30 avverkade mil och ett första oljebyte/filter är gjort..motorn spinner som en katt däremot så slirar kopplingen över 6000 rpm.
Det är straffet för att jag var för lat för att byta till den kraftigare som ligger här i paket och grinar mig i ansiktet. Ett byte är nog oundvikligt så fort det blir lite sämre väder...oljan kan också ha betydelse förstås, kör på mineral nu under inkörningen.. ett shims eller två på fjädrarna kan också hjälpa lite och det blir första hjälpen vid nästa oljebyte. Den bredare fälgen med 160/60 däcket funkar alldeles utmärkt. Framhjulet kommer också att konverteras nu när jag har fått hastighetsmätarsnäckan. Kostade mig 350 kr från ebay.
Jag kanske har frågat innan, men är det någon av er som kör med interkom-system?
Är sjukt sugen på att köpa en interphone F4 eller F5. Då jag är lite snål, blir det säkert en F4. Har googlat och läst en hel del och jag kommer enbart använda den till att lyssna på musik, svara på samtal och få muntliga gps-direktioner.
Erfarenheter?
BJN, inte ska du ångra ditt val av fälg, 150 bredd är rätt optimalt för thruxen. 160 bredd, som jag har nu, ser nästan lite stort ut men jag vänjer mig väl. Det är klart att du ska använda t-shirten medan du är "alive", vi kan nog alltid skaffa nya om det kniper. När det gäller kopplingen vill jag undvika att riva nu under säsong så det blir att testa med olika fjädrar och några shims, är ju lättaste vägen och passar en lat man som jag även om det visar sig att i slutänden kanske jag får riva allt ändå. Får väl hålla inne med gasandet lite, he he.
edit: kollade catch can;en och ingen olja eller vatten i den. Snustorrt!!
Inga erfarenheter men måste ställa några frågor till er i yngre generationen. Måste man lyssna på musik för jämnan? Räcker inte musiken från Thruxton och din låter ju riktigt skönt.
Svara på samtal? Det är också yngre generationen, man ska vara möjlig att nå för jämnan. Jag som är äldre tänker helt annorlunda. När jag är ute och vandrar på fjället så har jag alltid telefon med mig. Dock aldrig min vanliga mobil utan en kontankortsmobil som bara mina två barn, min fd fru och två kompisar har numret till. Samma är det när jag kör hoj på långtur. Jag har mobil med mig för att kunna meddela om något händer men jag vill fan inte bli uppringd.
Generationsfråga!
Inga erfarenheter men måste ställa några frågor till er i yngre generationen. Måste man lyssna på musik för jämnan? Räcker inte musiken från Thruxton och din låter ju riktigt skönt.
Svara på samtal? Det är också yngre generationen, man ska vara möjlig att nå för jämnan. Jag som är äldre tänker helt annorlunda. När jag är ute och vandrar på fjället så har jag alltid telefon med mig. Dock aldrig min vanliga mobil utan en kontankortsmobil som bara mina två barn, min fd fru och två kompisar har numret till. Samma är det när jag kör hoj på långtur. Jag har mobil med mig för att kunna meddela om något händer men jag vill fan inte bli uppringd.
Generationsfråga!
Tjena alla,
Jag har numera dubbla uppsättningar original sidoväskor, se bild: http://www.mcweb.se/vaskor-p-694-c-1236.aspx Dessa tar lite mycket plats, anser min bättre hälft. Särskilt som jag har en Jofamabag också, plus ett antal andra kul väskor i förrådet... För att inte tala om tre avgassystem på vinden, 4 tvåhjulingar och 10 hjälmar i garaget. Ja, ni vet hur det kan vara.
Nån som vill köpa den ena uppsättningen inför årets Vätternrunda, eller andra turer? Nypris 1749 kr, PM:a ett bud så blir min goda hustru glad!
Väskorna är i gott skick. Inte helt nya men välskötta och tvättade med tvål i badkaret de gånger de har blivit smutsiga. Det kan regna i Norge, you know...
Mors kors gamla rådisar! Har inte gjort ett inlägg på en evighet känns det som. Haft fullt ös sedan i vintras med att fixa iordning båda hojarna inför min och farsans Isle Of Man resa imorgon. Trajan skall äntligen få komma hem till England! Jag kommer dock att köra mitt andra bygge "Betty". Vi har suttit och laddat nu på dagen med Closer To The Edge + en massa youtubeklipp. Resan beräknas till cirka gurka 500+ mil. Håll tummarna för att båda hojarna håller ihop! Vi ses på vägarna i sommar
Du menar väl ändå inte att du ska rulla 500 mil? Är det nån fjädring bak på Betty?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|