Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Så har även jag klarat av en provtur på ca 10-talet mil med vardera hojen. Hojarna funkar bra men inte min högra armbåge och vägarna är kass. Armbågen ska jag ringa om i morgon och förhoppningsvis så löser en cortisonspruta det problemet för ett tag. Räknade efter och kom till att mellan 20 och 30 cortisonsprutor har jag fått i mina armbågar. Dessutom är jag opererad sammanlagt tre gånger i båda armbågarna. När det var som värst kom jag max två mil på hoj. Sen var det omöjligt att greppa styret. Vill verkligen inte ha den här hojsäsongen på det sättet.

Vägarna lär väl bli bra när det kommit några rejäla regn och spolat bort det fina damm som ligger över många vägbitar och fick mitt bakhjul att släppa rätt otäckt i tre kurvor i dag. Körde Suzukin och är inte så rädd om den som jag är om Thruxton annars hade jag väl tagit det lite lugnare efter första släppet.

Ta det försiktigt. Har hört att det här fina dammet varit ett problem på många ställen.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Om någon Göteborgare planerar att köra förbi Albatross golfklubb, så ta det jävligt lugnt vid busshållplatsen vid Lillhagen. Efter krönet i nedförsbacken ligger det grus i högar på vägen.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
nån som är intresserad av ett set Heavy Duty Clutch Spring set "10% stronger than original"?, jag och Panzaa köpte varsitt set , men jag monterade aldrig mitt innan jag sålde hojen. nåt bud?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Lite vackra "Café hojar"
Det är något speciellt med tjejer på hoj. Jag tänker då inte främst på de halvklädda damerna i filmen utan faktiskt mer på de påklädda. Tjejer på hoj är sexigt, så är det bara...

Jäklar vad det blev off topic nu då. Sorry!:) Men en Thruxton har ju smått feminina linjer. Så lite, lite on topic är jag kanske i alla fall.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Blev visst att jag rekade lite hojvägar på väg hem från jobbet idag, sträckan mellan halden och ed är grym! Förödande vacker stundtals, massvis med kurvor o lite småfarlig bitvis.. Tmax den lär väl inte undgått dig :)
Tillomed rolig att köra med rallymazdan.

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=58.901387,11.945217

Finns inte en chans att TMax missat en kurvig väg i det området.:D TMax är ju svag för andra kurvor också ser vi något inlägg tidigare. Å båda sakerna känns fullkomligt normala och naturliga.

Har besiktat hojen i dag och allt gick väl. Antingen anställer bara Bilprovningen trevligt folk numera eller så skickar de dem på världens charmkurs. Han kunde hojar och köra kunde han också. Har aldrig sett någon på besiktningen köra så fort och så att det dessutom såg säkert ut. Han frågade lite om ISR-bromsen innan han körde och var närmast lyrisk när han kom tillbaka. Han gillar Thruxton men känner inte till mycket om dem. När jag frågade vad han sagt om jag kommit med en upsidedown-gaffel och omgjorda kronor sa han bara det hade nog varken jag eller någon annan besiktningsman tänkt på och om jag hade gjort det så hade jag godkänt. Det blir den väl inte sämre utav.

Nu har jag skruvat ur besiktningsinsatserna så nu är den ca 100% roligare att köra. Hade jag sen kunnat få de 110 bakhjulshästar som jag har på Suzukin så hade det väl ökat med ytterligare några 100%.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Halden-Ed, via Nössemark, är klassisk. Närmre 6 mil 'julafton-på-hoj'. Borde finnas med i instruktionsboken till en Thruxton! :) Har nog kört den 5-6 gånger, men man tröttnar inte...

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
BJN: Bilprovningen FTW! Tycker alltid dom är kanon.

Men vad fan hände med våren? minusgrader eller runt nollan på morgnarna. Vi hade ju +17 en dag. Jag känner mig helt lurad. Här hade man ställt in sig på vår med mc och uteserveringar, men istället går man till jobbet i mössa och raggsockor.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Halden-Ed, via Nössemark, är klassisk. Närmre 6 mil 'julafton-på-hoj'. Borde finnas med i instruktionsboken till en Thruxton! :) Har nog kört den 5-6 gånger, men man tröttnar inte...

Känns som man kan köra den några ggr innan man kan den utantill.. Mötte rätt många hojburna idag som trotsade kylan men det dröjer nog ett tag till innan jag tar hojen till jobbet :) får njuta andra kurvor sålänge..!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Glad Påsk på er!
kycling-med-mc_144462204.jpg

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Idag dök det upp ett nytt paket med ny polerad alufälg, 17" x 4,5" från Tyskland med nya rf ekrar o nipplar. Ska nog lägga på lite pulverklarlack innan ekring och montering. Nytt bakdäck blir det nog också, förmodligen Dunlop RoadSmart 2 denna gången i dim. 160/60. Framåt maj månad får jag nog hojen färdig med nuvarande takt, lagom till värmen och sopade gator!!!

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Idag dök det upp ett nytt paket med ny polerad alufälg, 17" x 4,5" från Tyskland med nya rf ekrar o nipplar. Ska nog lägga på lite pulverklarlack innan ekring och montering. Nytt bakdäck blir det nog också, förmodligen Dunlop RoadSmart 2 denna gången i dim. 160/60. Framåt maj månad får jag nog hojen färdig med nuvarande takt, lagom till värmen och sopade gator!!!

Spännande! Var hittade du 17" x 4.5" om man får fråga? Har bara sett 4,25" eller 5" innan och det känns ju som att 4,5" skulle vara det mest optimala :)

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Finns hos classicbikeraisch i både 4,25 och 4,5 tums bredd..inte billigt ( ca 4000 kr inkl. ekrar/nipplar o frakt) om man räknar till pulverlack plus ekring men detta är vad jag vill ha..tycker 5 tum blir lite för mycket för min smak och 4,25 blir lite för litet för 160 däck. Om inte 160-däcket blir som jag tänkt mig kan jag gå tillbaka till 150 igen.
P1000371.jpg

Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Någon som har koll på dimensioner (och nr.) på bakhjulslagren vore jag tacksam???

EDIT: Hittade det jag sökte på ett annat forum!!!!

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Finns hos classicbikeraisch i både 4,25 och 4,5 tums bredd..inte billigt ( ca 4000 kr inkl. ekrar/nipplar o frakt) om man räknar till pulverlack plus ekring men detta är vad jag vill ha..tycker 5 tum blir lite för mycket för min smak och 4,25 blir lite för litet för 160 däck. Om inte 160-däcket blir som jag tänkt mig kan jag gå tillbaka till 150 igen.
P1000371.jpg

Klokt resonerat förutom pulverlacken. Klart att du inte kan pulverlacka den fina aluminiumfälgen.:confused:

Själv ångrar jag lite att jag gick på 4.25 som är lite för smal för 160 däck.

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Jo det blir en klarlack på fälgen annars får man bara hålla på att putsa putsa putsa.

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Skulle till traja center idag och provköra lite nya hojar, döm min förvåning när man vaknar upp till 15 cm nysnö... :gråta

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!