Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Efter ytterligare 6 timmars felsökning så kan jag konstatera att det inte är något fel på den positiva sidan +, utan att felet måste ligga antingen i tändboxen eller från picuken.
Fantastiskt att spendera hela påsken i ett mörkt garage istället för ute på vägarna...
 

walk

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Falköping
Hoj
-05 Triumph Thruxton
På den sajten du länkar till står det
**NO INTERNATIONAL SHIPPING OR CREDIT CARDS** - This includes Canada

Kan bli svårt eller har du kollat att det går att handla därifrån?

Det var ju skit då, men det finns säkert någon annan återförsäljare av det märket som kan ordna fram det vi behöver. Resten ordnas med trevlig mailkorrespondens. Ska kika vidare i helgen.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Efter ytterligare 6 timmars felsökning så kan jag konstatera att det inte är något fel på den positiva sidan +, utan att felet måste ligga antingen i tändboxen eller från picuken.
Fantastiskt att spendera hela påsken i ett mörkt garage istället för ute på vägarna...

Jag älskar felsökning i el/tänd-system. Det är det enda jag är skapligt bra på när det gäller hojar och bilar. Brukar bli rätt efter en stund. Hade gärna bytt några av mina soliga timmar på Trajan mot några i ditt mörka garage. Fast det är ju så jävla långt dit.

Hoppas du får ordning på det snart så att en av världens absolut snyggaste Thruxtonbyggen kommer ut på vägarna.

OBS! Jag skriver byggen! Thruxton är en skönhet original om än inte lika komplett som de nya Norton.

Det var ju skit då, men det finns säkert någon annan återförsäljare av det märket som kan ordna fram det vi behöver. Resten ordnas med trevlig mailkorrespondens. Ska kika vidare i helgen.

Ja, jag har ju inte riktigt bestämt mig ännu. Var ju inne på Hagon när polaren inte ville att jag skulle ha Öhlinare. Så postade du den länken om Bitubo och de är snygga och säkert bra. Då blev jag ännu mer osäker. Det jag är mest säker på nu är att 4000kr -5000kr får det kosta. Inte mer.

Beställde igår ett ISR-kit till bromsen a la teargaz. Å därmed ( inkluderat stötdämparbyte) är skatteåterbäringen och semesterlönetillägget intecknat även detta år. Fast det inte skulle bli så i år.:gnissla
 
Last edited:

Jockewictorsson

Only dead fish follow the stream
Gick med
1 Mar 2011
Ort
Lomma
Hoj
Tiger 1050 -08
Har avverkat 40 mil och visst känns det bra! Det är tur att det finns vinter så att man uppskattar det sköna. Känns lite fishy att man irriterar sig på att hojen rödmarkerar på 5:an och mätaren visar 180... Den måste vara ned-drevad. Ser att ni andra är uppe och rör er kring 200-strecket.... Får nog fundera över utväxlingen.....
 

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
LIDKÖPING
Hoj
Triumph Thruxton -07
har avverkat 20 mil och både bromsar och fjädring funkar riktigt bra på Thruxtonen tycker jag, så jag antar jag måste köra som en kärring:D
 

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Lysekil
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
har avverkat 20 mil och både bromsar och fjädring funkar riktigt bra på Thruxtonen tycker jag, så jag antar jag måste köra som en kärring:D

Nej för fan. Det är dom andra som tror att dom kan köra som gudar bara för att dom har plockat på öhlin och fan vet allt.:tuttar
Man behöver inte plocka på en massa skräp på hojen, den går jättebra att köra ändå! Å fan vet om dom går så mycket bättre för de!:D:D
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Göteborgare: ska på lunchdate imorgon. Hur är vägen till Varberg? Är 158an så tråkig att man nästan somnar eller?
Funderar på att åka dit, eller 190an till Sjövik imorgon eller eventuellt fortsätta till Alingsås. Vilken väg är roligast? Kan man käka i Sjövik?
Synd att jag inte såg det här förrän idag... Gamla Särövägen är ju ett alternativ till 158:an. I början är den ett halvtrist alternativ (farthinder, övergångsställen..) men efter Särö är den ett roligare alternativ. Från Kungsbacka och söderut är gamla E6 klart roligare än nya, förstås. Fast allra bäst är att köra de riktigt små vägarna öster om E6. Kan ta en tur däråt vid tillfälle!

