Triumph Thruxton-tråden

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Vart fan köper jag termosen? Alla jag har hittat är för små :(

Jag har inte ens letat än, men claes olsson, jula, öb eller liknande borde ju ha. Frågan är hur jobbigt det är att få det tätt bara. Man vill ju inte ha in massa vatten och skit.

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
Jag tycker det här är en oerhört trevlig tråd. Bara bra skribenter och en del har jag träffat i verkliga livet. IRL som det heter på internet. Fast jag tycker egentligen att det är lite synd att den heter Thruxton-tråden. Jag tycker lika mycket om Bonneville/Scrambler så något mer allmänt namn hade varit önskvärt som jag ser det.
Triumph Classic Twins kanske?

Vad säger ni, är det bra som det är?

Vad säger ni som är med och läser/skriver som inte kör Thruxton, känns det bekvämt? Jag har fått en känsla av vissa inlägg att det inte känns helt bekvämt att fråga/uttala sig om man inte kör just Thruxton.

Egentligen skit samma vad tråden heter men jag vill gärna samla alla Triumph Twin i en tråd och frågan är om andra också vill det och i så fall om Thruxtontråden är ett bra namn.

Ett annat namn än Thruxton hade väl inte skadat. Classiic Twins låter bra tycker jag.
Vi e ju nåra som kör annat än Thruxton här!:tummenupp

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Denna modden tänkte jag ägna någon timma åt i sommar. -Den så kallade thermosmodden. http://www.triumphrat.net/club-cafe/46621-home-made-gauge-pods-completed-pics-want-some.html

Någon som gjort modden?

Ang trådnamnet, så måste jag instämma om att det är en grymt trevlig tråd! Man får anstränga sig för att inte skriva inlägg hela tiden i vintermörkret. Jag håller med dig i allt övrigt du skrev och det var ett bra namn!

Är lite sugen på att göra denna mod. Ngn som kan bistå med måtten på "orginalkopparna" (Jag har inte hojen hemma) så ska jag ge mig ut och leta nya.

Kan hålla med om trådnamnet. Känns rätt att byta (om det går?) till ngt typ Triumph Classic Twins.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det svarta på cylindern.

Jag vet att en del har använt spissvärta och varit nöjda med resultatet. Annars tror jag väl att det blir ett hyfsat resultat med en värmetålig svart färg. Det svarta är inte så svårt. Den grå färgen på motorblocket är värre.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag tycker det här är en oerhört trevlig tråd. Bara bra skribenter och en del har jag träffat i verkliga livet. IRL som det heter på internet. Fast jag tycker egentligen att det är lite synd att den heter Thruxton-tråden. Jag tycker lika mycket om Bonneville/Scrambler så något mer allmänt namn hade varit önskvärt som jag ser det.
Triumph Classic Twins kanske?

Vad säger ni, är det bra som det är?

Vad säger ni som är med och läser/skriver som inte kör Thruxton, känns det bekvämt? Jag har fått en känsla av vissa inlägg att det inte känns helt bekvämt att fråga/uttala sig om man inte kör just Thruxton.

Egentligen skit samma vad tråden heter men jag vill gärna samla alla Triumph Twin i en tråd och frågan är om andra också vill det och i så fall om Thruxtontråden är ett bra namn.

Jag håller inte alls med... Triumph Classic Twins ger associationer till dom gamla järnen från 60-talet och äldre och passar inte till våra hojar som INTE är några Classiker än på länge.
Trådskaparen gjorde den här tråden enbart för Truxen från början och en namnändring tror jag inte är möjlig och inte önskvärd enligt mig.
Däremot kan jag tänka mig att det skapas en ny tråd med nytt namn där vi alla kan samlas. En huvudtråd, Triumph Twins, med undertrådar
Bonneville, Scrambler plus den existerande Thruxtontråden.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Jag håller inte alls med... Triumph Classic Twins ger associationer till dom gamla järnen från 60-talet och äldre och passar inte till våra hojar som INTE är några Classiker än på länge.
Trådskaparen gjorde den här tråden enbart för Truxen från början och en namnändring tror jag inte är möjlig och inte önskvärd enligt mig.
Däremot kan jag tänka mig att det skapas en ny tråd med nytt namn där vi alla kan samlas. En huvudtråd, Triumph Twins, med undertrådar
Bonneville, Scrambler plus den existerande Thruxtontråden.

