Triumph Thruxton-tråden

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Titanskruvarna väger tillsammans 49 gram !!! Har inte vägt järnskruven men tror dom väger ca 70 gram. Jag återkommer med exakta siffror senare. I % blir det stora siffror, ha, ha !!! Det blir nog fler titanskruv och/eller aluskruv undan för undan.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Titanskruvarna väger tillsammans 49 gram !!! Har inte vägt järnskruven men tror dom väger ca 70 gram. Jag återkommer med exakta siffror senare. I % blir det stora siffror, ha, ha !!! Det blir nog fler titanskruv och/eller aluskruv undan för undan.

Å herre jesses det blir ju 30% reducering! Ska jag reducera min vikt lika mycket i procent så måste jag tappa 30 kg. Tror nog att jag också kommer att köpa mig fri och satsa på lite titan! :)
Gjorde en snabb summering av alla specificerade skruv de har till Thruxton i titan på TastyNuts. Ca 5000 kr. Sen tillkommer en del som bara finns i aluminium å så alla andra skruv man kan byta till titan då man får mäta lite själv. Det är nog lätt att komma upp i 10000 kr för en påse man knappt känner vikten på i handen. Kul att det finns prylar att handla om man har pengar.:D

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jag fick mina kevlarjeans idag. Jag måste säga att de ser riktigt gedigna ut. Priset 763 kr inklusive frakt är ju löjligt lågt. Det påstås att de är tillverkade i Australien med likadan kevlar som Draggin använder men att de har 40% mer kevlar. Knäskydd sitter i och höftskydd skickas med och finns fickor för dessa.
De är väldigt mörkt blå och jag gillar egentligen bäst tvättade jeans. Tmax hade skitsnygga när vi körde Vätternturen. Var det draggin?

Benen var också något långa men..

Mörkblå jeans med uppvikta ben är sextiotal så det skriker om det. provade också med några jackor jag har och det känns helt rätt. Kommer nog att köpa ett par till från louis.de. De är tvättade. ca 1100 kr med frakt! Fick dessutom bra betyg i Motorads test.

De fyra översta bilderna på mina jeans! Visst ser de ut att ha lite mer kevlar?

De understa är från Louis.de

Bifogat

• 267488231_o.jpg
    267488231_o.jpg
    28.5 KB · Visningar: 74
  • 267488273_o.jpg
    267488273_o.jpg
    26.4 KB · Visningar: 67
  • 267488309_tp.jpg
    267488309_tp.jpg
    18.5 KB · Visningar: 66
  • 267488344_tp.jpg
    267488344_tp.jpg
    28.4 KB · Visningar: 77
  • 208730_240_FR_GEL_09.JPG
    208730_240_FR_GEL_09.JPG
    8.6 KB · Visningar: 296
  • Skärmavbild 2011-02-24 kl. 21.30.44.jpg
    Skärmavbild 2011-02-24 kl. 21.30.44.jpg
    29.8 KB · Visningar: 70
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det är exakt samma sort som jag köpte via ebay i september. Det som gör dom grymma är helt klart priset och knäskydd. Dessutom är det enda paret jag provat som sitter helt underbart som ett par vanliga jeans. Jag köpte dock dom svarta, så om dom sitter som jag tror på hojen, så blir det även ett par blåa.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Jag fick mina kevlarjeans idag. Jag måste säga att de ser riktigt gedigna ut. Priset 763 kr inklusive frakt är ju löjligt lågt. Det påstås att de är tillverkade i Australien med likadan kevlar som Draggin använder men att de har 40% mer kevlar. Knäskydd sitter i och höftskydd skickas med och finns fickor för dessa.
De är väldigt mörkt blå och jag gillar egentligen bäst tvättade jeans. Tmax hade skitsnygga när vi körde Vätternturen. Var det draggin?

Benen var också något långa men..

Mörkblå jeans med uppvikta ben är sextiotal så det skriker om det. provade också med några jackor jag har och det känns helt rätt. Kommer nog att köpa ett par till från louis.de. De är tvättade. ca 1100 kr med frakt! Fick dessutom bra betyg i Motorads test.

De fyra översta bilderna på mina jeans! Visst ser de ut att ha lite mer kevlar?

De understa är från Louis.de

Dem var snygga.
Ebay ?
Har du någon länk till Säljaren ?

Själv satsade jag på ett par Skinn Jeans till, En kombination av Skinn och Stretch.
Perfekta att dra över vanliga Jeans då dem är Väldigt mjuka / smidiga.