190:an är delvis trist och delvis "halvok". Första delen har en mix av 50- och 70-sträckor, en hel del trafik, samhällen, mera 50, 70, osv. Bitvis rätt vackert dock. Sedan blir det 90 blås rakt fram. Även där bitvis vackert men det svänger inte! :-( Men sväng av vid sjön Anten, kör öster om sjön och kör mot byarna Lo och Erska, upp på 190:an igen mot Sollebrunn. Fortsätt vidare efter Sollebrunn mot Nossebro så får du köra RIKTIGT goa vägar! :)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Nej för fan. Det är dom andra som tror att dom kan köra som gudar bara för att dom har plockat på öhlin och fan vet allt.:tuttar
Man behöver inte plocka på en massa skräp på hojen, den går jättebra att köra ändå! Å fan vet om dom går så mycket bättre för de!:D:D

Låter som en utmaning?

Jag har inte plockat på en massa skit, däremot plockat bort en jävla massa skrot.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
har avverkat 20 mil och både bromsar och fjädring funkar riktigt bra på Thruxtonen tycker jag, så jag antar jag måste köra som en kärring:D

Tror jag inte alls att du gör. Om du kollar bakåt så har bl.a. jag skrivit om hur väl jag jag tycker en Thruxton fungerar som original. Jag har hakat på i rätt så snabba grupper och hängt med bra med en Thrux mot moderna hojar med betydligt mer effekt.

Fast det är oerhört få hojar som inte har lite bättre att hämta när det gäller broms och fjädring. Thruxton tillhör ju inte toppsegmentet vare sig när det gäller broms eller fjädring så det är ju inget mysko att många vill förbättra dessa grejer.

Man kan köra på bra med en original Thrux å snygg är den oxå. Sen kan man förädla den lite som vissa här gjort. Det har i alla tider varit hojar för att utveckla sin egen smak och inriktning. Jag menar Triumph Twins alltså.

Toppsegmentet när det gäller broms och fjädring är ju heller inget för mina andra hoj SV1000. Där har jag bytt till ISR och Öhlins och sett vilken enorm förbättring detta ger.
 
Last edited:

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
LIDKÖPING
Hoj
Triumph Thruxton -07
Tror jag inte alls att du gör. Om du kollar bakåt så har bl.a. jag skrivit om hur väl jag jag tycker en Thruxton fungerar som original. Jag har hakat på i rätt så snabba grupper och hängt med bra med en Thrux mot moderna hojar med betydligt mer effekt.

Fast det är oerhört få hojar som inte har lite bättre att hämta när det gäller broms och fjädring. Thruxton tillhör ju inte toppsegmentet vare sig när det gäller broms eller fjädring så det är ju inget mysko att många vill förbättra dessa grejer.

Man kan köra på bra med en original Thrux å snygg är den oxå. Sen kan man förädla den lite som vissa här gjort. Det har i alla tider varit hojar för att utveckla sin egen smak och inriktning. Jag menar Triumph Twins alltså.
Jo så är det nog, inget är så bra att det inte går förbättra:tummenupp
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Jo så är det nog, inget är så bra att det inte går förbättra:tummenupp

Visst är det så, min har genomgått en utseende mässigt stor förändring för att få det utseende jag gillar, när ekonomin tillåter så skall jag byta bakstötar då dem är alldeles för veka.
Bromsar får jag fundera på till vintern :)
 

Bifogat

  • 0643083534.jpg
    0643083534.jpg
    44.1 KB · Visningar: 55
  • IMG_1206-444.jpg
    IMG_1206-444.jpg
    259.7 KB · Visningar: 58

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Har avverkat 40 mil och visst känns det bra! Det är tur att det finns vinter så att man uppskattar det sköna. Känns lite fishy att man irriterar sig på att hojen rödmarkerar på 5:an och mätaren visar 180... Den måste vara ned-drevad. Ser att ni andra är uppe och rör er kring 200-strecket.... Får nog fundera över utväxlingen.....