WORD! :tummenupp

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Bra inspel av BJN och en vettig invändning av Erich!

Svår avvägning. I min värld är alla välkomna att delta som har intresse för Thruxton i synnerhet och trajjor i allmänhet. Särskilt förstås halvsyskonen Bonneville och Scrambler.

Så det beror lite på hur bekväma (som BJN uttryckte det) Bonnie- och Scramblerägarna känner sig. Om man känner sig välkommen och uppskattad eller om man känner att man inte riktigt "borde" skriva i tråden. Känner man att det är ok så delta gärna, tycker jag.

Sedan finns det en risk att det blir för spretigt, att tråden växer över alla breddar och det blir en himla soppa av diverse frågor och diskussioner. Skulle det läget uppstå, kan man dela upp den t ex som Triumph Twins med undertrådar enligt Erichs förslag.

Så låt oss ta in mer åsikter från dessa gossar (och eventuella flickor). Skulle vi dela upp tråden på alltför många undertrådar så finns risken att vissa trådar blir väldigt glest besökta, men alltför få deltagare. Scrambler, t ex, är ju inte särskilt vanlig hoj. En sådan tråd riskerar kanske att bli rätt så tom och ödslig... (eller har jag fel där?)

Så jag har egentligen inget emot Erichs förslag, det är vettigt, men är lite fundersam på om underlaget räcker.

- Namnet då? Ja, om vi mer officiellt öppnar för alla så kanske man i konsekvensens namn även borde ändra namnet. Men det tar emot att göra det - Thruxton är ju nästan som en religion! :) Här finns en känslomässig knytning som inte är lätt att komma runt... :)

Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Bra inspel av BJN och en vettig invändning av Erich!

Svår avvägning. I min värld är alla välkomna att delta som har intresse för Thruxton i synnerhet och trajjor i allmänhet. Särskilt förstås halvsyskonen Bonneville och Scrambler.

Så det beror lite på hur bekväma (som BJN uttryckte det) Bonnie- och Scramblerägarna känner sig. Om man känner sig välkommen och uppskattad eller om man känner att man inte riktigt "borde" skriva i tråden. Känner man att det är ok så delta gärna, tycker jag.

Sedan finns det en risk att det blir för spretigt, att tråden växer över alla breddar och det blir en himla soppa av diverse frågor och diskussioner. Skulle det läget uppstå, kan man dela upp den t ex som Triumph Twins med undertrådar enligt Erichs förslag.

Så låt oss ta in mer åsikter från dessa gossar (och eventuella flickor). Skulle vi dela upp tråden på alltför många undertrådar så finns risken att vissa trådar blir väldigt glest besökta, men alltför få deltagare. Scrambler, t ex, är ju inte särskilt vanlig hoj. En sådan tråd riskerar kanske att bli rätt så tom och ödslig... (eller har jag fel där?)

Så jag har egentligen inget emot Erics förslag, det är vettigt, men är lite fundersam på om underlaget räcker.

- Namnet då? Ja, om vi mer officiellt öppnar för alla så kanske man i konsekvensens namn även borde ändra namnet. Men det tar emot att göra det - Thruxton är ju nästan som en religion! :) Här finns en känslomässig knytning som inte är lätt att komma runt... :)

Också i min värld är alla välkomna och egentligen vill jag inte ändra på något, just pga litet underlag, dessutom tror jag webbmaster har sista ordet här och säkert inte så lätt att övertyga. Jag tycker att vi ska fortsätta som nu tills vi minst har 3-4 dubblat antal användare, och naturligtvis hälsa Bonneville/ Scramblerägare välkomna hit.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Thruxton-tråden

Jag hoppas alla förstår att jag inte skrev inlägget om ev namnbyte för att orsaka någon dålig stämning här. Precis som jag skrev så tycker jag stämningen är på topp i den här tråden och det vill jag att den ska fortsätta att vara. Fast den här saken behöver ventileras.

Den som väl eventuellt skulle kunna kallas ägare till tråden är den som skapat den. I det här fallet StephanD. Tror knappt att han är med här längre för han har väl sålt sin Thruxton. Eller minns jag fel?

Jag äger ju definitivt inte tråden och om någon ställer en fråga om det är OK att vara med här med en Bonneville vem ska kunna svara på det? Jo vi tillsammans som läser och skriver här kan ju gemensamt bestämma det. Det är väl vad vi precis har gjort också. TMax500, Thruxtonerich och jag har ju sagt det i klartext. Flera andra har ju uttryckt samma sak indirekt.

