Triumph Thruxton-tråden

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nya kammar från tyskland, köpte förra året men blev aldrig monterat förrän nu. Jobbar sakta he,he !! Lever väl upp till mitt citat som jag har stulit nånstans! Priset ca 6000 kr. I bästa fall 1000 kr per pålle !!!!
Kul att du fick fart på aset !!!

Last edited:

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Grattis!!!

Skall bli riktigt spännande att höra hur det går :tummenupp
Vart fick du tag i kammarna? Nya eller begagnade?

Fick liv i besten igår kväll :D
[YOUTUBE-ID]_yVrjPv-n1Q[/YOUTUBE-ID]

Fan så gött att du fick igång raketen...:banana
Gött att se att du har henne inne i huset det hade jag med haft om jag hadde kunnat få in min i huset, man vill ju ha det fint inne:yoparty

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Grattis!!!

Skall bli riktigt spännande att höra hur det går :tummenupp
Vart fick du tag i kammarna? Nya eller begagnade?

Fick liv i besten igår kväll :D
[YOUTUBE-ID]_yVrjPv-n1Q[/YOUTUBE-ID]

Bra jobbat! Nu är det inte långt kvar! På måndag vill jag fan se den på vägen!!

Var ute och åkte en sväng i dag runt Grödinge (inkl Bulten). Inte riktigt lika mkt folk på Rosen i dag. Antar att en del har bättre saker för sig är att åka hoj på långfredagen..(Vad nu det skulle vara!?!?)

Körde Huddingevägen norrut mot stan och låg bakom en gammal lätt lastbil och pressade för att sedan köra om precis där polisfickorna är. Då går det MONGOASET ut och försöker preja mig!!! Helt sjukt att det finns såna idioter på vägarna. Jag blir så förbannad nu när jag skriver det att vore han här skulle han få en redig smäll på käften! Usch och fy!

Edit: Fastnade tydligen på bild också! :) Ser lite förbannad ut men det var innan lastbilen.. tänk då hur jag måste sett ut efter! :tungan

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    226.7 KB · Visningar: 107
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: BJN

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Folk kör så jävla dåligt att det är pinsamt! Varje gång man kör på kurviga vägar så är det nåt pucko som genar för mycket i dolda kurvor. Men att bli prejad är ju helt vansinnigt för då är det dessutom med vilje. Spö ska han ha!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Edit: Fastnade tydligen på bild också! :) Ser lite förbannad ut men det var innan lastbilen.. tänk då hur jag måste sett ut efter! :tungan

För jävla bra bild.:tummenupp:tummenupp

Den föraren och hojen stämmer in på alla grejerna på kompisens streamer som han hade på bilen! Evil, mean, wicked and nasty stod det på den.

Käkar troligen rettor och gixxrar till frukost.:D

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Bra jobbat! Nu är det inte långt kvar! På måndag vill jag fan se den på vägen!!

Var ute och åkte en sväng i dag runt Grödinge (inkl Bulten). Inte riktigt lika mkt folk på Rosen i dag. Antar att en del har bättre saker för sig är att åka hoj på långfredagen..(Vad nu det skulle vara!?!?)

Körde Huddingevägen norrut mot stan och låg bakom en gammal lätt lastbil och pressade för att sedan köra om precis där polisfickorna är. Då går det MONGOASET ut och försöker preja mig!!! Helt sjukt att det finns såna idioter på vägarna. Jag blir så förbannad nu när jag skriver det att vore han här skulle han få en redig smäll på käften! Usch och fy!

Snygg bild.
Då var det alltså du som puttrade förbi mig på Hornsgatan förra veckan:) Jag satt på en svart Bonneville

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
För jävla bra bild.:tummenupp:tummenupp

Den föraren och hojen stämmer in på alla grejerna på kompisens streamer som han hade på bilen! Evil, mean, wicked and nasty stod det på den.

Käkar troligen rettor och gixxrar till frukost.:D

Haha ja det är jag i nötskal! :gnissla

Snygg bild.
Då var det alltså du som puttrade förbi mig på Hornsgatan förra veckan:) Jag satt på en svart Bonneville

Stämmer! Jag såg att det var du... Kände igen dig på Öhlinarna! :tungan Hann inte stanna dock och hälsa.. Du stog ju fast i bilkön medans jag susade förbi på sidan! Svängde upp på Västerbron sen och tänkte att du kanske kommer i fatt men du kanske åkte åt andra hållet?

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Vilken Påskafton !

Vädret underbart, monterade på Damsadeln (Original) och tog med frugan på en sväng.
Helt underbart, verkar även som tjälskotten håller på att ge med sig.
Lite luriga grussträngar här och där, men annars helt kanon :tummenupp

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nytillskott!