Vi är oftast kring 200-strecket, inte ofta under, så du får fan kolla upp din hoj.:D

Skämt åsido, det går oftast rätt normalt tempo på våra Thruxtonturer. Max 30 + på skyltad fart är ett riktmärke.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Såg en ruskigt snygg svart Thruxton parkerad utanför Triumph Länna i förrgår, hade något nummer klistrat på cutsen...någon här?
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Visst är det så, min har genomgått en utseende mässigt stor förändring för att få det utseende jag gillar, när ekonomin tillåter så skall jag byta bakstötar då dem är alldeles för veka.
Bromsar får jag fundera på till vintern :)

Ja, å din hoj har blivit så in i h-e snygg. Det är ju kul både att modda för utseende och funktion.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det är snyggt med bälgar å med svarta fälgbanor å med svart generatorkåpa...... å va fan ska man ha hastighetsmätare för. Det räcker ju så gott med varvräknare. Upplagda rör! Inte dumt det heller!
 

Bifogat

  • 33a30d9beace892eb603852dcc2fae68.image.733x550.jpg
    33a30d9beace892eb603852dcc2fae68.image.733x550.jpg
    96.8 KB · Visningar: 89

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Det är snyggt med bälgar å med svarta fälgbanor å med svart generatorkåpa...... å va fan ska man ha hastighetsmätare för. Det räcker ju så gott med varvräknare. Upplagda rör! Inte dumt det heller!

Där sa du nåt!
Jag stör mig som fan på hastighetsmätarslangen som går från navet. Så ful och så låter den ju lite. Det som skulle störa mig utan den är att man inte vet hur långt man har kört...
Nån som har ide om nån snyggare lösning än den befintliga vad gäller hastighet och tripmätare?
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Nya kammar

Jahapp, då var nya kammar monterade och nya kamtider inställda !!!!
Kammarna är tidiga 790cc och det är 2 st insugskammar vilket kräver lite andra tider. Förskjutet -4,5 grader. Ska enligt "expertis" i Tyskland, som experimenterat mycket med olika kammar o tider, ge ca 5 pållar extra över hela registret!!!
Vi får se efter påsk då jag räknar med att komma ut på gatan. Har inte så bråttom eftersom en hel del grus ligger kvar och jag jobbar LÅNGSAMT och EFTERTÄNKSAMT !!!! På bilden har jag inte dragit åt skruvarna.
P1000735.jpg
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Jahapp, då var nya kammar monterade och nya kamtider inställda !!!!
Kammarna är tidiga 790cc och det är 2 st insugskammar vilket kräver lite andra tider. Förskjutet -4,5 grader. Ska enligt "expertis" i Tyskland, som experimenterat mycket med olika kammar o tider, ge ca 5 pållar extra över hela registret!!!
Vi får se efter påsk då jag räknar med att komma ut på gatan. Har inte så bråttom eftersom en hel del grus ligger kvar och jag jobbar LÅNGSAMT och EFTERTÄNKSAMT !!!! På bilden har jag inte dragit åt skruvarna.
P1000735.jpg

Grattis!!!

Skall bli riktigt spännande att höra hur det går :tummenupp
Vart fick du tag i kammarna? Nya eller begagnade?

Fick liv i besten igår kväll :D
[YOUTUBE-ID]_yVrjPv-n1Q[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Top