Triumph Thruxton-tråden

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jeans i april?! Jag fryser bara jag läser ordet jeans! :) Förra helgen, när jag (fantasilöst nog) också var i Gottskär, frös jag ända in i märgen efter en knapp timma i sadeln.

Det bli långkallingar, mc-byxa, underställströja, varm tröja, fodrad jacka, vinterhandskar (ev med tunna extrahandskar under?), fleecebuff... Glömde jag något nu? :)

Haha! Du kommer se ut som Michelingubben.
http://www.ultimatemotorcycling.com/files/michelin-motorcycle-tire-harley-davidson (1).jpg

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Väderprognoserna börjar tala för oss, så nu känns det ju i princip spikat. Nu är bara frågan; tjocka handskar och termobrallor, eller tunna hanskar och långkallingar under jeansen :)

Edit: TCE66; Såna firmor ska man vara rädd om! -Även om dom flesta firmorna från just Tyskland och England verkar ha bra service tycker jag.

På vägen ner kommer jag att hålla över 32,7 m/s vilket innebär att jag sitter i en vindstyrka som kallas orkan. Enligt SMHI's formel kommer den effektiva temperaturen att ligga under noll om temperaturen i prognosen (+6°C) stämmer. Jag kommer inte att ta något av mina värmeställ men väl de varmaste skinnkläderna jag har och palta på så mycket jag får plats med under samt mina varmaste handskar och kängor/stövlar som jag får plats med raggsockor i. Tror inte att jag kommer att svettas under färden. :)

Jag hade på mig grejerna häromdan och Michelingubben var inte fel men jag kände mig som en välstoppad korv.:D

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Sitter här i söder, hör hur radfyrorna ylar på motorvägen. Det blir nog en tur tidigt i morgon. Det har lovats strax över 10 grader. Visst är våren fantastisk !

Fast Göteborg och vår tur till Gottskär känns lite långt va? Annars vore det ju kul med en "sörlänning".

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Ser fortfarande ut att bli ok väder här på lördag! :) Torra vägbanor men det är iofs Essingeleden som är "hyggligt" trafikerad. Men det är ju ganska mycket trafik som kör inne i stan också så jag skulle tro att gatorna är torra.. Men jag skulle nog inte ge mig ut på småvägarna...

jag får tyvärr hoppa över Fjällgatan idag , har lyckats sälja min båt äntligen efter tre års försök så idag är det nyckelöverlämning mm..

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Drog en sväng till Hornbach och köpte lite skruvar och brickor för 24 kr. Det gjorde susen med lite färg:)

Aningen billigare än på Sifverts...

Skjutspinnarna är väck och jag tycker lösningen ser rätt bra ut med tanke på vad det kostade:)
Tar ca 2 minuter att slänga på pinnarna igen.

Bifogat

• IMG_1169.jpg
    IMG_1169.jpg
    241.5 KB · Visningar: 56
  • IMG_1170.jpg
    IMG_1170.jpg
    237.7 KB · Visningar: 53
  • IMG_1173.jpg
    IMG_1173.jpg
    239.1 KB · Visningar: 79
  • IMG_1175.jpg
    IMG_1175.jpg
    239.3 KB · Visningar: 69
  • IMG_1180.jpg
    IMG_1180.jpg
    240.2 KB · Visningar: 76
  • IMG_1182.jpg
    IMG_1182.jpg
    242.8 KB · Visningar: 69

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Har ett förslag: Vi skjuter på träffen på Fjällgatan tills i morgon! Sitter hemma och mår riktigt crap..var på 30-årsfest i går och det blev hårdare än väntat. Dessutom är nog vägarna torrare i morgon. Samma tid men i morgon.

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
Har ett förslag: Vi skjuter på träffen på Fjällgatan tills i morgon! Sitter hemma och mår riktigt crap..var på 30-årsfest i går och det blev hårdare än väntat. Dessutom är nog vägarna torrare i morgon. Samma tid men i morgon.

