Triumph Thruxton-tråden

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Vad säger ni om 1500 kr monterat och klart för Dunlop Roadsmart II 150/70/17? Det låter väl som ett vettigt pris?

Eller 1400 kr för "gamla" Roadsmart? Fast den extra hundralappen är nog inte mycket att fundera på.

EDIT: jag inte vill köpa i lösvikt och kränga på det själv (kan få det liite billigare då på nätet). Har sett hur däckskillarna sliter en bra stund med däck och slang - trots maskiner och verktyg...

Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Är ett OK pris tycker jag..jag fick betala 1900 kr för mitt nya Rosso 2.

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Ebay är väl bästa stället, har hittat en del grejer där.(inte bara mc-grejer). Angående fegranden tror jag det blir svårt att få bort den helt..avgassystemet tar i på hö sida och sidostödet på vä sida.

Panza borde ju ta tag i sitt liv och kränga sina gamla nav till mig kom jag på :)
Panza! Vill du ha en öl eller två mot ett nav eller två :) Eller om du hyr ut dina hjul medan jag bygger om mina egna så slipper jag nertid mitt i sommaren ;-)

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Vad säger ni om 1500 kr monterat och klart för Dunlop Roadsmart II 150/70/17? Det låter väl som ett vettigt pris?

Eller 1400 kr för "gamla" Roadsmart? Fast den extra hundralappen är nog inte mycket att fundera på.

EDIT: jag inte vill köpa i lösvikt och kränga på det själv (kan få det liite billigare då på nätet). Har sett hur däckskillarna sliter en bra stund med däck och slang - trots maskiner och verktyg...

Var får du såna kanonpriser? Bara å tjöp! Ta Roadsmart 2 så kan vi diskutera skillnader mellan gamla och ny över en öl på A6. Jag lägger på nya Roadsmart 2 både fram och bak på Suzukin till torsdag. Jag tycker ju att det är lite kul att göra det själv ( ihop med en kompis) men så dålig timlön som jag har för det skulle jag aldrig jobba för annars.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Var får du såna kanonpriser? Bara å tjöp!
Arnes Gummiverkstad i Borås. Allt är väl billigt i Borås (eller hur TCE?). Blir en lagom rugga-upp-nya-däcket-tur hem (6 mil). Det sägs att den Boråsare inte är född som köper till ordinarie pris. Alla har en "kompis som kan fixa lite billigare". Har jag fördomar, TCE, eller ligger det lite sanning i det? :)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det låter ju skitbra! Är det "kompispris" eller? Tar de hem däcken åt dig? Detta ska noteras tills jag behöver byta däck.
:Bugar

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Arnes Gummiverkstad i Borås. Allt är väl billigt i Borås (eller hur TCE?). Blir en lagom rugga-upp-nya-däcket-tur hem (6 mil). Det sägs att den Boråsare inte är född som köper till ordinarie pris. Alla har en "kompis som kan fixa lite billigare". Har jag fördomar, TCE, eller ligger det lite sanning i det? :)

Det är sant som du säger, Boråsare är värre än smålänningar, tror inte det är en pryl som inte prutas på av en Boråsare, vi går under måttot "vad kostar det mig da".
Det fungerar väl lite som så att kliar jag din rygg får du klia min :)

Och Arnes är en av Borås äldsta gummiverkstäder , bättre priser får du nog inte någonstans i Västra Götaland, skiftet sker alltid med ett leende och lite tjööt.

DirtyDick28

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Hoj
BMW 650 GT
Hej pojkar.

Nu hittade jag er :)

Ville bara tacka för att en riskokare fick hänga med er i söndags. Att man kan ha så kul nykter och fullt påklädd kunde jag inte tro.

Hoppas det blir fler turer fram igenom, då detta var ruskigt kul.

Underbart att äntligen hitta några som vet hur man använder högerhanden :banana:banana

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Panza borde ju ta tag i sitt liv och kränga sina gamla nav till mig kom jag på :)
Panza! Vill du ha en öl eller två mot ett nav eller två :) Eller om du hyr ut dina hjul medan jag bygger om mina egna så slipper jag nertid mitt i sommaren ;-)

Det där sista låter ju som en strålande tanke.

Fast du klagar på "randen". Det är väl inte så konstigt att den blir kvar när du begränsar nedlägget genom att sätta ner knät i asfalten.:D Fast jag vill nog hävda att randen är omöjlig att få bort med ett 150-däck monterat på originalfälg.

