Triumph Thruxton-tråden

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hej TT, om din farsa heter Rolf, bor vid kvarnen och kör hottad duett så har jag pratat med honom. Han vet var jag bor, brukar cykla förbi här ibland sa han. Är du i krokarna så titta förbi så kan vi planera motortrim. Skulle va kul att se din hoj.
Hasse D

Jajjemen, det e jag som e rolfs pöjk :)
Så det finns en thruxton i fjällbacka? Schysst!
Hojen är i lite bedrövligt skick för stunden.. 60 mil pendling i veckan sätter sina spår!
Brukar va en del i fjällbacka om somrarna, absolut att vi får ses o tjöta..

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?nqykmf

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Tjena alla,
När vi nu gått in i juni så börjar det bli dags att sätta ned foten och spika något vad gäller The 2012 Triumph Thruxton Lake Vättern Tour!

Vi lade ut ut ett antal helger i juli till förslag, 30/6-1/7, 7-8/7, 14-15/7, 21-22/7 samt 28-29/7. Alla intresserade kunde förstås inte komma loss samtidigt, och de helger som passar bäst är 14-15 samt 21-22 juli. Just då kunde 8 av 9 intresserade åka med. Övriga helger var det flera som inte kunde.

Nitlotten drar alltså Speedtwin som inte kan komma loss under juli. Trist!! Kanske kan man kompensera att du missar detta med att försöka arrangera ett Hallands/Skåne-rejs i augusti? Vi andra tar gärna en guidad tur i Halland och norra Skåne. Finns fina vägar där.

Förslaget är alltså 14-15 juli med 21-22 juli som reserv i fall vädret jäklas med oss. När jag snackade med BJN för en stund sedan föreslog vi att västkustborna samlas på Preem i Överby/Trollhättan lördag kl 9, för gemensam färd till Askersund. Vidare att vi sammanstrålar med östkustbor (och ev. övriga, nytillkomna) på torget i Askersund lördag kl 13.

Var östkustborna samlas avstår jag från att lägga mig i. Det får ni bestämma själva! :)

- Erich, var möts vi upp? Någonstans väster om sjön?
- yonsson, hinner du inte fixa egna väskor så hör av dig, jag har som sagt tre uppsättningar så du kan säkert hitta något som passar... :)
- Någon som kan ta på sig att boka rum på A6 vandrarhem natten mellan lördag och söndag? Se http://www.rocksjon.se/ Själv bor jag gärna i enkelrum om det finns ledigt.

Fler som vill hänga på? Skriv in er i så fall på http://doodle.com/bwn6xf7b9nrvy7nx

Om det blir samma vägar som förra året så kan vi sammanstråla på samma ställe (kyrkan) som förra året. Om inte så vill jag gärna få rutten så kan vi bestämma ny plats o tid. Mitt enda problem är vädret, jag vägrar att köra i regn!!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Stora eventet, Triumph Vättern Tour ser ut att få rekordmånga deltagare i år och det är kul. Det är till min glädje att hs01jowe ska med. Då blir ni i a f tre från Sockholmo och det var ju lite av grejen från början att vi skulle kunna träffas öst och väst. Att Speedtwin inte kan haka på den helgen beklagar jag stort men Hasse D och alla andra, vad gör ni som är så viktigt den helgen. Twintorsk, du har garanterat inget vettigare för dig än att köra Vättern runt. Kom igen nu. Det här är verkligen kul och kan såna yngligar som CharlieC och hso1jowe köra med mig och andra gamlingar så kan ni med. Så förbannat sakta kör vi inte. Riktigt kul att Thruxtonerich ska möta upp i år igen. Tänk på det ungdomar, ni missar att möta en riktig legend i Thruxtonkretsar. Å så TMax då med sin enorma körglädje som kör i alla väder och på alla väglag. Fast i år har han åter igen lovat att gajda oss förbi grusvägarna.

