Triumph Thruxton-tråden

ahoff

Biker
Gick med
25 Feb 2010
Ort
Örskogen, Vansbro
Hoj
H-D Electra -78, Triumph Thruxton -05, BMW R1200GS -17
Var i Uppsala och tänkte kika på lite cyklar på Lelles Triumphcenter idag, men var det öppet? Nej det var det ej. Stängt för säsongen kanske. Märkligt var det dock.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Var det några Thruxton pojkar från forumet som jag såg på Rosenhill i lördags?
Jag svängde in där vid 17-17:30 snåret för att tanka. Polaren missade dock mitt tilltag och körde vidare.

Jag fick glatt hoppa upp på hojen igen med tron att jag skulle ta mig till Tullinge för att tanka, jag kom halvvägs sen tog såsen slut. Lasse (polaren) fick åka tillbaka till Rosen igen, tömma en 1,5 liters PET-flaska och fylla med soppa, sn tog jag mig till Tullinge :D
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Var det några Thruxton pojkar från forumet som jag såg på Rosenhill i lördags?
Forumets gossar träffar man lite här och där. Se här vem jag parkerade bredvid häromdagen vid Kungsportsplatsen i Göteborg... Visst är det Twintorsks svarta åk? (med min vardagshoj i bakgrunden)
 

Bifogat

  • IMG_0399_redigerad.jpg
    IMG_0399_redigerad.jpg
    243.1 KB · Visningar: 93

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Forumets gossar träffar man lite här och där. Se här vem jag parkerade bredvid häromdagen vid Kungsportsplatsen i Göteborg... Visst är det Twintorsks svarta åk? (med min vardagshoj i bakgrunden)

Visst är det min, ehm, vardagshoj :) fick lite andan i halsgropen o trodde den var stulen, men det var i förra veckan va? Brukar träna på sats där.. O passar på att anlända i stil när vädret tillåter!


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.909849,10.746511
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Var det några Thruxton pojkar från forumet som jag såg på Rosenhill i lördags?
Jag svängde in där vid 17-17:30 snåret för att tanka. Polaren missade dock mitt tilltag och körde vidare.

Jag fick glatt hoppa upp på hojen igen med tron att jag skulle ta mig till Tullinge för att tanka, jag kom halvvägs sen tog såsen slut. Lasse (polaren) fick åka tillbaka till Rosen igen, tömma en 1,5 liters PET-flaska och fylla med soppa, sn tog jag mig till Tullinge :D



kommer köra imorgon till rosen !!!....väl mött...
ja va inte där i lördags....:rolleyes:

Forumets gossar träffar man lite här och där. Se här vem jag parkerade bredvid häromdagen vid Kungsportsplatsen i Göteborg... Visst är det Twintorsks svarta åk? (med min vardagshoj i bakgrunden)




snyggt med välputsad hoj!!!!!!!!:tummenupp
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
snyggt med välputsad hoj!!!!!!!!:tummenupp[/QUOTE]

Det roliga är att jag varken tvättat eller putsat sen i maj o ändå kört bra många mil :D
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Idag kom ett litet paket... 92 mm kolvar till 904 cc kitet: nu ska jag ställa in och riva... skicka på borrning o ny nicasil!!!
P1000248.jpg

P1000247.jpg
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005

Den gillade jag! :tummenupp Nästan 100% men inte riktigt!

Hur går det med din Norton då. Får vi se den till Gottskär till våren.

Idag kom ett litet paket... 92 mm kolvar till 904 cc kitet: nu ska jag ställa in och riva... skicka på borrning o ny nicasil!!!

Oj, det är ju som ett konstverk. Den undre bilden får bli mitt skrivbordsunderlägg på datorn ett tag.:tummenupp

Ta lite gärna bilder från demontering /montering och lägg upp.
Ännu hellre, gör som jag skrev i ett tidigare inlägg: Skriv ihop en wiki om hur man gör det.
 
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Hur går det med din Norton då. Får vi se den till Gottskär till våren.

Vi har för tillfället lite olika uppfattningar om hur finansieringen skall gå till för leverans i Mars, vi får se.
Har fortfarande förhoppningar om att det löser sig.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vi har för tillfället lite olika uppfattningar om hur finansieringen skall gå till för leverans i Mars, vi får se.
Har fortfarande förhoppningar om att det löser sig.

"Vi har..." Du och frugan eller du och leverantören?:D

Jag hoppas att det löser sig för det skulle allt vara en godbit att få titta på live och ta egna foton på. Samt lyssna på då givetvis.

En kompis och jag som båda har nya Norton som klar favorit ( vi var dock på väg att köpa ett objekt att bygga en CB750 caféracer av härom dan) har funderat och räknat lite. Om man köper en Thruxton och utrustar den med allt en Norton har original i form av broms och fjädring så blir det nog lite dyrare än att köpa en ny Norton. Tänker vi fel? Har du kollat?

Thruxton har dock en modernare motor om man nu uppskattar det.

Hur som helst, båda är vansinnigt snygga hojar och Norton leder lite på poäng. Fast det tar vi igen med KO i sista ronden. När Thruxtonerich och Panzaa joxat färdigt med sina hojar och lägger upp anvisningar ( Panzaa har ju byggtråd) så att vi andra bara kan göra efter då jävlar.:)
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
"Vi har..." Du och frugan eller du och leverantören?:D

Jag hoppas att det löser sig för det skulle allt vara en godbit att få titta på live och ta egna foton på. Samt lyssna på då givetvis.

En kompis och jag som båda har nya Norton som klar favorit ( vi var dock på väg att köpa ett objekt att bygga en CB750 caféracer av härom dan) har funderat och räknat lite. Om man köper en Thruxton och utrustar den med allt en Norton har original i form av broms och fjädring så blir det nog lite dyrare än att köpa en ny Norton. Tänker vi fel? Har du kollat?

Thruxton har dock en modernare motor om man nu uppskattar det.

Hur som helst, båda är vansinnigt snygga hojar och Norton leder lite på poäng. Fast det tar vi igen med KO i sista ronden. När Thruxtonerich och Panzaa joxat färdigt med sina hojar och lägger upp anvisningar ( Panzaa har ju byggtråd) så att vi andra bara kan göra efter då jävlar.:)

Frugan är lyckligt ovetande ännu :) lugnast så.
Vi tvistar lite om hur stor del som skall erläggas nu och hur mycket vid leverans, löser sig förhoppningsvis.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Frugan är lyckligt ovetande ännu :) lugnast så.
Vi tvistar lite om hur stor del som skall erläggas nu och hur mycket vid leverans, löser sig förhoppningsvis.

OK, TCE då önskar jag dig lycka till med affären. Jag behöver nog inte be dig om att berätta här när den är i hamn.:)
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Grymt Erich!

Glad att du valde 904 kitet :)

Skall bli riktigt intressant att se hur pass stor skillnad det blir.
 

toschmaz

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2010
Ort
västerås
Hoj
triumph thruxton 900-05
hej- behöver nya däck-- både fram och bak,till min thruxton.. tips på dimension-fabrikat....
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
hej- behöver nya däck-- både fram och bak,till min thruxton.. tips på dimension-fabrikat....

Ett original nytt bakdäck får du gratis av mig mot fraktkostnad. Annars är rätt många här förtjusta i Dunlop Roadsmart 110 fram och 150 bak. Fast det finns andra däck som har visat sig vara bra. Det kommer säkert fler tips.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top