Triumph Thruxton-tråden

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Stämmer fint. Varför vill du byta ut den? Jag böjde till mina lite så att de sitter ordentligt fast i t-spolen. Den ena satt aningen glappt.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Stämmer fint. Varför vill du byta ut den? Jag böjde till mina lite så att de sitter ordentligt fast i t-spolen. Den ena satt aningen glappt.

Jag har ju gjort nya kablar. Det funkar med honan till en japankontakt om man bänder isär den lite. Fast drar jag ur kabeln och sätter tillbaka den så måste jag tänka på att bända isär kontakten varje gång annars glappar det. Inget stort besvär men jag tänkte bara om du hade hittat de små runda originalkontakterna så hade det varit av intresse.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Tog en omväg på 15mil från jobbet och hem idag. Ytterby-Nol-Uddevalla-Hindås-Härryda-Härskogen-Partille-Haga. Så jävla nice! :tummenupp
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
En länk till för den ombyggnadssugne Bonneville/Thruxton/Scramblerägaren:
http://motochimp.blogspot.com/

Ja där finns det inspiration så det räcker till många vintrar. Riktigt tjusig sajt!

Sen tjuvläste jag i en annan tråd att du trimmar vidare mot nya höjder. Bra Thruxtonerich! När jag får för mig att trimma så kan jag bara gå in i din Wiki " Hur man får ut hundra bakhjulshästar på en Thruxton" och läsa hur jag ska gör. Nice! :)

Tog en omväg på 15mil från jobbet och hem idag. Ytterby-Nol-Uddevalla-Hindås-Härryda-Härskogen-Partille-Haga. Så jävla nice! :tummenupp

Klart det blev nice när du var nära Uddevalla! Hör gärna av dig nästa gång så kanske jag kan haka på eller bjuda på en kopp kaffe eller nåt.

EDIT: Tjuvläsning nr 2. Twintorsk är licenssvetsare och kan lösa alla svetsproblem vi har.:D
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Rätt o riktigt BJN. Hade jag dessutom ägt en svetsmaskin hade jag varit riktigt användbar!
 

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Lysekil
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
EFI-hoj

Det var väl ingen här som trodde på att det skulle gå att "mappa" genom att låta hojen gå på tomgång i 20min. Var väl lite tveksam själv men jag provade, det va ju gratis.
Jag hängde ditt öppna ljuddämpare och provkörde, det bluddra och small som fan. Sen lät jag hojen gå på tomgång 20min. den gick perfekt!
Nu har jag bytt hoj till en Street Triple, inför bytet så hängde jag dit originaldämparna, hojen gick lika kasst som när jag hade satt på öppna dämpare, gjorde samma tomgångskörning för att "mappa" igen. Det funka denna gången också!:banana
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jävlar vad många fina det fanns där! :tummenupp Nu saknar jag min röda pärla mer än vanligt... Om jag inte bodde i storstan skulle jag köpa en till direckt! :huvet

Gott att du tittar in här CharlieC. Skaffa en Thruxton innan Vätternrundan 2012.:)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det var väl ingen här som trodde på att det skulle gå att "mappa" genom att låta hojen gå på tomgång i 20min. Var väl lite tveksam själv men jag provade, det va ju gratis.
Jag hängde ditt öppna ljuddämpare och provkörde, det bluddra och small som fan. Sen lät jag hojen gå på tomgång 20min. den gick perfekt!
Nu har jag bytt hoj till en Street Triple, inför bytet så hängde jag dit originaldämparna, hojen gick lika kasst som när jag hade satt på öppna dämpare, gjorde samma tomgångskörning för att "mappa" igen. Det funka denna gången också!:banana
Jaha ja, så mappar man en Triumph.:)
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Vet inte ifall Norton räknas, men det börjar närma sig ett avslut nu :tummenupp

(iofs. i Svart/Guld)

Fan va avundsjuk jag blir :huvet hoppas på ett positivt avslut :tummenupp
Kul med en Norton i forumet...och du kan starta en Nortontråd och bli helt ensam där :D
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top