Bra inspel av BJN och en vettig invändning av Erich!
Svår avvägning. I min värld är alla välkomna att delta som har intresse för Thruxton i synnerhet och trajjor i allmänhet. Särskilt förstås halvsyskonen Bonneville och Scrambler.
Så det beror lite på hur bekväma (som BJN uttryckte det) Bonnie- och Scramblerägarna känner sig. Om man känner sig välkommen och uppskattad eller om man känner att man inte riktigt "borde" skriva i tråden. Känner man att det är ok så delta gärna, tycker jag.
Sedan finns det en risk att det blir för spretigt, att tråden växer över alla breddar och det blir en himla soppa av diverse frågor och diskussioner. Skulle det läget uppstå, kan man dela upp den t ex som Triumph Twins med undertrådar enligt Erichs förslag.
Så låt oss ta in mer åsikter från dessa gossar (och eventuella flickor). Skulle vi dela upp tråden på alltför många undertrådar så finns risken att vissa trådar blir väldigt glest besökta, men alltför få deltagare. Scrambler, t ex, är ju inte särskilt vanlig hoj. En sådan tråd riskerar kanske att bli rätt så tom och ödslig... (eller har jag fel där?)
Så jag har egentligen inget emot Erics förslag, det är vettigt, men är lite fundersam på om underlaget räcker.
- Namnet då? Ja, om vi mer officiellt öppnar för alla så kanske man i konsekvensens namn även borde ändra namnet. Men det tar emot att göra det - Thruxton är ju nästan som en religion!
Här finns en känslomässig knytning som inte är lätt att komma runt...