När jag fick på bredare fälg (dumt nog 4,25) så fick däcket rätt profil men då tog sidostödet i asfalten i vänsterkurvor. Nu med mina Öhlinare bak som är 15 mm längre än original så gör det inte det längre. Så nu har jag inget alls att skylla på. Har jag rand kvar på däcken när sommaren är slut så är "fegrand" en helt riktig benämning.:)

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Hej pojkar.

Nu hittade jag er :)

Ville bara tacka för att en riskokare fick hänga med er i söndags. Att man kan ha så kul nykter och fullt påklädd kunde jag inte tro.

Hoppas det blir fler turer fram igenom, då detta var ruskigt kul.

Underbart att äntligen hitta några som vet hur man använder högerhanden :banana:banana

Ja, nu har du sett att vi kan :) men........
Med lite eftertanke så tycker jag nog inte att det ska gå riktigt så fort på en gruppkörning.

Det var kul som fan under tiden men som sagt eftertanken säger att det gick alldeles för fort många gånger. Det får man ägna sig åt själv eller i mindre grupper då alla är inne på samma linje. Inbjuder vi till körningar här i tråden så ska det nog gå lite lugnare till utan att för den skull bli tråkigt. Tycker jag alltså!

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Hurra, hurra, nu är hojen ute äntligen och kan ni tänka er, den startade direkt och sången var bra, men som vanligt så ska saker o ting inte funka till 100% utan jag har vänster förgasare som flödar över och som jag måste åtgärda..förhoppningen är att flottören har hängt sig och då är det lätt åtgärdat. Eller att bottenpluggen läcker. Nu började det precis att regna så jag får skjuta upp det till senare eller imorgon.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Hurra, hurra, nu är hojen ute äntligen och kan ni tänka er, den startade direkt och sången var bra, men som vanligt så ska saker o ting inte funka till 100% utan jag har vänster förgasare som flödar över och som jag måste åtgärda..förhoppningen är att flottören har hängt sig och då är det lätt åtgärdat. Eller att bottenpluggen läcker. Nu började det precis att regna så jag får skjuta upp det till senare eller imorgon.

Ska bli spännande att höra vad det har gjort för effekten. Det du har gjort nu borde ju märkas rejält. Har du planer på att testa den i bänk bara för att se ett värde?

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Ska bli spännande att höra vad det har gjort för effekten. Det du har gjort nu borde ju märkas rejält. Har du planer på att testa den i bänk bara för att se ett värde?

Det bör ge ca 85 ystra pållar på slangen med dom moddar jag har, kanske blir det en bänkning om "Stiggy" (http://www.sbkone.se/) får igång sin firma i Anderstorp men först ska det köras in ordentligt.

Edit: Läckan lokaliserad och fixad!!Man måste dra alla skruvarna!!!

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja, nu har du sett att vi kan :) men........
Med lite eftertanke så tycker jag nog inte att det ska gå riktigt så fort på en gruppkörning.

Det var kul som fan under tiden men som sagt eftertanken säger att det gick alldeles för fort många gånger. Det får man ägna sig åt själv eller i mindre grupper då alla är inne på samma linje. Inbjuder vi till körningar här i tråden så ska det nog gå lite lugnare till utan att för den skull bli tråkigt. Tycker jag alltså!

Ja, håller med, kör så att den osäkraste hänger med tryggt. Alla ska med hem hela o glada!
Jag gillar ju att ligga bakom pappa T-max o studera hans kurvteknik, hej vad det går :)
Men idag lade jag ner hojen i en rondell i 30.. Olja på vägen eller nåt.. Bakhjulet bara försvann.
Klarade mig ok men hojen är inte lika vacker längre. Svårt att köra utan kopplingshandtag förresten :D
Man vet aldrig när det händer o marginaler är bra att ha är min poäng.

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?uowbdo

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Ja, håller med, kör så att den osäkraste hänger med tryggt. Alla ska med hem hela o glada!
Jag gillar ju att ligga bakom pappa T-max o studera hans kurvteknik, hej vad det går :)
Men idag lade jag ner hojen i en rondell i 30.. Olja på vägen eller nåt.. Bakhjulet bara försvann.
Klarade mig ok men hojen är inte lika vacker längre. Svårt att köra utan kopplingshandtag förresten :D
Man vet aldrig när det händer o marginaler är bra att ha är min poäng.

