Triumph Thruxton-tråden

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu har twintorsken efter mkt tvekan också bokat rum på rocksjöns fotklinik :) det var den 9:e va? Så jag inte gjort bort mig helt..

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Hoppas ni får till en kanonrunda :)

För min del funkar tyvärr inte den helgen.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vättern Runt 9-10 juli 2011

Kul att vi blir ett så stort gäng! Ser fram emot detta. Kan vi nu även fixa uppehållsväder, så blir det hur bra som helst!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det är ju nästan så man funderar på att avboka japanresan och hänga med er istället. Men bara nästan. Det kan ju bli hur bra som helst när ni är så många.

Gick med
22 Dec 2004
Hoj
Thruxton -04
Någon som vet vart oljetrycksgivaren sitter på en -04 ?
Tvättade min för första gången(har nyss köpt den) och nu "spökar" oljtryckslampan för mig ibland.
Tycker ochså den kan vara svår att se i soljus.
Funderar på om det kommit in fukt någonstans.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Någon som vet vart oljetrycksgivaren sitter på en -04 ?
Tvättade min för första gången(har nyss köpt den) och nu "spökar" oljtryckslampan för mig ibland.
Tycker ochså den kan vara svår att se i soljus.
Funderar på om det kommit in fukt någonstans.

Den sitter på baksidan av topplocket mitt emellan insugen. Du ser oljeledning på baksidan av cylindrarna, följ den uppåt.

Svår att se i solljus är den nog.

På hur sätt spökar den? Givaren är ju en väldigt enkel strömbrytare som släpper fram strömmen (ger jord) då det saknas tryck och inte släpper fram ström då det finns tryck.

Detta kanske du redan vet men:

Om lampan inte lyser då motorn är avstängd med tändningen på så kolla säkring, lampa och att du har ström fram till oljetryckskontakten.

Om lampan tänds när motorn är igång så kolla oljenivån och kabeln fram till oljekontakten. Om isoleringen på kabeln någonstans är avskavd så kan det få den effekten att lampan tänds med motorn igång. Fukt är ju i så fall också något som förvärrar det hela.

Lycka till i a f. Inte kul när oljetryckslampan inte gör det den ska.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Någon som vet storleken på tankhölet? Lacken börjar lossna lite runt kanten pga kontakt med bensin = icke bra. Jag tänkte helt enkelt åtgärda detta genom att slänga på ett monzalock, så inte bensinen får kontakt med lacken i fortsättningen.

Det finns en på bestforbritts, men den är så satans dyr och dessutom slutsåld för tillfället.

Någon som vet om det finns billigare någon annanstans?
Jag vet att norman hyde har, men det är samma pris där (100 euro).

Kan detta vara någonting ?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260804978848&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Fast du glömde bohusläningar. :) OK då, fyra från baksidan av landet och sex stycken från framsidan. Hyfsade proportioner. Sen några mittfältare också hoppas vi på.

Fast jag tänkte mer på de landskapen som vi kommer passera runt sjön.. Men jag glömde nog Närkingar... :tungan

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Fast jag tänkte mer på de landskapen som vi kommer passera runt sjön.. Men jag glömde nog Närkingar... :tungan

Jaha. Var det så du tänkte så var det ju inte precis bohusläningar du missade. I see!

Jag tänkte deltagare!
Skit samma. Kul i a f att vi blir några stycken.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Lucky Strike-jackan

Jag har fått min gul-svarta Lucky Strike i dag. Det var något helt annat än mina förra.Detta är en riktig MC-jacka. Mina förra är mer leksaksjackor om än av skinn. Detta är en riktig MC-jacka. Den riktiga kvaliteten vill jag återkomma till men detta är ändå på riktigt. De andra jag har köpt är mer på låtsas.
Keep on jacking!:D

Gick med
22 Dec 2004
Hoj
Thruxton -04
Den sitter på baksidan av topplocket mitt emellan insugen. Du ser oljeledning på baksidan av cylindrarna, följ den uppåt.

Svår att se i solljus är den nog.

På hur sätt spökar den? Givaren är ju en väldigt enkel strömbrytare som släpper fram strömmen (ger jord) då det saknas tryck och inte släpper fram ström då det finns tryck.

Detta kanske du redan vet men:

Om lampan inte lyser då motorn är avstängd med tändningen på så kolla säkring, lampa och att du har ström fram till oljetryckskontakten.

Om lampan tänds när motorn är igång så kolla oljenivån och kabeln fram till oljekontakten. Om isoleringen på kabeln någonstans är avskavd så kan det få den effekten att lampan tänds med motorn igång. Fukt är ju i så fall också något som förvärrar det hela.

Lycka till i a f. Inte kul när oljetryckslampan inte gör det den ska.

Just ja där var den,Förmodligen var det vatten/fukt efter tvätten som smög sig in i "gummituten" för idag har jag testkört ca 4-5mil utan att lampan lyst/glödit.
Ska isolera kabelskon som sticker ut ochså.
Går som en klocka men jag bytte ändå oljan eftersom den stått sen 2008.

Kommer att följa denna tråd flitigt !
Tack för råden !!!!! :Bugar

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Vad heter bandet som orsakar dilemmat?

Octiber tide = Brölig smörja där vi har lite gigs på g som måste avverkas.

[YOUTUBE-ID]YfuYeuOHO7M[/YOUTUBE-ID]

Aoria = Lite mer Film aktig musik där vi just nu håller på att lira in en Fullängdare som vi ska försöka få klart till i höst.

[YOUTUBE-ID]JSzTdpbjFCM[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...