Triumph Thruxton-tråden

casablanca

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Hoj
Thruxton - 05
Hej. Har inte varit aktiv här på länge men har kvar hojen, och har länge gått i tankar om att byta styre. Eller snarare ha möjligheten att ändra styre, till exempel inför långresor.
Har någon här gjort detta, och hur går jag tillväga? Kostnad?

Hittade den här, och antar att det är någon "adapter" för att montera vanliga styren. http://www.britalianracing.se/index.php/joker/risers-bonneville-o-thruxton-joker.html

Bjuder på en bild också, från i somras.
IMG_2278.jpg

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Ingen med koll ang oljan?

Att du har kollat på rätt sätt är det nog inget tvivel om men vart oljan har tagit vägen är ett mysterium. Kan inte tänka mig annat än att du fyllt på för lite. Den försvinner ju inte bara så där i tomma intet utan som du säger så ska man ju kunna se läckage eller rök om den ska kunna försvinna.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Hej. Har inte varit aktiv här på länge men har kvar hojen, och har länge gått i tankar om att byta styre. Eller snarare ha möjligheten att ändra styre, till exempel inför långresor.

Hittade den här, och antar att det är någon "adapter" för att montera vanliga styren. http://www.britalianracing.se/index.php/joker/risers-bonneville-o-thruxton-joker.html

Det är nog precis som TMax säger att det är inte till din hoj. Du behöver andra prylar. Se t.ex. här!

Men gör som TMax påpekar. Kontakta Zard! Han vet säkert vad som behövs.

Bifogat

• Carlos PICS 370.JPG
    Carlos PICS 370.JPG
    96.6 KB · Visningar: 120

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Eller snarare ha möjligheten att ändra styre, till exempel inför långresor.

Om det bara är tillfälligt, så hade jag bytt till högre clip-on istället. Det är både snyggare, billigare och lättare att byta. Twintorsk har på sin hoj och det ser riktigt nice ut! Han kan säkert peka dig åt rätt håll.

BJN: Gött! Jag tar ditt ord för lag, i alla fall i denna fråga. :tummenupp

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag har inte lackat nån "kulör" alls, bara klarlack... skärmen förblir "naturel" tills vidare.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Förutom att alla bilder är sjukt överexponerade, så var de coola.
Edit: Är det samma kille som tagit dessa kort, som tagit de andra liknande?
Man kan ju tro att han bor där, alltså i kurvan.

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Bjuder på en bild också, från i somras.
View attachment 360663

Hade jag velat åka riktigt långt på min hoj hade jag skaffat ännu bekvämare styre än mitt, men då får man förlänga kablarna till reglagen.
Sitter ju skruvfästen i kronan, annars håller den sikkert för några små hål, prova o se. :D Mina clipon gjorde stor skillnad iaf, dom är från gamle herr Raasks sortiment. (raask.se)
Enda jag inte är nöjd med är finishen.. Nån tråkig skrovlig förnickling och MIG svetsar. Jag hade såklart TIG-at nåt flott i rostfritt. Om jag haft tid. Och tummen inte satt fast..
Romantisk bild förresten, nu längtar jag lite hem till hojen! Inga thruxtons än här i Bristol, bara en glad pendlare på en blåvit bonneville med originaldämpare, ser honom ibland. Hans hoj är skitigare än min. Skönt. :)

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?24afkh

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Motorcykelns dag idag, någon som skall till Johans MC 30 års jubileum ?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Icke. Jag var där igår och insåg fort (efter att ha letat efter nya handskar) att jag shoppat alldeles för mycket på internet och blivit bortskämd. En 2000-mila service kostar förresten 4400 + ev 1000:- till där. Någon som har tips på ett billigare ställe i GBG-området? -Eller kanske i Halmstad?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Icke. Jag var där igår och insåg fort (efter att ha letat efter nya handskar) att jag shoppat alldeles för mycket på internet och blivit bortskämd. En 2000-mila service kostar förresten 4400 + ev 1000:- till där. Någon som har tips på ett billigare ställe i GBG-området? -Eller kanske i Halmstad?

Var på Johans idag vid 11, märkligt vad lite folk det var, jag som du är nog lite bortskämd med priserna.

Kolla med Stibix i Borås för servicen, de hade i alla fall tidigare en Triumph mekaniker.
Har alltid gjort kanon jobb med mina hojar , du får låna en provkörningshoj medans du väntar :tummenupp

casablanca

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Hoj
Thruxton - 05
Hade jag velat åka riktigt långt på min hoj hade jag skaffat ännu bekvämare styre än mitt, men då får man förlänga kablarna till reglagen.
Sitter ju skruvfästen i kronan, annars håller den sikkert för några små hål, prova o se. :D Mina clipon gjorde stor skillnad iaf, dom är från gamle herr Raasks sortiment. (raask.se)
Enda jag inte är nöjd med är finishen.. Nån tråkig skrovlig förnickling och MIG svetsar. Jag hade såklart TIG-at nåt flott i rostfritt. Om jag haft tid. Och tummen inte satt fast..
Romantisk bild förresten, nu längtar jag lite hem till hojen! Inga thruxtons än här i Bristol, bara en glad pendlare på en blåvit bonneville med originaldämpare, ser honom ibland. Hans hoj är skitigare än min. Skönt. :)

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?24afkh

Tack för alla svar! :) Cliponvarianten verkar ju nästan som den lättaste modden inför en långtur. Måste man förlänga kablarna med den varianten? Priset var ju också tilltalande. Vet du om det fortfarande går att köpa?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Gött tips! Tack för det!
Det komiska är att jag frågade på Johans om de har lånehojar man kan låna medan de servar hojen och killen bakom disken log brett och sa att då hade de fått ha en hel armada av motorcyklar. Själv tyckte jag inte det var en dum fråga.

LilleTommy

Min hoj är en sporthoj va?
Gick med
15 Feb 2008
Hoj
Triumph Bonneville T100, Triumph Sprint ST, Husqvarna 256A
Hej!

Jag satt och körde idag med Bonnie och tänkte på en grej....Den låter ju inte mycket!
Jag har Triumphs egna effektsystem med den ger ju inte mycket ljud. :rolleyes:

Åkte med en kompis idag som har Norman Hydes system på sin och blev lite avis.
Sen blev det ju inte bättre när man var på Johans och folk hade Norman hyde och Arrow på sina hojar och det lät underbart.

Så jag tänkte kanske nån av er har nått Norman Hyde eller likande som ligger och skräpar som ni vill bli av med... för inte så stor peng?:tungan

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Gött tips! Tack för det!
Det komiska är att jag frågade på Johans om de har lånehojar man kan låna medan de servar hojen och killen bakom disken log brett och sa att då hade de fått ha en hel armada av motorcyklar. Själv tyckte jag inte det var en dum fråga.

När jag lämnade in en hoj där sist så var det valfri hoj under tiden.
När jag tackade för lånet så sa handlaren, du skulle bara veta hur många hoj jag säljer efter en "service" :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!