Triumph Thruxton-tråden

toschmaz

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2010
Hoj
triumph thruxton 900-05
hejsa- jag ska lacka om min svarta thruxton- till mörk grön- dekalerna.... suck var in på lelles sida.... finns flera olika dekaler..ringde upp.... dom såg inte mer än jag på på sidan-- jag vill gärna ha dom rutiga dekalerna..... nån som vet nå....
MVH Tomasch

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Hoj
Tiger 1050 -08
Kul att se

Kul att se en Thruxtontråd på svensk mark. Kör själv en thruxton 04 och har ändrat en del. Funderar på ett Shark 2-1,men har svårt att bestämma mig. Det ser tomt ut med en pipa bak....men viktbesparingen är rejäl. Finns det fler skåningar därute som kör thruxa?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
hejsa- jag ska lacka om min svarta thruxton- till mörk grön- dekalerna.... suck var in på lelles sida.... finns flera olika dekaler..ringde upp.... dom såg inte mer än jag på på sidan-- jag vill gärna ha dom rutiga dekalerna..... nån som vet nå....
MVH Tomasch

Menar du orginaldekalerna, så säljs de via din triumphförsäljare.

Kul att se en Thruxtontråd på svensk mark. Kör själv en thruxton 04 och har ändrat en del. Funderar på ett Shark 2-1,men har svårt att bestämma mig. Det ser tomt ut med en pipa bak....men viktbesparingen är rejäl. Finns det fler skåningar därute som kör thruxa?

Välkommen! Lägg gärna upp ett garage under din profil med lite bilder!

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
MVH Tomasch

Finns mängder av dekaler på ebay.co.uk, har köpt en hel del själv.
En handlare som kallar sig isaydingdong har väldigt mycket, det han inte har i sin shop fixar han om du mailar honom.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Men då har du ju redan förbrukat din chans ;)
Värre för oss andra som gasar med öppen kruka...
Faktiskt ruggigt att tänka tanken... sett bilder på crascher med öppen hjälm... inte kul...
Kör långresor i min Darthwader-Tjohej-Rajd annars en öppen Nolan som sitter som gjuten. (full med pomada förståss ;) )

Freddan, Jag tycker du ska skippa huggern. Snor liksom blickarna från annat coolt.

Huggern, eller vad man skall kalla det är snarast en nödvändighet.
Det kommer spruta upp en massa grus å skit från bakhjulet upp i förgasarna/på motorn nu när jag har rivit luftbox och stänka under sadeln.
Oroa dig inte, den kommer att bli diskret :)

Å inga högtalare på min Engelsman, någonsin :D

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
MVH Tomasch

Eftersom delarna säljs lackerade med dekaler så är nog det troliga att dekalerna inte finns att köpa lösa.

Här finns annars http://www.acecafeshop.com/products/99

eller så kan säkert
http://www.dekaltrim.nu

fixa åt dig.

Välkommen!

Två blås bak! Släng nån annan skit istället!:D

Last edited:

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Designa egna och låt en firma skära ut dekalerna åt dig.
Jag gjorde mina egna till mitt andra bygge i CAD/Photoshop och skar sadan ut dem själv med dekalmaskin.

Bifogat

• panzaa_betty141.JPG
    panzaa_betty141.JPG
    43.1 KB · Visningar: 73
Last edited:

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Men då har du ju redan förbrukat din chans ;)
Värre för oss andra som gasar med öppen kruka...
Faktiskt ruggigt att tänka tanken... sett bilder på crascher med öppen hjälm... inte kul...
Kör långresor i min Darthwader-Tjohej-Rajd annars en öppen Nolan som sitter som gjuten. (full med pomada förståss ;) )

Då kör vi med exakt samma koncept! Nolan-krukan sitter verkligen ruggigt skönt.. men man blir ju inte så imponerad om man tar ut innanmätet ur skalet.. jag säger bara frigolit... :brinnerup Men men jag litar på turen och lever farligt som en ung rebell! :arsele

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Då kör vi med exakt samma koncept! Nolan-krukan sitter verkligen ruggigt skönt.. men man blir ju inte så imponerad om man tar ut innanmätet ur skalet.. jag säger bara frigolit... :brinnerup Men men jag litar på turen och lever farligt som en ung rebell! :arsele

Är detta inge bra skydd menar du?:va

Bifogat

• DSC_0051.jpg
    DSC_0051.jpg
    99.5 KB · Visningar: 64

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
NEJ,NEJ,NEJ.

Detta är en urgammal konstruktion, görs bara till sverige.
Om du tvunget skall köra öppet så köp en glasfiberhjälm istället,
tex Arai, Shoei eller Davida

Lugn lennartl :)

Bilden är på min egen Nolan N01. Jag använder den allt ibland. Fast jag vet att den inte är så mycket att lita på. Ibland så måste det dock vara öppet på Thruxton.

Mina senaste inköp av hjälm ser ut så här och de känns oerhört bra båda två. HJC RPHA10 vann ju Motorrads test och blir nog den jag kommer att använda mest med Suzukin. Arai kommer nog att bli förstahandsvalet med Thruxton.

Bifogat

• INT_RPHA10_BS_REPLICA_big.jpg
    INT_RPHA10_BS_REPLICA_big.jpg
    64.4 KB · Visningar: 69
  • arai_chaser_legend.jpg
    arai_chaser_legend.jpg
    72.7 KB · Visningar: 66

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
För varma dagar :)
Värdelöst skydd, men ack så skön!

Bifogat

• panzaa_betty120.JPG
    panzaa_betty120.JPG
    8.5 KB · Visningar: 217
  • panzaa_betty121.JPG
    panzaa_betty121.JPG
    204.7 KB · Visningar: 69
  • panzaa_betty123.JPG
    panzaa_betty123.JPG
    44.7 KB · Visningar: 69

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jag varvar rätt frisk med kvalitet/högpris ( fast till fyndpris) och inte lika bra kvalitet/lågpris just nu. Här är min fundering på en 15:e hojjacka till riktigt lågpris. 853 kr inklusive frakt! Har ett par stycken likande och det är ingen superkvalitet men det är skinn och riktiga skydd i a f. Sen är de som kvalitetsjackor är, inte riktigt sydda för att sitta som bäst då man sitter på hojen. Mitt skinnställ som jag använder när jag kör Suzukin är raka motsatsen. Svårt att få på, svårt att gå i men när man sitter på hojen så är allt rätt.

Tja vad tycker ni? Jag skulle kunna tänka mig att slanta upp betydligt mer pengar än 853 kr om någon sålde en liknande jacka som var riktigt gjord.

Bifogat

• WM-TriumphSquare.jpg
    WM-TriumphSquare.jpg
    17.5 KB · Visningar: 64

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Lugn lennartl :)

Bilden är på min egen Nolan N01. Jag använder den allt ibland. Fast jag vet att den inte är så mycket att lita på. Ibland så måste det dock vara öppet på Thruxton.

Mina senaste inköp av hjälm ser ut så här och de känns oerhört bra båda två. HJC RPHA10 vann ju Motorrads test och blir nog den jag kommer att använda mest med Suzukin. Arai kommer nog att bli förstahandsvalet med Thruxton.

Hittade en hjälm till som kanske skulle passa dig .........:D

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Bran...QQitemZ310296035028QQptZApparelQ5fMerchandise

Bifogat

• !C!Pz!lwBGk~$(KGrHqMOKjMEzKOGE8KJBNCNL!uz(w~~_12.jpg
    !C!Pz!lwBGk~$(KGrHqMOKjMEzKOGE8KJBNCNL!uz(w~~_12.jpg
    17.5 KB · Visningar: 67
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...