Triumph Thruxton-tråden

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Fälgen ÄR målad med klarlack som "tar ner" glansen lite och blir ganska lik originalfälgens lack. Jag är nöjd med den "looken" och den är lite enklare att underhålla.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Fälgen ÄR målad med klarlack som "tar ner" glansen lite och blir ganska lik originalfälgens lack. Jag är nöjd med den "looken" och den är lite enklare att underhålla.

Ja klarlack är ju enormt lätt att hålla snygg så länge den inte har krackelerat och då är det ju bara att ta bort skiten och välja att polera eller lägga på ny lack så det tycker jag var ett klokt val.

Fan att inte Central Wheels hade en fälg i 4,5". Det är ju det som är rätt mått för våra hojar. Fast jag såg i af att nya Dunlop Roadsmart 2 finns i 150-bredd så det finns ju bra däck att tillgå även för 4,25".

lennartl

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
2006 Triumph T100
Jag tog mc kort för lätt mc 1961 körde monark med ilo motor,
tog sedan tungt kort 1963 Adler 250 sedan BSA Golden Flash
1964 köpte jag en ny BSA Rocket 650 av Halmstad Gustav.
Sedan har jag haft Norton en Metisse BSA, Flera BMW mm

Hälsningar Lennart

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Magert med trajjor vid långvallsbron, trist! Hoppas ni inte kört vilse eller kört omkull, jag pyser upp till norge igen :)Fridens!
Vi var där! Men han inte fram förrän kl 15 - krokiga vägar dit upp. Men, talar vi om samma bro?? Tingvall, stod det på "vår" bro.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
TCE: 183km/h Ajabaja! :4skrika

Tack för en kanondag! Inte visste jag att hela västkusten var en rallybarna... Det var svinkallt, men värt det Och MVG till reseledarna. Grymma vägar!

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Jag körde steg 1 kurs med SMC idag på Arlanda TT. Det va skitkul! Körde i den långsamma gruppen. Min hoj var slöast rakt fram men jag va rätt snabb när det svängde. Min vänstra knäpuck fick hångla en del med asfalten också vilket var en firsttimer för mig:)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
bild 2.jpgbild 3.jpgbild 3.jpgbild 1.jpg

Bild1: The prospekt
Bild2: Sveriges snabbaste scooter
Bild3: Nordligaste punkten.
Bild4: BJN mfl.

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
TCE: 183km/h Ajabaja! :4skrika

Tack för en kanondag! Inte visste jag att hela västkusten var en rallybarna... Det var svinkallt, men värt det Och MVG till reseledarna. Grymma vägar!

Äntligen hemma igen.
Åkte 08.45 hemma 20.10 , 69 mil totalt :)

Tack för att en bastard hoj fick följa med.
Fantastiskt roliga vägar ni visade oss.
Idag var tempot väldigt väldigt inspirerande :Bugar

Vägarna är grymma och en dag som denna då vi får ha dem i princip för oss själva då är det kul Men jävligt kallt!

Tempot?, Tja det var ju inte direkt någon som kom och tutade och ville köra om.:)

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jaja, tingvall ja, den bron är lite söder om där jag stod, mellan södra och södrare bullarsjön :D långvallsälven går mellan norra o södra. Synd att jag missade er, hade mitt eget lilla rally på blågröna vägen, blåste om en hel massa 2hjuliga norskar, haha
Maybe next time!

3e5c36f4-9902-555c.jpg

Industrimaskin..

Last edited:

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tack alla för en fin tur igår. Kallt, bitvis, men en härligt tur på kanonvägar! 49 mil hade jag på mätaren när jag kom hem. Så är det dags att beställa ett nytt bakdäck...

Inte lika kul att se den här http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.942580-svart-skadad-vid-mc-bilkrock. Ingen jag känner, vad jag vet, men det manar till eftertanke.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Tack alla för en fin tur igår. Kallt, bitvis, men en härligt tur på kanonvägar! 49 mil hade jag på mätaren när jag kom hem. Så är det dags att beställa ett nytt bakdäck...

Inte lika kul att se den här http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.942580-svart-skadad-vid-mc-bilkrock. Ingen jag känner, vad jag vet, men det manar till eftertanke.

Känns inte direkt rätt att sätta plus på inlägget ( jag menar det finns ju en tragisk händelse bakom länken) men din slutsats delar jag ju till 100%. Det manar till eftertanke!

Ville du inte ha mitt Metzeler då?:confused:

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Nu har jag varit o fyllt på mina kanske dagar inne på doodle.com
Jag hoppas att det funkar hela vägen bara.

Last edited:

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville

Ska bli kul att höra om du får bort fegranden med en 4,5'a. Jag har kvar min rand trots att jag har stoppat knät i backen.

Blev sjukt biten av att köra bana. Bättre fälgbanor och däck står helt klart på tur på moddlistan. Nästan så jag funtar på att försöka hitta beggade nav för att kunna påbörja bygget medan man kan köra hojen. Nån som vet var man kan få tag på det?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Ebay är väl bästa stället, har hittat en del grejer där.(inte bara mc-grejer). Angående fegranden tror jag det blir svårt att få bort den helt..avgassystemet tar i på hö sida och sidostödet på vä sida.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!