Triumph Thruxton-tråden

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Fasen nu längtar jag sjukt mkt efter hojsäsongen 2011!!! Var nere i Landvetter i helgen och hälsade på brorsan. Ni har ju knappt ngn snö där nere! Ut å kör för h-e! ;) Missade rean på Johans MC tyvärr. Ngn som fyndade ngt? Missade även hoj-loppis i Bromma som Panzaa ringde om! :mad: Gick det bra där ute bland div gammalt bös? :tungan

Kom nu våååren!!!!

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Fasen nu längtar jag sjukt mkt efter hojsäsongen 2011!!! Var nere i Landvetter i helgen och hälsade på brorsan. Ni har ju knappt ngn snö där nere! Ut å kör för h-e! ;) Missade rean på Johans MC tyvärr. Ngn som fyndade ngt? Missade även hoj-loppis i Bromma som Panzaa ringde om! :mad: Gick det bra där ute bland div gammalt bös? :tungan

Kom nu våååren!!!!

Jag var och tittade hos Johans mc men det fanns inget som jag ville ha, eller inget som passade till våra hojar...
Men får den här jävla kylan försvinna, Det börjar bli en satans dyr vinter...
Mitt senaste in köp blev en öppen hjälm från davida beställd från USA. Får se vad staten skall ha när den passerar tullen:arsele

Bifogat

• davida hjälm.jpg
    davida hjälm.jpg
    15.3 KB · Visningar: 80

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag var och tittade hos Johans mc men det fanns inget som jag ville ha, eller inget som passade till våra hojar...
Mitt senaste in köp blev en öppen hjälm från davida beställd från USA. Får se vad staten skall ha när den passerar tullen:arsele

Ja, den är ju snygg så det förslår! :tummenupp Somliga har ju tur och slipper tull o moms. Dock inte jag hittills. Väntar på två paket nu så jag hoppas ju att även jag någon gång kan få ett paket att slinka igenom från US. En kompis fick sitt tredje paket nu på ett halvår utan att behöva betala något i tull.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Ja, den är ju snygg så det förslår! :tummenupp Somliga har ju tur och slipper tull o moms. Dock inte jag hittills. Väntar på två paket nu så jag hoppas ju att även jag någon gång kan få ett paket att slinka igenom från US. En kompis fick sitt tredje paket nu på ett halvår utan att behöva betala något i tull.

Dem gånger jag har fått igenom paket från US har dem märkt paketet "Used Parts".
Annars har Posten/Tullen tagit det varje gång :(

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Var nere i Landvetter i helgen och hälsade på brorsan. Ni har ju knappt ngn snö där nere! Ut å kör för h-e! ;) Missade rean på Johans MC tyvärr. Ngn som fyndade ngt?
Yes, snön är nästan helt borta. Men det är frost på natten och runt 0 på dagen, så väglaget är fortfarande väldigt lurigt.

Johans hade en del kläder, köpte dock inget. Var nära att köpa en svart Shoei Raid II för 1995 kr. Men lyckade stilla mig. Har ju en Raid I med några år på nacken och tänker mig istället att köpa den senaste varianten, istället för en utgående modell.
Raid är en bra hjälm men är lite vindbrusig tycker jag, och har inte 100 %-igt bra ventilation. De senare lär vara lite tätare nedtill (tystare), sägs det. Så istället för att köpa en bra hjälm av utgående modell för knappt 2 papp så blir det så småningom nog en annan hjälm till fullpris. Dumt? :)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Raid är en bra hjälm men är lite vindbrusig tycker jag, och har inte 100 %-igt bra ventilation. De senare lär vara lite tätare nedtill (tystare), sägs det. Så istället för att köpa en bra hjälm av utgående modell för knappt 2 papp så blir det så småningom nog en annan hjälm till fullpris. Dumt? :)

Jag köpte en Raid II hos Johans mc i oktober. Jag har bara använt den i 20 mil, men hittills är jag extremt nöjd. Ingen imma och väldigt tyst.
I mina förra hjälmar har jag alltid kört med öronproppar. Det behöver jag inte längre.