Hallå! Ny här på sidan, har ägt min thruxton i 3 år snart o blir bara gladare i henne för varje år. :) kör även omkring på ett gammalt meridenjärn från 67, en 500 cc långgaffel.. Gissa vilken som är billigast i drift? :)
Vilket väder vi har förresten.. Mmmm

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Hallå! Ny här på sidan, har ägt min thruxton i 3 år snart o blir bara gladare i henne för varje år. :) kör även omkring på ett gammalt meridenjärn från 67, en 500 cc långgaffel.. Gissa vilken som är billigast i drift? :)

Välkommen hit!
Nu när du har hittat hit så får du inte missa vår gemensamma tur upp i Dalsland nu den 14 maj.
Vi här på västsidan har försökt att samlas för lite gemensamma turer nu under året.
Vi skall även försöka att få till en tur med övriga delar av landet, då hade vi tänkt att köra Vättern runt. detta är planerat den 9-10 juni, så det är bara att skriva in det i almanackan.
Gött att vi blir en till här i väst...

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

Välkommen! Å välkommen att delta i de små planerade utflyker vi har tänkt ta med hojarna. Nu närmast är väl lördag 14:e maj.

Lite tankar kring den färden.
Bara förslag alltså. Start härifrån kl 11. Den övre markeringen på bilden. Den nedre markering är vid avfarten till Uddevalla sjukhus. Ganska lätt att hitta därifrån. Bara att fortsätta uppför backarna och när man når krönet så ligger det en OK/Q8 obemannad bensinstation på höger sida och det är där man ska svänga höger.

Sen är turen tänkt så här Ca 20 mil

Den här turen förutsätter ju uppehåll och jag kan även på söndag och även helgen efteråt både lördag och söndag som reservdagar. Hur ser ni på det? är det några som kan/vill hänga på.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Välkommen! Å välkommen att delta i de små planerade utflyker vi har tänkt ta med hojarna. Nu närmast är väl lördag 14:e maj....... Den här turen förutsätter ju uppehåll och jag kan även på söndag och även helgen efteråt både lördag och söndag som reservdagar. Hur ser ni på det? är det några som kan/vill hänga på.
14:e är redan bokat sedan tidigare. 15:e är nu inbokad som reservdag. Helgen efter (som reserv) är körd för min del.

Ser fram emot detta!

Vi som kör mot Uddevalla från söder kan kanske ta gemensam färd upp till BJN. Antingen gamla E6, eller rutten gamla Trollhättevägen (väster om Göta älv) till Lilla Edet ->väg 167 -> Ljungskile -> g:a E6 till Uddevalla. Hem kan vi köra gamla Trollhättevägen, den är kalasfin norr om Lilla Edet.

Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600

cool bild! cool hjälm men krockar det inte lite med japanska örlogsflaggan och brittisk hoj? äähh- kanske inte - ball flagga - ball hoj.. :)

Nej för fan. Det är dom andra som tror att dom kan köra som gudar bara för att dom har plockat på öhlin och fan vet allt.:tuttar
Man behöver inte plocka på en massa skräp på hojen, den går jättebra att köra ändå! Å fan vet om dom går så mycket bättre för de!:D:D

Du menar Kymcon? ;-)

Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
så vart det premiärtur idag :) underbart - men samtidigt lite surt eftersom spekulanterna börjar dyka upp eftersom "hon" är ute till försäljning ju .. blandade känslor..

Bifogat

• 222354_10150163176408860_610928859_6764349_2062127_n.jpg
    222354_10150163176408860_610928859_6764349_2062127_n.jpg
    97.5 KB · Visningar: 98

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Nej för fan. Det är dom andra som tror att dom kan köra som gudar bara för att dom har plockat på öhlin och fan vet allt.:tuttar
Man behöver inte plocka på en massa skräp på hojen, den går jättebra att köra ändå! Å fan vet om dom går så mycket bättre för de!:D:D

Nä. Såhär är det:
Man moddar hojen för att få mycket brudar. Tyvärr så bryr sig ju inte brudarna så mycket utan det är mest killar som blir impade. Förutom du då;-)

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
cool bild! cool hjälm men krockar det inte lite med japanska örlogsflaggan och brittisk hoj? äähh- kanske inte - ball flagga - ball hoj.. :)

Jo har funderat en del på det jag också men som du säger känner jag skit samma! :yoparty Men det blir nog ett nytt tema på hjälmen i år. Antingen ska den jag har lackas om eller så blir det en ny. Har beställt en från fc-moto men de verkar fasen inte kunna leverera. Har väntat två månader nu. Dags att maila dem igen...

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Avslutade påsken med en Bohustur. Tjörn, Orust, Ljungskile/Backamo. Lunchpizza i Mollösund. 23 mil blev det idag. Gott!!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mollösund

Bra att du skrev detta för jag har mer och mer dragit mig inåt landet. Förr körde vi väldigt mycket ute vid kusten och för oss söderut över öarna. sen tröttnad jag och många på att det är så trafikerat där under högsäsong. Fast så här års är det ju jättefint därute innan alla turister kommit så ditåt får det bli nästa helg om det är väder då.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Låter fint med den 14e! Vart i gbg ska man mötas upp o när? Bra att nån kan visa en lite roligare vägar med, brukar bara ligga o ila på motorvägen mellan gbg o tanum, begränsat skoj.. Var ute på hönö en sväng med tanten idag iofs, quality time!

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping