Triumph Thruxton-tråden

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
En fråga till er Thruxton proffs:

Är det nån årsmodell som på gashanden endast har själva gasrullen och huset, fast helt utan elektronik?
På min Bonneville så är gasrulle, startknapp, dödare, bromshandtag samt behållare i ett och samma stycke. Nu är jag alltså på jakt efter en den gasrulle med hus, utan el osv. Finns det nån årsmodell av Thruxton som kommer i det utförandet?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ja, min 04-thrux har skilda enheter men clipon har mindre diam. än ditt styre.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Yep. Då har man spräckt nollan och kört årets första Thruxtontur.

Gissa hur det kändes?
-GÔTT!! :rock

Det har gått att köra tidigare i veckan, men vägarna har varit "saltfuktiga" tills nu. Så jag har väntat och väntat. Men idag var det snustorrt ute så det blev en kortis i stan bara på några mil. Mötte ett par-tre motarder, nån glidare, en Tiger 1050, en XJR 1300 och en av Bonneville-glidarna (America? Speedmaster? Den var långt bort, såg inte riktigt...).

Seså, ladda batteriet och ut och lek med er nu! :)

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Yep. Då har man spräckt nollan och kört årets första Thruxtontur.

Gissa hur det kändes?
-GÔTT!! :rock

Det har gått att köra tidigare i veckan, men vägarna har varit "saltfuktiga" tills nu. Så jag har väntat och väntat. Men idag var det snustorrt ute så det blev en kortis i stan bara på några mil. Mötte ett par-tre motarder, nån glidare, en Tiger 1050, en XJR 1300 och en av Bonneville-glidarna (America? Speedmaster? Den var långt bort, såg inte riktigt...).

Seså ut, ladda batteriet och ut och lek med er nu! :)

Laddat och klart men......
Tvättade 2 bilar och sedan blev det för kallt, dock åkte grillen fram :)
Men imorgon kanske man tar en sväng.

När kommer bilderna från ombyggnationen :va

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
När kommer bilderna från ombyggnationen :va
Det kommer! Skall börja med en rejäl vårtvätt. Har fortfarande lite en del skit kvar från mina sista november-turer på halvskitiga vägar. Sån't jobb man skall "göra snart", du vet...

EDIT: fly screen:en är på! Foto kommer snart. Var tvungen - ja tvungen :) - att ta en liten testtur i dag igen. Rätt kallt, +4, men soligt och torrt och fint på vägarna. Veckans fjärde körning! :)

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
@TMax
Jag visste att du skulle vara först din jäkel!
Gissa om jag var sugen i lördags, när det var 8+. Surt att ha hojen 5mil hemifrån.

hs01jowe

Rocker
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Triumph Bonneville T100 Såld 2014
jag var sugen på att köra idag när det såg helt torrt ut, men när jag var ute med bilen och saktade ner lite lätt i ett skuggigt parti så släppte den helt och stannade på tvären mitt i korsningen..

Inte riktigt redo för trajan ännu!

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Här kommer foton på min nya fly screen från Dart, allt enligt önskemål från TCE!

Blev det bättre eller sämre än med Triumphs original fly screen? Nja.. varken eller. En annan look blev det. Kul med något nytt.

IMG_0806.jpgIMG_0805.jpgIMG_0804.jpg

Andra stora moddar i vinter: nytt batteri i klockan från Biltema. :D

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Här kommer foton på min nya fly screen från Dart, allt enligt önskemål från TCE!

Blev det bättre eller sämre än med Triumphs original fly screen? Nja.. varken eller. En annan look blev det. Kul med något nytt.

Jag tycker att blev klart till det bättre. Nu är jag ju inte helförtjust i fly screen så den här som ju är betydligt mer diskret föll mig i smaken.

