Triumph Thruxton-tråden

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tråden håller på att förtvina!!!!
Har också noterat att det varit stillsamt. Har dock inte så mycket att berätta för min del annat än att jag rullade 25 mil i går och drygt 20 idag på kurviga vägar i Göta älv-dalen. Alltid något! :)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag läser, så fortsätt skriv! Händer inte mycket med hojen dock. På sin höjd blir den tvättad denna säsongen :)

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Tråden håller på att förtvina!!!! Liten update angående min hoj...shimsat färdigt kammarna idag och imorgon går bakhjulet till omekring med den nya 4,5" bakfälgen...nytt däck blir det också, dunlop roadsmart 2 160/70. Framfälgen 17 x 3,5 är också färdiglackad men jag väntar lite med den tills jag löst hastighetsmätarproblemet...har lite svårt att bestämma mig hur jag ska göra. Vem var det som bytte mätarsnäckan?? Speedtwin??

Japp jag monterade en ny snäcka. Ny kommer jag inte ihåg vilken hoj den kommer ifrån. Men det är en äldre model. Den måste ju ha snäckan på vänster sida.. Triumph legend??? Kanske.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Det kan stämma med Legent, den har snäckan till vänster.. ska dammsuga ebay!

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Bonneville se har ju 17" fram. Frågan är om det är annan snäcka eller annan mätare. Värt att undersöka?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Kör ni något gossar? Gjorde 48 mil idag! :) Mestadels på slingriga krokiga småvägar (som det dräller av i Västergötland). Var i Skövde och tittade på en 2002 års Sprint ST som komplement till Thrux'an.

EDIT: @TCE, lade ett bud på 33'. Bra miltal (2200 mil). Några skönhetsfel, som drar ned priset, men det kan jag leva med på en 10 år gammal hoj.

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Kör ni något gossar? Gjorde 48 mil idag! :) Mestadels på slingriga krokiga småvägar (som det dräller av i Västergötland). Var i Skövde och tittade på en 2002 års Sprint ST som komplement till Thrux'an.

Blev det någon affär ? letar själv efter en ST 09-10 , 300 mil hittills i år :tummenupp

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Körde också en sväng idag. Kovikshamn, Marstrand och dylikt.
tumblr_m3cw32861h1rr4ts5o1_1280.jpg

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Rekade första delen av Bohusturen. Vägen är OK men alla dessa långsamma japanska sporthojar som var i vägen och bromsade upp farten. Vad ska de köra på mina bana för?:D Annars har det verkligen inte blivit många mil men hojen fungerar bra och gaffeln som jag var orolig för verkar fungera mycket bättre än innan. Öhlinarna bak gör det definitivt! Fungerar bättre än originalen alltså.

Blir det någon tur 12 maj om vädret är OK?

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Teargaz, jag tror jag mötte dig strax efter/före korset efter/före fotokurvan på Rosen igår eftermiddag? :)
Jag han se Öhlinare och Bonnevile stagen på framskärmen :tummenupp

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag kan eventuellt ha en litet issue den 12e maj och det är att min blivande svärfar planerar att eventuellt komma hit den helgen. Han har en Yamahaglidare modell bilmotor (ett stort as alltså, typ 1800cc). Kan jag få dispens och ta med honom i så fall? -Eller är det strictly thruxton, som gäller? :gnissla

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Rätt dött från min sida senaste tiden då jag har hadt fullt skägg med mitt andra hojbygge inför min och farsans Isle Of Man resa. Såg idag att oljenivån var på tok för låg. Hällde i dryga 7dl idag. Skitskumt då slangen från vevhusventen var snustorr, ingen rök eller övriga läckage. Börjar undra om jag fyllde på för lite senaste oljebytet. Kikade i nivåglaset med varm motor som stått still 30 min, fel eller rätt?

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat

EDIT: @TCE, lade ett bud på 33'. Bra miltal (2200 mil). Några skönhetsfel, som drar ned priset, men det kan jag leva med på en 10 år gammal hoj.

Jag har inte KÖRT så mycket, det har varit mest övnings körning med tösen. Hon håller på att ta kort för lätt mc:tummenupp
Hon harvar runt på en cbr125r 4T, inget jätte klös men det skall det inte vara när man börjar köra hoj. (tycker pappa:död)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag kan eventuellt ha en litet issue den 12e maj och det är att min blivande svärfar planerar att eventuellt komma hit den helgen. Han har en Yamahaglidare modell bilmotor (ett stort as alltså, typ 1800cc). Kan jag få dispens och ta med honom i så fall? -Eller är det strictly thruxton, som gäller? :gnissla

Ta med honom tycker jag! Självklart! Nu får väl jag anses som arrangör för den turen och då är det jag som bestämmer.:D Självklart måste han vid varje stopp berömma de Thruxton som är med och i a f säga att han tänker köpa en sån en dag. Han är välkommen tycker jag. Liksom att jag alltid tycker att det är kul att TCE kör med på våra turer. Tror han gör det den här gången också. Blir vi få så kanske jag lånar ut min Thrux till en kompis som får köra med. Så kör jag SV1000 själv.

Allvarligt så tycker jag ju om att det är ett gott gäng med Bonneville/Thruxton som kör turerna men om någon med hjärtat på rätta stället vill köra med på annat hojmärke så är det helt OK för mig.

Ni andra får givetvis säga vad ni tycker.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Ingen med koll ang oljan?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Grejerna börjar komma på plats..ny skärm, vobbelstag o styrdämpare.
P1000381.jpg

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...