Nu har twintorsken efter mkt tvekan också bokat rum på rocksjöns fotklinik det var den 9:e va? Så jag inte gjort bort mig helt..
Någon som vet vart oljetrycksgivaren sitter på en -04 ?
Tvättade min för första gången(har nyss köpt den) och nu "spökar" oljtryckslampan för mig ibland.
Tycker ochså den kan vara svår att se i soljus.
Funderar på om det kommit in fukt någonstans.
Någon som vet storleken på tankhölet? Lacken börjar lossna lite runt kanten pga kontakt med bensin = icke bra. Jag tänkte helt enkelt åtgärda detta genom att slänga på ett monzalock, så inte bensinen får kontakt med lacken i fortsättningen.
Det finns en på bestforbritts, men den är så satans dyr och dessutom slutsåld för tillfället.
Någon som vet om det finns billigare någon annanstans?
Jag vet att norman hyde har, men det är samma pris där (100 euro).
Fast du glömde bohusläningar. OK då, fyra från baksidan av landet och sex stycken från framsidan. Hyfsade proportioner. Sen några mittfältare också hoppas vi på.
Klockrent! Tackar! Den tar jag!
Fast jag tänkte mer på de landskapen som vi kommer passera runt sjön.. Men jag glömde nog Närkingar...
Tack igen för fina comments
Musiken kommer från ett av de två band jag lirar i
Det andra bandet är en orsak till att jag inte kan haka med på nån körning runt blöt sjö...
Den sitter på baksidan av topplocket mitt emellan insugen. Du ser oljeledning på baksidan av cylindrarna, följ den uppåt.
Svår att se i solljus är den nog.
På hur sätt spökar den? Givaren är ju en väldigt enkel strömbrytare som släpper fram strömmen (ger jord) då det saknas tryck och inte släpper fram ström då det finns tryck.
Detta kanske du redan vet men:
Om lampan inte lyser då motorn är avstängd med tändningen på så kolla säkring, lampa och att du har ström fram till oljetryckskontakten.
Om lampan tänds när motorn är igång så kolla oljenivån och kabeln fram till oljekontakten. Om isoleringen på kabeln någonstans är avskavd så kan det få den effekten att lampan tänds med motorn igång. Fukt är ju i så fall också något som förvärrar det hela.
Lycka till i a f. Inte kul när oljetryckslampan inte gör det den ska.
Vad heter bandet som orsakar dilemmat?
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |