Någon som skall ner till Johans Crazy Days i helgen ?
Skall bli bra väder och det är alltid roligt att snacka lite skit.
De saknar dessutom acc-pump (vad nu det innebär). Keihin PWK har jag ingen koll på alls..
Välkommen Middleton!
TCE, LilleTommy: tänkte ta en tur och kolla på vad som reas på Johans MC (behöver inget, men ändå...).
Kanske läge att ta en tur efteråt? Vädret verkar bli hyggligt och man borde passa på att lägga några ytterligare mil innan den stygga vintern kommer och tar oss....
Vad sägs om Johans kl 11, och en tur efter det? Som en idé, bara.
Bild !!!Fick mitt D&D avgassystem idag.. åkte på moms o tull förstås men det blev ändå billigt för ett rostfritt 2-2 helsystem.. landade totalt på 4000 kr...tog dock lång tid från beställning till ankomst, närmare bestämt 5 veckor. Utförandet är ok, passformen vet jag inte förrän jag monterar till vintern men blir nog inget problem..ljudet tror jag blir väldigt högt, stort hål rakt igenom så jag ska tillverka db-killers i vinter för säkerhets skull.
Välkommen Middleton!
Kan inte det här vara något för dig Panzaa?
När det gäller accpump så har jag laborerat en del med detta på min gamla Suzuki GS1000 som jag försåg med Mikuni RS 35 Flatslide. Sen under denna sommar så har jag trixat en del med den mjukvaruaccpump som finns att ladda ner gratis till PC3. Då gäller det min SV1000. Accpumpen ger ju ingen extra effekt men ger ett rappare svar på gasen. När jag grejar med Suzukin och mjukvara så kan man ju slå av/slå på funktionen. När man går från av till på så tycker man inte att det är någon stor skillnad men omvänt från på till av så märker man det betydligt mer. Sen kan man ju ställa in hur mycket extra bränsle som ska sprutas in, under hur många vevvarv detta skall vara. Fast det har jag inte testat utan bara några färdiga standardvarianter som Dynojet tillhandahåller. Exakt vad man kan ställa in på en mekanisk pump kommer jag inte ihåg men känslan att köra med direktkontakt med trotteln och en accpump är enormt mycket goare än vad man kan få med en vakuumförgasare. Fast man får lära sig att vrida lite mjukt i handtaget annars storknar den bara.
EDIT: Han som sålde Mikuni RS 35rna till mig, Sangberg Racing, hävdade bestämt att bara byte till dessa sänker tiden på strippen (402 m) med en sekund. Ger inte så många hk extra effekt men betydligt snabbare acc. Tror han hade ganska rätt.
Bild !!!
Vad har ni andra för erfarenheter?
Det där var ju riktigt vackert! Sätt det inte på hojen då blir det bara skitigt och fult. Häng upp det på väggen!
Har inte kunnat sluta fundera på din bränslegåta.
Har kollat och fått fram att volymerna är -2004 16,0 l, 2005-2007 16,6 l och 2008 16,65 l.
Om man tänker sig att du kan få ut 16 l så skulle det med de sträckor du kommit ( ca 25 mil) innan stopp tyda på en förbrukning av drygt 0,6 l/mil och enda förklaringen till att du får värdet 0,5 l /mil när du räknar skulle i så fall vara att trippmätaren visar för mycket. Fast då skulle den ju visa betydligt mer än 25 mil när du kört slut på dina 16 l.
Enda förklaringen som jag kan se är att du inte får i/ur mer än ca 13 l.
Min aktionsradie är ungefär densamma, ca 25 mil, men med den förbrukning jag mäter så stämmer det.
Blir utmärkt, Lördag ?
Hur fan kan man lägga en REAhelg precis innan löning? -Helt vansinnigt. -Eller så får jag min lön efter alla andra 27de.
BJN: Jag snittar också 0,6 l/mil. Hos mig är fälgar och däck i originaldimensioner, så jag "vet" att siffrorna stämmer.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|