Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nå'n som har bytt signalhorn på sin hoj? Tips? Original låter ju rätt fjuttigt, skulle gärna ha ett kraftigare. Jag vet att det finns på Biltema, Mcweb m fl sajter, men man vill ju gärna provlyssna också.

...

Den här kanske vore något.

Nu har även jag börjat inse behov av en stark signal. Ska först bara lära mig var knappen för signalhornet finns.:)

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Den här kanske vore något.

Nu har även jag börjat inse behov av en stark signal. Ska först bara lära mig var knappen för signalhornet finns.:)

Jag har ett sånt där Stebel-horn liggandes nånstans. Köpte till min Speed Triple men fick det aldrig monterat...

Lyckas jag hitta det så ska jag göra ett försök.

Apropå moddar så är jag lite lockad av detta:
http://www.streetmaster.net/oil-cooler.html

$645 dock...

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Satan, nu börjar saker gå sönder också, min vä Mas sidokåpa i alu har "vibrerat" sönder precis i böjen vid nedre fästet.. måste svetsas!! Måste hitta en alu-svetsare snabbt som tusan eftersom jag är "ur form" numera!!
Har inte svetsat alu på 5 år.
För övrigt kan jag säga att Shoraibatteriet funkar bra, har beställt ny battladdare, ny programerbar Ecu på ingång (ligger på posten), tagit 8 dagar från USA.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vätternrundan 9-10/7 - västgötadelen

Har ej riktigt bestämt datum för min och tantens Tysklands resa men är jag hemma 9/7 så åker jag med er en bit. Kan guida till Mariestad via Kinnekulle på småvägar.
Vet du om du är hemma 9/7 så att vi får nöjet att ha dig som guide mellan Lidköping och Mariestad? (eller Töreboda??) Vi rullar nog från Trollhättan kl 9, kör först 44/47, svänger mot Flo, tar "lilla vägen" via Såtenäs, Tun, Örslösa -> Downtown Lidköping! :) (Kanske kl 10.00?)

Efter att ha trasslat oss fram på småvägar över Kinnekulle och nått Mariestad, tänker vi oss Töreboda, Halna, Undenäs, Tiveden, Askersund. Där blir det lunch och möte kl 13.00 med grabbarna från Öst! (Är det fortfarande ingen tjejer på Thruxton??)

Last edited:

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Triumph Thruxton -07
Vet du om du är hemma 9/7 så att vi får nöjet att ha dig som guide mellan Lidköping och Mariestad? (eller Töreboda??) Vi rullar nog från Trollhättan kl 9, kör först 44/47, svänger mot Flo, tar "lilla vägen" via Såtenäs, Tun, Örslösa -> Downtown Lidköping! :) (Kanske kl 10.00?)

Ja jag är nog hemma och kan guida(om det inte är regn), vi får bestämma tid och plats framöver:tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Va' bra! Föreslår att du samordnar det med BJN, själv reser jag bort på fredag och kommer hem dagen innan, på eftermiddagen.
- Ok med BJN?

Javisst! Det är OK! Något vi inte har pratat om är hur vi gör om det ser ut att bli regn. Rummen är ju förbokade och måste avbokas dagen innan.

För mig är vädret inget problem. Jag kör i vilket sommarväder som helst men vill ju inte åka runt där för mig själv.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Javisst! Det är OK! Något vi inte har pratat om är hur vi gör om det ser ut att bli regn. Rummen är ju förbokade och måste avbokas dagen innan.

För mig är vädret inget problem. Jag kör i vilket sommarväder som helst men vill ju inte åka runt där för mig själv.

Jag har regnkläder och nya däck :)
Så jag är med oavsett väder.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Javisst! Det är OK! Något vi inte har pratat om är hur vi gör om det ser ut att bli regn. Rummen är ju förbokade och måste avbokas dagen innan. För mig är vädret inget problem. Jag kör i vilket sommarväder som helst men vill ju inte åka runt där för mig själv.
Lite väta fixar man ju, jag har också bra kläder. Bara det inte regnar i två dagar. Det blir ju ingen kul körning då... Kollar av detta med dig när jag landat, 8/7 på kvällen.

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat

Jag har ett regnställ någonstans:va .. så jag är med:yoparty

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Hoj
Kawasaki w800 2016
Och eftersom att jag är en fullblodsidiot så förstod jag inte skillnaden mellan mappning och ombestyckning....

Nu kommer frågan till er kära experter.
Kan jag köra hojen med minizoom utan ombestyckning utan att riskera något? eller bör jag byta tillbaka till original tills jag fått en tid för ombestyckning?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Kom ett Paket

Äntligen.