Precis vad jag tänkte föreslå!

königsson

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Hoj
-07 thruxton
lite kyligt men gött o åka en liten tur ! inte så många Thruxton på Götaplatsen!:yoparty

Bifogat

• 034.jpg
    034.jpg
    195.9 KB · Visningar: 71

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
lite kyligt men gött o åka en liten tur ! inte så många Thruxton på Götaplatsen!:yoparty
Åhh 17 - du var där alltså? Vi skickade en massa sms fram och tillbaka i morse när tce66, BJN, yonsson och speedtwin å jag kom fram till att det var för blött för en tur. Fast ingen kom tydligen i håg att publicera "avbokningen" här i tråden. Sorry!!
Så jag och speedtwin har varit och fikat i Vasastan och snackat hoj. Fick också ta några mil på vardagsfordonet (TMax) som ju tål väta bättre än en Thrux' (är framför allt enklare att tvätta...)

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Åhh 17 - du var där alltså? Vi skickade en massa sms fram och tillbaka i morse när tce66, BJN, yonsson och speedtwin å jag kom fram till att det var för blött för en tur. Fast ingen kom tydligen i håg att publicera "avbokningen" här i tråden. Sorry!!
Så jag och speedtwin har varit och fikat i Vasastan och snackat hoj. Fick också ta några mil på vardagsfordonet (TMax) som ju tål väta bättre än en Thrux' (är framför allt enklare att tvätta...)

Å vad lär vi oss av detta? :) Boka och avboka i tråden är bäst.
Jag hade en alternativ sysselsättning idag, Att åka med i en terrängbil ute i skogen. Gjort det förr och det är kul som fan fast det blev heller inte av. Så jag har ägnat eftermiddagen åt att kolla på MotoGP av Quatar. Fan vad de kan köra. De hade nog fan nästan hängt med TMax och mig när vi tog genvägen över slätten .:D Nä, riktigt så fort som vi körde då kör de ju inte.:yoparty

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
NU skiner solen. Det är så dags... Om det bli hyfsat i morgon så tar jag kanske en tur. Hör av mig i tråden i så fall!

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426

Fjunis :D

Jag var på Rocket Room och kikade på lite go Rockabilly igår så det var en trött man som begav sig på 50 års fest idag.

Om ni önskar komma å kika på bygget imorgon i Tullinge så hojta till.
Jag bjussar på kaffe!

Var på trajacenter idag och hämtade ut lite packningar m.m.
Måste fan ha blitt blåst rejält.
Betalade 1200 spänn för motorkåpspackningar, en fjäder, belägg bak, avgaspackning, 2 kopparbrickor och tätningen i transkåpan.. Tips på vart man kan jämföra priser?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS

Jag var på Rocket Room och kikade på lite go Rockabilly igår så det var en trött man som begav sig på 50 års fest idag.

Jag bjussar på kaffe!

Var på trajacenter idag och hämtade ut lite packningar m.m.
Måste fan ha blitt blåst rejält.
Betalade 1200 spänn för motorkåpspackningar, en fjäder, belägg bak, avgaspackning, 2 kopparbrickor och tätningen i transkåpan.. Tips på vart man kan jämföra priser?

http://www.triumphcenteruppsala.se/
Triumphs ordinarie priser.

Annars så kolla med http://www.totaltriumphtaunton.co.uk/ bra priser och snabba leveranser.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Tack för tipset!

Prisbilderna stämde i sin helhet. Tar tillbaka mitt uttalande om t-center.
Ibland förvånas man över prisbilden på originaldelar. Bara att bita ihop och öppna lädret ;)
Räknar för övrigt med att få delarna från lack nästa vecka. Skall bli skitskoj att se hur allt blev :)

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj

Jag bjussar på kaffe!

Hehe ja idag har man inte varit så kaxig... fy fan ska aldrig mer dricka whiskey.. :gnissla

Låter som en plan att komma och kika på bygget och ta en java i morgon. Slår en signal innan vi kommer.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...