..

Jag tycker defintivt att den låga vinkeln sen bäst ut. Högre bryter mot hojens linjer i övrigt...

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Håller med föregående talare, tycker att den lägre vinkeln är mer harmonisk.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81

Jag gillar den nedre bilden.
Dom bakre pinnarna är bra när man ligger och drar långkörning.
Få som vill åka bakpå. Hård på mina principer... (no fuck no ride) ;)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Har samma problem.. Kommer inte ihåg om det är precis i det varvtalet men jag tror det. Jag har inte lagt ner ngn energi på det eftersom det måste vara ngt med mätare eller givare. Hojen går ju bra.. men lite irriterande är det kan jag hålla med om. Tror jag har hört om ngn mer som har samma lilla problem. Var det ngn här?

Jag har samma problem med att varvräknaren hoppar :va

Håller med föregående talare, tycker att den lägre vinkeln är mer harmonisk.

Jag håller med. Hade gärna haft lite lägre vinkel på mitt nya system, men men.

Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Tänkte jag skulle köpa led blinkers och bakljus då mina gamla som jag skruvade på i vintras är av dålig kvalitet och lyser för svagt. Men man har ju läst att de flesta har problem att få detta att funka bra. Själv är jag väldigt okunnig på detta område. Kan någon förklara hur det funkar, vad jag behöver ha i form av reläer och grejer och hur det ska kopplas?

har kopplat LED på min hoj och det funkar jättebra , inga problem alls. ibland ingår reläer i de olika kiten , ibland inte , jag har lite olika på britalianracing.se , I mad doctors ingår relät i priset , både rizoma och oberon så köps det separat. mina bar end blinkers kör jag mot ett mad doctor relä och det funkar utmärkt.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...