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
Jag fattar inte att ni orkar med tullrisken :va
Vi är ju med i EU! :7peta

Det mesta är billigare även om du åker på tullavg.+ moms.
Köpte däck till Fyrhjulingen over there, levererat hem till dörren under halva priset.(klarade mej från tull denna gången):D Men det hade blivit klart billigare även med tullens avgifter.
Handlat en del i Asien, klarat mej undan tullavg. i 8 fall av 10!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Fick i a f hem min Arai-hjälm från Ghostbikes UK idag. De var snabba som bara den bara det blev ordning på min "okonfirmerade" adress.

Tack för rabatten tce66!

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Fastnat lite i mitt bygge.
Tanken var att snida till en hugger som sitter infäst i svingen, men jag vette tusan hur en dylik skall designas?!
Idétorka..

Fram finns inga infästningsmöjligheter alls, på sidorna endast kedjeskydd och 1 M6 infästning på vänstersidan. Vill inte ha täckta sidor då detta förstör lite av det gamla stuket. Vore trevlig att tillverka ett kombinerat kedjeskydd med stänkskärm, skulle spara 2 kg ofjädrad vikt! Hur har ni andra löst det som har slitit bort luftboxen?

All elektronik är nu placerad under sadeln, ser rörigare ut på bilden än i verkligheten :)

Bifogat

• fakkup93.JPG
    fakkup93.JPG
    76.5 KB · Visningar: 84
  • fakkup94.JPG
    fakkup94.JPG
    72.9 KB · Visningar: 76
  • fakkup95.JPG
    fakkup95.JPG
    53.1 KB · Visningar: 83
  • fakkup96.JPG
    fakkup96.JPG
    70.9 KB · Visningar: 85
  • fakkup978.JPG
    fakkup978.JPG
    85.9 KB · Visningar: 77

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Medans jag kommer ihåg det:
@Thruxtonerich
Byggde du ett eget fäste för att stabilistera förgasarna när du rev luftboxen?
De sitter löst som attans utan ngt att hålla dem uppe.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Medans jag kommer ihåg det:
@Thruxtonerich
Byggde du ett eget fäste för att stabilistera förgasarna när du rev luftboxen?
De sitter löst som attans utan ngt att hålla dem uppe.

Nä, jag har ju ett annat insug med betydligt styvare "fäste" för FCR:arna så jag bara fäster med ett buntband i "bakänden" mot ramröret. Har ingen bra bild på det tyvärr.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj

De är fräsiga Davida-hjälmarna men på min skalle ofantligt obekväma... Dessutom går det ju inte att ta av och på dem utan att få blomkålsöron! Men det kanske bara är jag? :gnissla

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
De är fräsiga Davida-hjälmarna men på min skalle ofantligt obekväma... Dessutom går det ju inte att ta av och på dem utan att få blomkålsöron! Men det kanske bara är jag? :gnissla

Utseendemässigt skulle jag jävligt gärna ha en Davida Phil Read replica, men jag vågar fan inte.
Efter att bland annat ha smällt med en bil och gjort mos av en Arai RX-7:a så är det läskigt att ens tänka på liknande olycka med öppen hjälm...

Å andra sidan så är livet fullt av faror och det vore bra trist att ständigt försöka undvika alla. :va

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Utseendemässigt skulle jag jävligt gärna ha en Davida Phil Read replica, men jag vågar fan inte.
Efter att bland annat ha smällt med en bil och gjort mos av en Arai RX-7:a så är det läskigt att ens tänka på liknande olycka med öppen hjälm...

Å andra sidan så är livet fullt av faror och det vore bra trist att ständigt försöka undvika alla. :va

Men då har du ju redan förbrukat din chans ;)
Värre för oss andra som gasar med öppen kruka...
Faktiskt ruggigt att tänka tanken... sett bilder på crascher med öppen hjälm... inte kul...
Kör långresor i min Darthwader-Tjohej-Rajd annars en öppen Nolan som sitter som gjuten. (full med pomada förståss ;) )

Freddan, Jag tycker du ska skippa huggern. Snor liksom blickarna från annat coolt.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...