Bra det där med klockan, måste också byta batteri i min.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS

Tycker också det ser bättre ut :tummenupp

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Bromsbelägg, var köper ni sådant?
Var på besiktningen i dag. De "kinkade" och påstod helt fräckt att mina belägg baktill var slut. Ett sån't påhopp! :)

EDIT: besiktningskillen ville inte provköra hojen. Påstod att det var för grusigt på deras gårdsplan för provkörning. Lite grus? Mespropp! :)

EDIT 2: Twintorsk, körning i tropikerna räknas (nästan) inte. Det skall vara kyla, grus, salt å skit för att det skall räknas. :)

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Var på besiktningen i dag. De "kinkade" och påstod helt fräckt att mina belägg baktill var slut. Ett sån't påhopp! :)

EDIT: besiktningskillen ville inte provköra hojen. Påstod att det var för grusigt på deras gårdsplan för provkörning. Lite grus? Mespropp! :)

EDIT 2: Twintorsk, körning i tropikerna räknas (nästan) inte. Det skall vara kyla, grus, salt å skit för att det skall räknas. :)

Det var ju synd att det inte var fram för då hade jag haft ett par nya belägg som du kunde fått.

Jag tycker att du ska vara glad att han inte provkörde och kanske la din hoj.:)

Jag köper det mesta jag kan via S-Racing men det måste ju finnas närmare för dig.

Antar att du minns när min bakbroms låste sig. När jag tog isär så var ena belägget betydligt tunnare än det andra. Fast när jag fick nya så var det likadant där. Kanske har de gamla kvar och de är som nya nästan. Om du inte behöver byta innan vi ses på någon tur så kollar jag om de finns kvar.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS

Använder du bromsen ? :)

Hör med din kontakt, dem har på Lager :tummenupp

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Kände att det var dags för trådlyft :)

Ett par bilder från helgens premiärtur på ett par mil.
Hojen går numera helt jävla fantastiskt! Inga tecken på misständningar eller andra problem som jag hade innan.
Grymma fuggar som gör under för motorkaraktären, känns betydligt mycket mer vridstark nu. Kan inte lämna någon recension på dämparna då jag fiskörde på till hälften isbelagda vägar. Förbannat glad att allt nu verkar funka iaf :tuttar

Bifogat

• _20120304_2371Panzaa_364.JPG
    _20120304_2371Panzaa_364.JPG
    109.1 KB · Visningar: 96
  • _20120304_2356Panzaa_354.JPG
    _20120304_2356Panzaa_354.JPG
    164.9 KB · Visningar: 100
  • _20120304_2357Panzaa_355.JPG
    _20120304_2357Panzaa_355.JPG
    133.9 KB · Visningar: 94

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Gött Panzaa! Det låter som att den går ungefär som den ser ut då! -Alltså som en thruxton på steroider :)
Jag har bestämt mig för att hämta hem hojen på söndag i +10*c. Blev dock lite chockad när jag vaknade i morse och det hade snöat en decimeter.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Kände att det var dags för trådlyft :)

Ett par bilder från helgens premiärtur på ett par mil.
Hojen går numera helt jävla fantastiskt! Inga tecken på misständningar eller andra problem som jag hade innan.
Grymma fuggar som gör under för motorkaraktären, känns betydligt mycket mer vridstark nu. Kan inte lämna någon recension på dämparna då jag fiskörde på till hälften isbelagda vägar. Förbannat glad att allt nu verkar funka iaf :tuttar

Gott att höra att det funkar bra!

Snygga gasare!:tummenupp

Å oavsett att de ger mer effekt så är det alltid skönare känsla att köra med mekaniska förgasare när man väl lärt sig gasa rätt men det kan ju redan du sedan länge.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jo, man blir liite avis på din välkittade hoj panzaa.. Så ska det se ut!
Är jag tokig om jag vill sätta gamla amal med trattar på min? Har ju till nästa vinter på mig att fundera..
Nu är det fredass mys i stugan här:

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=57.718940,11.948610

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk1331328395.587909.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1331328395.587909.jpg
    34.3 KB · Visningar: 58
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...