Återkommer med resultat och omdöme :tummenupp

Bifogat

• IMG_1468 - Kopia-1.jpg
    IMG_1468 - Kopia-1.jpg
    65.4 KB · Visningar: 85
  • IMG_1473 - Kopia-1.jpg
    IMG_1473 - Kopia-1.jpg
    89.9 KB · Visningar: 86

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Och eftersom att jag är en fullblodsidiot så förstod jag inte skillnaden mellan mappning och ombestyckning....

Nu kommer frågan till er kära experter.
Kan jag köra hojen med minizoom utan ombestyckning utan att riskera något? eller bör jag byta tillbaka till original tills jag fått en tid för ombestyckning?

Inte expert men det här vågar jag uttala mig om

Mappning för insprutare och ombestyckning för förgasarhojar.

Om den är bestyckad för originalrören så kommer den att gå lite magert med minizoom vilket inte är bra för motorn i längden. Att köra omkring ett tag med detta kan inte vara någon fara. I så fall skulle ju alla som själv laborerar och trixar med bestyckningen ha ihjäl sina motorer kvickt.

Du känner och hör ju också lite hur den går. Går den bra så är det ingen fara att köra ett tag. Tar det tid innan ombestyckningen så skruva ur ett stift och kolla. Ska vara svagt ljusbrunt. Börjar det att se helt vitt ut så skulle jag hålla igen på körningen.

Äntligen.

Det är fan vad det skruvas och moddas i den här tråden!:D Blir nog kalasbra.

Last edited:

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Äntligen.

Härliga tider:)

Inte expert men det här vågar jag uttala mig om

Mappning för insprutare och ombestyckning för förgasarhojar.

Om den är bestyckad för originalrören så kommer den att gå lite magert med minizoom vilket inte är bra för motorn i längden. Att köra omkring ett tag med detta kan inte vara någon fara. I så fall skulle ju alla som själv laborerar och trixar med bestyckningen ha ihjäl sina motorer kvickt.

Du känner och hör ju också lite hur den går. Går den bra så är det ingen fara att köra ett tag. Tar det tid innan ombestyckningen så skruva ur ett stift och kolla. Ska vara svagt ljusbrunt. Börjar det att se helt vitt ut så skulle jag hålla igen på körningen.

Det är fan vad det skruvas och moddas i den här tråden!:D Blir nog kalasbra.

Det behöver inte vara så att den går för snålt med nya dämpare.

Jag tror dom sätter i munstycken så att hojen ska gå onödigt fett original.

Om jag minns rätt så satt det 116 munstycke i med Bonnevilles effektdämpare.
När jag köpte Minizoom så sa Raask att jag skulle upp till 135-145 för att hitta nå ork.
När Effektbolaget hade bänkat och gjort sina mätningar så visade det sig vara 114 som var den perfekta kombon med Minizoom. Då hade jag hittat 9,5 hästar mer på bakhjulet än vad som är original. Jag minns att jag har skrivit om detta tidigare i tråden om nån vill dubbelkolla siffrorna. Vet inte om det är nån annan här som har bänkat sin hoj?

Däremot tror jag det är många som har mappat/jettat om ändå.

Det jag lärde mig av den historien var att lyssna på dom som mäter istället för att lyssna på dom som gör som dom alltid har gjort...
Skillnaden mellan 114 och 145 är ju jävligt stor. Jag får ju för mig att han som jobbar 8 timmar om dan med att mäta/bänka och optimera har mer kött på benen för sin rekommendation här.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Första 6 milen avklarde

Vilken Markant skillnad det var med dem här dämparna !
Fartgupp, Tjälskador var inte lika jobbiga längre.
Men det roligaste, Hojen är mycket stabilare när man pressar den hårt i kurvorna :tummenupp

NÅGON SOM SKALL MED PÅ EN KVÄLLSTUR ?

Bifogat

• 1-IMG_1477-5.jpg
    1-IMG_1477-5.jpg
    196.3 KB · Visningar: 87
  • 1-IMG_1486-5.jpg
    1-IMG_1486-5.jpg
    199.2 KB · Visningar: 77
Last edited:

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Vilken Markant skillnad det var med dem här dämparna !
Fartgupp, Tjälskador var inte lika jobbiga längre.
Men det roligaste, Hojen är mycket stabilare när man pressar den hårt i kurvorna :tummenupp

NÅGON SOM SKALL MED PÅ EN KVÄLLSTUR ?

Härligt! Håller med om att man inte blir stående på fotpinnarna rätt vad det är.

Nyheter
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...