Jag håller helt med TMax i hans farhågor om uppdelning. Thruxtonerich är inne på samma spår. Vi är inte fler än att en tråd räcker. För mig får den gärna heta Thruxton-tråden bara alla Bonneville/Scrambler känner sig välkomna.

Det är så jag vill ha det i a f. Jag vill ha många i tråden och att det är liv i den. Jag vill inte heller starta en ny tråd. Hellre då ett namnbyte om det skulle behövas. Ett namnbyte är nog möjligt om TS gör det eller pratar med en moderator om det. Fast för mig kvittar det.

Last edited:

Johman

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2011
Hoj
Ducati 1098 2007
Top-of-the-line Öhlinare TR 538 till Thruxton/Scrambler säljes. Spritt nya i kartong. 7500 kr eller bästa bud..Kolla annonserna här eller blocket.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
På Två Hjul? Vårtur?

Hallå i vintersnön! Nu har det regnat så mycket på västkusten det senaste dygnet att man törs hoppas på att det trots allt finns en vår om några månader (snöhögen utanför fönstret har minskat i höjd med 30 cm på ett dygn!).

Två frågor med anledning av detta:

* På Två Hjul på Stockholmsmässan 27-30/1 - skall någon dit? Själv är jag där på lördag 29/1 kl 13-17 ungefär. Vi är några stycken som åker upp med X2000 över dagen. Vore kul att ses lite kort ifall någon av er andra är där.

* BJNs planerade Thruxtontur i Västsverige 2011. Jo, jag vet att det är väl tidigt att spika något. Men det kan vara bra att redan nu fundera så att man kan sätta några preliminära datum i kalendrarna. När det väl blir vår/sommar och säsong så är det så himla mycket annat som skall in i almanackan. Bra då att ha varit ute i god tid. *ja, jag var ordningsman i skolan* :D

- BJN, tänkte du en vårtur eller en sommartur?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Hallå i vintersnön! Nu har det regnat så mycket på västkusten det senaste dygnet att man törs hoppas på att det trots allt finns en vår om några månader (snöhögen utanför fönstret har minskat i höjd med 30 cm på ett dygn!).

Två frågor med anledning av detta:

* På Två Hjul på Stockholmsmässan 27-30/1 - skall någon dit? Själv är jag där på lördag 29/1 kl 13-17 ungefär. Vi är några stycken som åker upp med X2000 över dagen. Vore kul att ses lite kort ifall någon av er andra är där.

* BJNs planerade Thruxtontur i Västsverige 2011. Jo, jag vet att det är väl tidigt att spika något. Men det kan vara bra att redan nu fundera så att man kan sätta några preliminära datum i kalendrarna. När det väl blir vår/sommar och säsong så är det så himla mycket annat som skall in i almanackan. Bra då att ha varit ute i god tid. *ja, jag var ordningsman i skolan* :D

- BJN, tänkte du en vårtur eller en sommartur?

Jag tänkte allt på vårtur för jag hoppas ju att det kan bli någon större sammandragning från både öst och väst även den här sommaren. Å då ligger väl ungefär samma rutt som förra året bäst till.

Jag vet ju hur svårt det är att få flera personers almanackor att passa ihop när man ska göra något sådant här så jag ska försöka sätta ett par alternativa datum troligen i maj. Givetvis är Bonneville/Scrambler lika välkomna.:) Det skulle vara kul om vi kan bli några stycken för det är en del riktigt bra vägar.

Ja, det tar gott på snön nu men det är nog lite tidigt att hoppas på att inte vintern tar vid igen. Fast det är rätt att börja tänka så här. Det muntrar faktiskt upp.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

jag kommer att vara där med min Thruxa hela mässan i Britalian Racings monter , A10:39 ligger vid "Handelsboden" ungefär kom gärna förbi på en fika !

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj

Jag ska dit! Jag och Xtrem har snackat om att kanske ta lite ledigt från jobb på fredageftermiddagen och åka dit då.. men vi får se. Vore kul att mötas upp om det blir lördagen i stället.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Glasblästrad aluminium med klarlack

Det här tycker jag blev riktigt snyggt! Dessutom ganska enkelt att utföra själv när det gäller ett bromsok. Sen kanske klarlack i pulver är att föredra men här tror jag det duger fint med en vanlig 2k-lack på sprayburk.

Bromsok

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...