Skriv upp er och maila eller PM:a namn, adress och telefonnummer så bokar jag rum. >Så att vi slipper ta skydd bakom hojen när vi ska sova och det kanske börjar regna.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Hej tänk vad världen är liten som de säger...Men min hoj är ingen Thrux utan en 865cc T100 jag småmoddat lite.
Höres Hasse

Ja, vi kom ju på det Hasse att världen är liten. Jag hade din farsa som chef i många år. ( Om Leif lever och har hälsan så hälsa honom) han var en riktigt bra chef. Jag såg ju dig som liten parvel springa omkring på poststationen i Munkedal, Å så känner vi Ragnar och Pål båda två. Kör Hinckley Traja båda och har haft 60-talstrajor båda två. En och annan pilsner skulle vi nog klara att klämma ner i sällskap.:)

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
@ BJN.. att kalla mig, jag citerar; "en riktig legend i Thruxtonkretsar", är väl att ta i..men lite smickrad blir jag, he he.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
I´m in for the Lake Vättern tour!
East meets West

Skitkul att du är med liksom alla ni andra östkustbor ( hs01jowe och CharlieC) och givetvis alla västkustbor. Fast t.ex. Hasse Dremar och Twintorsk, vad har ni till försvar.

@ thruxtonerich: Hasse Dremar sa ju i ett inlägg att vi alla som skriver i den här tråden är smått legender. Du är bara lite mer legend än oss övriga.:) Å TMax, du med allt ditt körande och din suveräna förmåga att hålla ett snabbt men hyggligt tempo på en krokväg är ju också lite mer legend än vi andra och jag tror ju att du håller med mig när jag utnämner thruxtonerich till den riktiga legenden.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Skitkul att du är med liksom alla ni andra östkustbor ( hs01jowe och CharlieC) och givetvis alla västkustbor. Fast t.ex. Hasse Dremar och Twintorsk, vad har ni till försvar.

@ thruxtonerich: Hasse Dremar sa ju i ett inlägg att vi alla som skriver i den här tråden är smått legender. Du är bara lite mer legend än oss övriga.:) Å TMax, du med allt ditt körande och din suveräna förmåga att hålla ett snabbt men hyggligt tempo på en krokväg är ju också lite mer legend än vi andra och jag tror ju att du håller med mig när jag utnämner thruxtonerich till den riktiga legenden.

Påhopp! Påhopp! Känner att det går ett drev från uddevalla här.. :D jag har ju inte sagt nånstans att jag inte åker, men pendla 60+ mil i veckan i en månad med brutet revben på en sargad hoj ni andra, så ska vi se ;)
P.s. Jag har inte ett skit bättre för mig än att sitta å meta i fjällbacka skärgård dom helgerna vad jag vet..

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Jag har fått in 5 bokningar inklusive mig själv. Ska ni andra boka åt er själva? Hör av er innanan helgen är slut för jag bokar i början på nästa vecka.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Påhopp! Påhopp! Känner att det går ett drev från uddevalla här.. :D jag har ju inte sagt nånstans att jag inte åker, men pendla 60+ mil i veckan i en månad med brutet revben på en sargad hoj ni andra, så ska vi se ;)
P.s. Jag har inte ett skit bättre för mig än att sitta å meta i fjällbacka skärgård dom helgerna vad jag vet..

Men för fan kör med då. Twintorsk kom igen nu.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
När jag skulle köra från jobbet idag, stod en kille och fotade min hoj. Han blev lite chockad när jag kom ut, men man kan ju inte klandra honom :) Han var sjukt sugen på att byta sin bmw mot en thruxton, så jag tipsade om årsmodeller och dylikt. Ännu en frälst själ alltså. Den säljer ju sig själv, men jag kände mig ändå lite som killen som gick i shorts för ca 2000 år sedan :D

@Twintork
Skärp dig för fan! Grupptrycket här inne skall icke underskattas. Vi kommer sno ditt metspö om du inte hänger med :7peta

Last edited:

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Hej Björn och tack men jag vet inte hur sommaren kristalliserar ut sig ännu. Då halva familjen är dansk brukar det droppa in gäster då och då över sommaren då folk har chansen att träffas. Dessutom har jag lovat att ta en tur ner i Tyskland med min son på semestern när det passar in. Skulle va' kul att köra med men jag hänger på i sista stund i så fall. 'enda säkra mc aktivitet annars blir Albionträffen på Fyn-DK bara 17km från där vi brukade bo. En trevlig lagom stor träff för engelska hojar. Måste bli klar med Vibekes (Status:Sambo) -72a Trophy först bara. Elsystem, kläda sadel och montera tank m kranar och fylla på olja mm. Snart dags att väcka'n ur Törnrosasömnen alltså.
Höres Hasse

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Skärmavbild 2012-06-07 kl. 09.35.51.png
Om det blir samma vägar som förra året så kan vi sammanstråla på samma ställe (kyrkan) som förra året. Om inte så vill jag gärna få rutten så kan vi bestämma ny plats o tid. Mitt enda problem är vädret, jag vägrar att köra i regn!!

Vad var det kyrkan hette?

Kan du se om det var den vägen som jag markerat med A och B som vi körde till Askersund. OM inte vet du om den är OK?

Var någonstans ligger kyrkan på ett ungefär? Sjön till vänster om A är Unden.

TMax har väl annars alla svaren.

Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Tiveds kyrka invid Unden. Strax innan A. Du har markerat samma väg som förra året och den var väl ok, lite för rak kanske.

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Tiveds kyrka invid Unden. Strax innan A. Du har markerat samma väg som förra året och den var väl ok, lite för rak kanske.

Då kom jag inte ihåg så fel. Kanske något rak men lite transportsträckor måste man ju räkna med. Vi får väl konferera här i väst lite hur vi vill ta oss mot Askersund. Hittar vi inget bättre så duger ju samma som förra året att ses vid kyrkan. Har du annat/bättre förslag?

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Vätternturen igen!

Några har bett mig boka hotellrum och det gör jag i början på nästa vecka. De kan avbokas 18.00 (16.00 står det på ett annat ställe) dagen innan. Ni som inte ber mig boka, bokar ni själva eller bor ni under hojen. Thruxtonerich antar jag åker hem till sig. Twintorsk förutsätter jag att han drar ett skynke över hojen och sover direkt på asfalten på P-platsen.

Detta år har jag tänkt försöka dokumentera färden lite mer. Har därför införskaffat en Drift Stealth HD170 som jag försöker lära mig. Tejpade t.ex för mikrofonen med lite skumplast idag och det blev genast mycket bättre. Har den placerad på framskärmen och det är en hygglig placering. Jag kommer att köpa in lite extra tillbehör så som fästen, batterier och minneskort. Kan någon mer än jag tänka sig att montera kameran och köra bakerst en bit. Jag tänker närmast på Charlie C nu som inte längre kör twin utan triple. Skulle vara kul att ha lite bilder på alla twinnar framför som accar ut ur en kurva. TCE hade gjort det men han har fått förhinder så han kan inte följa med.

Sen vill jag att ni skickar mig alla digitala bilder ni har från de tidigare åren så ska jag göra en DVD med årets filmer, bilder och i menyn på DVD'n ska man även kunna välja bildspel från tidigare år. Ska också försöka göra filmen med och utan musik så att man kan välja. Som framsida på DVD-fodralet skulle jag vilja att någon utomstående tar ett kort på oss alla på startlinjen t.ex. i Grännas hamn. Som baksida motsvarande uppstälning bakifrån. Det är målet och blir det bra kommer jag givetvis att skicka DVD'n till alla deltagare att titta på under mörka vinterkvällar.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag fick mitt intercomsystem idag, och höll på att få ett damp-anfall när jag installerade det.
Om någon vill köpa det, så ligger det på blocket om någon minut. 500kr rabatt får ni också. 1800kr önskas.
Alla fästkuddar som är använda finns det nya dubletter av och det är inte ens testat. (Tror knappast någon är intresserad, men man vet ju aldrig).

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...