Bifogat

• Richa.jpg
    Richa.jpg
    11.5 KB · Visningar: 76

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag fick mina kevlarjeans idag. Jag måste säga att de ser riktigt gedigna ut. Priset 763 kr inklusive frakt är ju löjligt lågt.... Tmax hade skitsnygga när vi körde Vätternturen. Var det draggin
Yes, det var Draggin'. http://www.handelsboden.com/draggin-traffic-jeans-p-96-c-107.aspx Jag valde modell efter vilka som passade mig och mina ben... De är helt ok att sitta med på hojen (= välj inte för liten storlek). Jeans är ju svala på sommaren, det ju vitsen med att använda dem, men de ger även en del vindskydd runt knän och bak. Vinden kan ju vara stygg även när det är lite småvarmt. Både kevlarväven och skydden tar en hel del vind som man annars skulle ha fått rätt in mot ben och knän om man skulle kört i vanliga tunna byxor sommartid (nu är ju det inte tillrådligt ur skyddssynpunkt, men någon gång skall man "bara" ner på stan och ids inte ta på sig hela hockeyutrustningen...).

// TMax *tre säsonger med Draggin'*

PS. 763 kr är ju JÄTTEbilligt. Länk?

Last edited:

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Triumph Thruxton -07

Skruvarna till bromsskivorna är ju roterande vikt, så med centrifugal kraften blir väl vikten större ju fortare det snurrar? Har bytt en hel del skruvar mot aluminiumskruv , påsen som jag lägger originalskruvarna i börja väga lite grand faktiskt.
:tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Nu har jag köpt ett par jag med. Kan vara bra med ombyte/extrabyxa. Håller med dig om att det börjar bli dyrt att följa den här tråden... Man hittar ju ständigt bra-att-ha-saker! :)

Fast det är bra för världen att rika farbröder som du och jag sätter lite sprätt på stålarna. :) Du är ju fortfarande rätt ung men jag som är gammal har ju inte så mycket annat att leva för.

Nu är jag ändå nöjd med mig själv. De senaste inköpen har "enbart" varit nyttoprylar. Två hjälmar, Jofama packväskor, meshjacka, kevlarjeans, benväska, Lucky Strike jacka (nåja men billig var den) och en Triumphklocka. Kör ständigt med 60 kr klockor från Clas Ohlson sen jag söp bort min Omega 5000kr klocka på Herrestadsfjället.
Annat är det när man beställer fotpinnar, koppar till mätartavlor, kopplings och bromsgrepp, små blinkers, nytt baklyse, nya skärmar, oljeslangar och allt annat som redan finns och egentligen inte blir ett dugg bättre av det nya. Då kan man börja fundera på hur sund man är.
Säger jag som älskar Triumph Thruxton även i originalutförandet!:D

Vi kommer ju att matcha varandra bättre än HA för fan. :)

Hur menar du, jag jobbar på HA. Från och med hösten heter handelsprogrammet på gymnasiet HA.:)

Vi sitter ofta och diskuterar viktiga frågor som t.ex. vilka färger som vi ska marknadsföra oss med. Mitt förslag är ständigt svart botten med orange tryck fast det ses aldrig som ett seriöst förslag.:D

Dem var snygga.
Ebay ?
Har du någon länk till Säljaren ?

Själv satsade jag på ett par Skinn Jeans till, En kombination av Skinn och Stretch.

Ser riktigt bra ut, länk till dem? Så man kan göra slut på lite mer pengar!:D

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
BJN: Det märks att du arbetar med ekonomi. Ditt spenderande hjälper förhoppningsvis EU att undvika en ny ekonomisk kris. :D
Jag bidrar i alla fall till Sverige genom att skicka 3200kr till polisen denna månaden.

För övrigt var det en rolig aktiedag idag då en av mina aktier gick upp 20% (trac tech)

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Flytt Rea!

Johans Mc har flytt rea i mon Börjar kl.10..
Jag skall dit o se om jag kan spendera lite mer pengar innan säsongen
börjar:D

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Johans Mc har flytt rea i mon Börjar kl.10..
Jag skall dit o se om jag kan spendera lite mer pengar innan säsongen
börjar:D

Kilar ner och kollar jag också. Behöver en spärrbricka till framdrevet iaf.

Deras ordinariepriser är dock inte att leka med... :brinnerup

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Jag har också ett par Hood-jeans (ND4), är väldigt nöjd med kvalitén men tyvärr inte så nöjd med hur de sitter.
Tog mått efter ett par av mina vanliga jeans när jag beställde men jeansen jag fick sitter mycket mer löst och går upp till naveln.
Faller kanske andra i smaken bättre.

Har ett par Draggin också som sitter riktigt bra, men de har å andra sidan inte en tredjedel så mycket kevlar som Hood-jeansen.
Man kan inte få allt :)

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj

Lika som jag kör med! Har haft dem en säsong och är mkt nöjd! Skapligt pris också. :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...