Triumph Thruxton-tråden

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Det är förståeligt! :) Tror som speedtwin att de som hänger härinne inte är de första att sälja sina darlingar. Men det kan ju finnas tips om hojar till salu.
Montana sålde väl sin Thruxton förra året. TCEs vita skönhet (mixad Bonnie/Thrux) var ju tidigare till salu, vet inte om det fortfarande är aktuellt. Om han vill byta till en KTM? Nja, fråga, vetja! :)

Min ligger fortfarande ute, men om jag säljer eller inte vete f...
Dock kommer aldrig byte bli aktuellt, förutom till ev. Norton, men den dagen kommer aldrig.
När mitt pillande blir färdigt kommer jag ta bort annonsen, tror jag....

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Porr:

Progresiva Icon fjädrar i gaffeln och nya självnjutarna bak. Gick ner på 10W igen efter som fjädern är styvare. Kan säga att Öhlinarna vägde mycket mindre i handen än orginalet.
Har bara torrjuckat lite stillastående och det känns helt annorlunda.

Ber om ursäkt för sne blinkers, straps på gummibälgarna och hastighetsmätarviren samt att den är garagedammig. Det kommer åtgärdas till våren.

Det blev ju skitsnyggt med Öhlinare och min kompis som har kontakter på Öhlins och kan skaffa till bra pris han vägrar.:gnissla Dom har inte på den hojen att göra säger han.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Diskbollar i ljuddämparen Å slippa byta till originalsystem.

Hade inte läst den tråden tidigare men det kanske är ett snabbt sätt för oss med ljudliga avgas att få det lite tystare inför besiktning. En ståltråd genom några diskbollar och tryck in där bak med ett litet stopp så de inte flyger ut. Sen säger Jörgen K att det bara är att ta bort stoppet och gasa ut dem fast jag vill nog ha en liten säkerhet att kunna dra ut dem vid behov.

Det fanns med s k dB-killers till mina Toga men de är ett skämt. Vi stod fem personer och lyssnade med och utan. Det enda vi hörde var att det lät mer plåtskrammel med killers i. Ljudnivån ändrades inte alls.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det fanns med s k dB-killers till mina Toga men de är ett skämt. Vi stod fem personer och lyssnade med och utan. Det enda vi hörde var att det lät mer plåtskrammel med killers i. Ljudnivån ändrades inte alls.

Hahaha! Och jag som var lite ledsen för att jag inte fick avgassystemet med db-killers (just för besiktningens skull)

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Hade inte läst den tråden tidigare men det kanske är ett snabbt sätt för oss med ljudliga avgas att få det lite tystare inför besiktning. En ståltråd genom några diskbollar och tryck in där bak med ett litet stopp så de inte flyger ut. Sen säger Jörgen K att det bara är att ta bort stoppet och gasa ut dem fast jag vill nog ha en liten säkerhet att kunna dra ut dem vid behov.

Yes! Måste testa diskbollar! :hoppa

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Diskbollar is da shit yonsson! :D

Det måste vara fel på mig, för jag har ingen aning om vad diskbollar är.
Tiden att köpa diskbollar är nog = tiden för att byta ljuddämpare, men men. Jag testar allt en gång, utan att fundera, så why not.

Jag måste bara Ot-tipsa om en sida som fick mig att skratta tills jag lipade igår;
http://damnyouautocorrect.com/

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Det måste vara fel på mig, för jag har ingen aning om vad diskbollar är.
Tiden att köpa diskbollar är nog = tiden för att byta ljuddämpare, men men. Jag testar allt en gång, utan att fundera, så why not.

Jag måste bara Ot-tipsa om en sida som fick mig att skratta tills jag lipade igår;
http://damnyouautocorrect.com/

:D

Diskbollar är bollar av rostfri ståltråd. Inte ull, den brinner upp!

Bifogat

• Stalboll_1.jpg
    Stalboll_1.jpg
    57.7 KB · Visningar: 90

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Nya ostar :D

53bff42c-ca8b-8c1c.jpg

(nu saknas bara fälgarna...)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Nya ostar :D

(nu saknas bara fälgarna...)

Pilot Road 3? Är det alldeles nytt? Jag har inte sett att de funnits tidigare.

Säkert bra i varje fall. Har kört tre omgångar Pilot Road 2 på XJR1300 och SV1000 och varit helnöjd!

xyx

Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Pilot Road 3? Är det alldeles nytt? Jag har inte sett att de funnits tidigare.

Säkert bra i varje fall. Har kört tre omgångar Pilot Road 2 på XJR1300 och SV1000 och varit helnöjd!

Ja, verkar sprillans nytt. Var inte mer än 15-20 euro dyrare sammanlagt än Dunlop RoadSmart som jag tänkt köra på, så jag tänkte testa.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Ikon ?

Har börjar fundera på ett par Ikon dämpare, hade gärna köpt Öhlins, men prislappen är lite svettig.

Har hittat några olika modeller på Ikon, vad rekomenderar herrarna?
Och vart beställer man dem fördelaktigast ?

xyx

Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Har börjar fundera på ett par Ikon dämpare, hade gärna köpt Öhlins, men prislappen är lite svettig.

Har hittat några olika modeller på Ikon, vad rekomenderar herrarna?
Och vart beställer man dem fördelaktigast ?

Skulle som jag tidigare gjort rekommendera YSS. Billigare än Öhlins, men bra grejer.
Ska du ha IKON så skulle jag rekommendera 7614, lättare än 7610 och rostar inte.

När jag köpte så skilde priserna inte jättemycket mellan olika leverantörer. Dvs jämför www.newbonneville.com och övriga amerikanska siter med t.ex. www.classicbike-raisch.de i tyskland.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Skulle som jag tidigare gjort rekommendera YSS. Billigare än Öhlins, men bra grejer.
Ska du ha IKON så skulle jag rekommendera 7614, lättare än 7610 och rostar inte.

När jag köpte så skilde priserna inte jättemycket mellan olika leverantörer. Dvs jämför www.newbonneville.com och övriga amerikanska siter med t.ex. www.classicbike-raisch.de i tyskland.

Tackar för info, brukar handla hos newbonneville, vilken modell av YSS föreslår du ?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...