Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hade jag bjudit på direkt om den varit några tum till runt bröstet. Behöver 50" där och det plus axlarna är värsta flaskhalsen för mig när jag köper jacka. Hade den varit 48" så kanske jag klarat det med att hålla anadan men 46" går inte. Synd men tack för tipset.

Misstänker att det är UK46 size = EU56 , Triumphs jackor är alltid lite små i storlekarna. :)

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Hojtur idag känns rätt avlägset?

+7, dimma och duggregn...

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Hojtur idag känns rätt avlägset?

+7, dimma och duggregn...

mm, jävla skitväder! Kommer in ett regnområde från väster, över Sthlm ca kl 15 dessutom... Så pärlan får stå kvar inne i garaget i dag.. Hoppas på bättre väder i veckan som kommer!

Edit: Fast nu spår de att regnet kommer först kl 17! Kanske kan bli en liten tur ändå.. gatan utanför fönstret är numera torr!

Kommer du ner JoWe?

Last edited:

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
mm, jävla skitväder! Kommer in ett regnområde från väster, över Sthlm ca kl 15 dessutom... Så pärlan får stå kvar inne i garaget i dag.. Hoppas på bättre väder i veckan som kommer!

Edit: Fast nu spår de att regnet kommer först kl 17! Kanske kan bli en liten tur ändå.. gatan utanför fönstret är numera torr!

Kommer du ner JoWe?

Jag är lite oroad över yr.no som säger regn 14-17, känns hårt om man skulle fastna i det på motorvägen i 10 mil.. Men jag kan rasta forden till huvudstaden annars för att dricka kaffe och snacka lite skit :yoparty

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Hojta till om ni dyker förbi.
Vädret är rätt crappy här i Tullinge dock. Inget regn iofs.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Jag är lite oroad över yr.no som säger regn 14-17, känns hårt om man skulle fastna i det på motorvägen i 10 mil.. Men jag kan rasta forden till huvudstaden annars för att dricka kaffe och snacka lite skit :yoparty

Kollar man på smhi:s radar-prognos så är det inget regn förrän kl 17.. men man kan ju aldrig veta säkert. Ta Forrden ner annars! Vore grymt att se den med! Så kan vi våldgästa Panzaa och kika lite på hans skrothög.. ;)

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Haha skrothög är nog rätt bemärkelse.. :)
Håller på och kikar på ventilspel fn. 5 av 8 ok än så länge.

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
20-21 maj är det stcc, prosuperbike mm. på Mantorp.

Då är troligvis all jävla sand borta och värmen har börjat snudda vid trevligare nivåer.

Jag ska dit i alla fall, MEN vore ju kul att ta bikarna dit och försöka stråla samman från olika håll.

Intresse?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
20-21 maj är det stcc, prosuperbike mm. på Mantorp. Då är troligvis all jävla sand borta och värmen har börjat snudda vid trevligare nivåer. Jag ska dit i alla fall, MEN vore ju kul att ta bikarna dit och försöka stråla samman från olika håll. Intresse?
Bra påhitt! :) Personligen har jag svårt att komma loss den helgen, men som sagt, en bra tanke!

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
En liten dagbok här för de som inte var med i huvudstaden.. Jag mötte CharlieC på fjällgatan som planerat, dock tog jag nya sommarbilen då det skulle bli regn.

Här är bild på härligheterna

img0946xp.jpg

Efter några minuter kom en nybliven BMW förare som lyckades backa in i min bil även fast han hade kamera och backsensor.. Surt! Som tur är vart det bara en liten bula på höger bakskärm och förhoppningsvis behöver inget lackas..

Man blev dock lite återställd efter kaka hos Panzaa ;)

img0947f.jpg

Panzaa

Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Funderar på att köra vidare med Hagon dämparna en säsong till då ekonomin inte riktigt tillåter inköp av nya Öhlinare. Kruxet är att bussningarna som sitter i dämparna är helt jävla slut. Tips på vars man kan få tag i nya?

Finbesöket av Forden och Trajan var ett skönt break i skruvandet :)

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Nytt försök till helgen ?

Vädret ser ut att bli lovande

Bifogat

• väder.JPG
    väder.JPG
    85.6 KB · Visningar: 49

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
20-21 maj är det stcc, prosuperbike mm. på Mantorp.

Då är troligvis all jävla sand borta och värmen har börjat snudda vid trevligare nivåer.

Jag ska dit i alla fall, MEN vore ju kul att ta bikarna dit och försöka stråla samman från olika håll.

Intresse?

Bra tanke men ligger lite fel i tid för mig.

27 juli och 29-31 juli har dock enligt min mening ännu roligare evenemang att erbjuda. Då ska jag försöka ta mig dit. Back to basics med gamla muskelbilar på strippen tilltalar enormt.

En liten dagbok här för de som inte var med i huvudstaden.. Jag mötte CharlieC på fjällgatan som planerat, dock tog jag nya sommarbilen då det skulle bli regn.

Här är bild på härligheterna

img0946xp.jpg

Efter några minuter kom en nybliven BMW förare som lyckades backa in i min bil även fast han hade kamera och backsensor.. Surt! Som tur är vart det bara en liten bula på höger bakskärm och förhoppningsvis behöver inget lackas..

Man blev dock lite återställd efter kaka hos Panzaa ;)

img0947f.jpg

Snygg bil och snygg hoj!:tummenupp
Hoppas att det går att fixa bucklan utan lack! Årsmodell på bilen?

Last edited:

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Äntligen!

Ja. Bilden talar väl sitt tydliga språk. Får fungera som prydnad på skrivbordet tills på Torsdag. Då åker paketet på:)

För beställning kontakta www.isrbrakes.se

Bifogat

• IMG_1195.jpg
    IMG_1195.jpg
    239.9 KB · Visningar: 68

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Idag kom min Kriega R20 ryggsäck. Dagens gratistips till er; Använd inte DHL när paketet ska skickas från utlandet. Det är ett jäkla meck att ändra adressen till exempelvis jobbadressen och det går inte att planera in en lämningstid. Baaaah! Nu är den här i alla fall, liten, men fin. :tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...