Ja det var det..jag bytte alla till kamöverfallen också för säkerhets skull, fick lite "midja" där också..det är med viss förvåning och anmärkningsvärt att det är så dålig kvalitet på skruvarna, jag har bytt en hel del andra skruvar också under årens lopp pga dålig kvalitet så för den som mekar på egen hand är det en god ide att skaffa lite "reserver" att ha hemma...Triumph tror kanske det ska avskräcka hemmapulare, ha ha.
Edit..grejerna ihopsatta igen och shit vilken hård koppling det blev..tur att man är vä-hänt och starkast där!!
Vicket strul du haft Erich det påminner ju fan i mej att skruva Meriden och det finns ju förnuftsmässiga grunder att välja en ny retro istället för att kämpa med gammalt sönderskruvat. Skönt att du fick till det. Men det här med tunn kvalite i bultarna borde utrönas vidare. Det hade varit roligt att lokalisera en av konstruktörerna till våra motorer, råka träffa han på puben, fylla han och intervjua honom hur faan de tänkte egentligen. Gärna med en bandspelare på för att minnas detaljer men åxå för att senare pressa fler detaljer ur stackarn.
'Ett projekt för tråden till nästa sommar kanske? Vi kunde bli hjältar bland alla andra som undrar överallt omkring...
Appropå hård koppling så var det en ängelsk märkesklubb i England på 90-talet som gick runt på sin träff med en fjädervåg/fiskevåg och mätte på kopplingshandtagen. Vinnaren -hårdast - vann ngn form för manlighetspris!
Det kanske vore ngt för oss vid nästa sammankomst??
Hälsn Hasse D