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?uowbdo

Skönt att det gick bra.
Materiella ting går alltid att ersätta :tummenupp

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Helt rätt Björn och tack för att jag fick vara med i söndags. Skitfort gick det och jag har tänkt efteråt att så fort kör jag kanske själv för det mesta men det är kanske lite självdestruktivt och vi skall in nog inte uppmuntra till sådant risktagande. En välgödd älgtjur, som det finns flera i de trakter vi kjörde, och det hade sagt Tjoff! ett antal ggr. Men faan va kul det va!!! Tack för välkomnandet förövrigt. Efter att ha plöjt igenom alla inlägg på den här tråden, på uppmuntran av Thruxtonerich, kändes det helt flippat att träffa flera av er live. Precis som om man skulle träffa folk från tv...
Jag är lite grön när det gäller forumteknik så hoppas att det här funkar.
'höres Hasse:tummenupp:tummenupp:tummenupp

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Helt rätt Björn och tack för att jag fick vara med i söndags. Skitfort gick det och jag har tänkt efteråt att så fort kör jag kanske själv för det mesta men det är kanske lite självdestruktivt och vi skall in nog inte uppmuntra till sådant risktagande. En välgödd älgtjur, som det finns flera i de trakter vi kjörde, och det hade sagt Tjoff! ett antal ggr. Men faan va kul det va!!! Tack för välkomnandet förövrigt. Efter att ha plöjt igenom alla inlägg på den här tråden, på uppmuntran av Thruxtonerich, kändes det helt flippat att träffa flera av er live. Precis som om man skulle träffa folk från tv...
Jag är lite grön när det gäller forumteknik så hoppas att det här funkar.
'höres Hasse:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Välkommen Hasse D kul att träffa dig och din snygga Bonnie.

Bra om farten! Vi kan gasa hur vi vill när vi kör själva men i grupp ska vi nog ta det lite lugnare än i söndags. I det gänget håller jag helt med Twintorsk. Alla körde egentligen tillräckligt fort och vi kunde gott inrättat farten så att den som ville ta det lugnast hade bestämt farten. Det hade inte blivit det minsta tråkigt för det.

Jag har dock två kompisar som jag avråder från att köra med för alla tempon vi haft när vi kört Thruxton-turer ( Vi kallar dem så men Bonnie är lika välkomna och när jag får råda så är ju alltid TCE välkommen. Han är för mig förenat både med hoj och Triumph oavsett vad han sitter på för hoj för tillfället :)) är för höga för dem. De hade nog helst inte velat ha mer än 70 på mätaren vid något tillfälle. Å då är jag ärlig mot dem. Det är för långsamt för oss och du kommer inte att få kul. Så de kör inte med.

Många pratar om TMax-tempo och jag förstår dem väl. Han är suverän på att hålla ett högt men lagom tempo som alla verkar gilla. Jag också. Han kör till skillnad från mig också med betydligt jämnare fart så finge jag bestämma skulle han alltid ligga i täten. Då blir det bra.

Ha det gott Hasse och all ni andra i tråden. Här ska regna lite i morgon när jag byter sulor på Suzukin men sen ska det enligt prognosen bli bra hojväder i tre dar. Då blir det mina sista tre hojdagar på ett tag. Sen återupptar jag körandet när skolan slutat.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Det bör ge ca 85 ystra pållar på slangen med dom moddar jag har, kanske blir det en bänkning om "Stiggy" (http://www.sbkone.se/) får igång sin firma i Anderstorp men först ska det köras in ordentligt.

Edit: Läckan lokaliserad och fixad!!Man måste dra alla skruvarna!!!

Oj, 85 är respektingivande på en Thruxton men det var väl ungefär vad jag trott att det skulle bli av dina modds. Det är ju nära 50 % effektökning. Snacka om att man blir sugen. Jag som gillar att trimma.

Jag har ju försvarat att jag inte trimmar med att jag har en hoj till som jag ändå aldrig uppnår. Fast det är ju Thruxton jag älskar och att ha 85 hk på hjulet på en sådan måste ge alldeles underbara vibbar. Lycka till me alla justeringar Thruxtonerich och hoppas vi ses runt Vättern även detta år. Ser att du har skrivit upp dig! :tummenupp

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!