Triumph Thruxton-tråden

peterol

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2012
Hoj
Triumph Speedmaster 2003
Jag kan tänka mig en tur till helgen. Får dels kolla vädret (= välja rätt dag), dels så har jag ett par familjegrejor som skall hinnas med. Men det är en ju "bara" en planeringsfråga.... :)

Vi kanske kan få yonsson att lämna citystöket (Haga) och möta upp oss härute på landet (Frölunda). :) Vad sägs om att ta ett beslut fredag em/tidig kväll när vi har de senaste uppdateringarna på vädret?

Speedtwin, du som dessvärre missar Vätternturen kan behöva rasta din moppe lite! Du kanske skall guida oss en tur i norra Halland? (Menar då inte långt ner i Halland, utan bara en sväng söder om Lygnern/öster om Varberg. En timma hemifrån, alltså.) Annars hittar jag hyggligt där i värsta fall.

Det blir skitbra!
Vi kan höras via PM imorgon eftermiddag..
:tungan

Mvh
Peter

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Fan också, det fortsätter att jävlas för mig..nu hastighetsmätarkabeln som jag naturligtvis körde sönder..ny från ebay monterad men det funkar inte..h-mätaren är fortfarande död..då är frågan om snäckan jag köpte på ebay är kass..får montera av hjulet och testa..för övrigt funkar kopplingen nu efter fjäderbyte..och jag har hunnit köra hela 60 mil i sommar..jävla regnande jämt o ständigt!!

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
@yonsson:Tror jag inte alls. Hann du se "han" så var det INTE TMax. :D

@thruxtonerich: Å du har naturligtvis testat att ta ur och sätta tillbaka så att den inte kommit på felplats vajern.
Går det inte att testa snäckan genom att lossa anslutningen till hastighetsmätaren och rulla på hjulet och se om vajern rör sig?

Gott att det löst sig med kopplingen.

Du och jag ligger väl på delad sista plats i körligan i den här tråden men nu är jag på väg uppåt.:)

EDIT: Nu var det ju inte yonsson utan twintorsk i första delen av inlägget. Spelar väl inte så stor roll. Göteborgare som göteborgare men rätt ska va rätt.

Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
@thruxtonerich: Å du har naturligtvis testat att ta ur och sätta tillbaka så att den inte kommit på felplats vajern.
Går det inte att testa snäckan genom att lossa anslutningen till hastighetsmätaren och rulla på hjulet och se om vajern rör sig?

Gott att det löst sig med kopplingen.

Du och jag ligger väl på delad sista plats i körligan i den här tråden men nu är jag på väg uppåt.:)

Jo, jag gjorde det, hände ingenting..plockade isär allt, satte ihop igen och sen tappade jag sugen och gick in och tittade på friidrotts-em i stället..imorgon blir det provtur igen.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Och där såg jag Tmax blåsa norrut över älvsborgsbroa (tror jag?)
Norrut mot Hisingen? Oskyldig! Däremot tog jag lite kompledigt i eftermiddags och testade vägarna inför (den eventuella) helgturen i sydost, ner mot Hallands inland.

Gbg-Billdal-Lindome-Älvsåker-Hällingsjö-Sätila-Fotskäl-Björketorp-Horred-Kungsäter-Karl Gustav-Nösslinge(kissepaus!)-Skällinge-Grimmared-Sällstorp-Veddige-Frillesås kyrka(telefon/mail-paus)-Gällinge-Fjärås-Kungsbacka-Lindome-Billdal-Göteborg. 22 mil.

De flesta ortsnamnen låter som någonting ur Macken... men det är väldigt vackert och många fina 95-vägar, f'låt 70-vägar menar jag!

Last edited:

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Norrut mot Hisingen? Oskyldig! Däremot tog jag lite kompledigt i eftermiddags och testade vägarna inför (den eventuella) helgturen i sydost, ner mot Hallands inland.

Gbg-Billdal-Lindome-Älvsåker-Hällingsjö-Sätila-Fotskäl-Björketorp-Horred-Kungsäter-Karl Gustav-Nösslinge(kissepaus!)-Skällinge-Grimmared-Sällstorp-Veddige-Frillesås kyrka(telefon/mail-paus)-Gällinge-Fjärås-Kungsbacka-Lindome-Billdal-Göteborg. 22 mil.

De flesta ortsnamnen låter som någonting ur Macken... men det är väldigt vackert och många fina 95-vägar, f'låt 70-vägar menar jag!

Låter kul med en tur till helgen-precisa gärna dag, tidspunkt så kommer jag-Hasse D

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Förslag lördagstur utanför Göteborg

Ok gossar, här kommer ett utkast till plan.

Samling Shell Frölunda Torg lördag kl 11.00. Lördag ser säkrare ut vädermässigt än söndag. Jag och peterol är i majoritet, så samlingen blir i våra trakter! :) Kl. 11.00 kan väl vara lagom. Frukosten är uppäten, G-P är färdigläst, Hasse D hinner ner från Fjällbacka.

Tur ut på landet, några timmar, "några" mil. 15-20-25? Dagsformen och deltagarna får avgöra. En hypotes från tidigare i veckan är sydost mot Mark-hållet och ned i Norra Halland. Men vi kan lika gärna köra andra vägar. Jag är inte petig så länge det är krokig 70-väg i vacker landsbygd. Det är ett minimi-krav. :)

Hur låter det? Vilka fler är på förutom peterol och Hasse D?

Last edited:

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Jag bangar, pg a regn, men ha det så kul :D
Regn? Inte i morgon. Enligt såväl SMHI som YR. Kanske regn på söndag däremot.

Twintorsk, ta hojen istället. Den är roligare än tåget. :D
Ses på Shell! Jag har ditt mobilnummer nu, ifall vi väntar på olika mackar...

Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Man ser konspirationen. Vi bestämmer Shell Frölunda Torg, dit hittar BJN aldrig.:D Å det har ni helt rätt i.:)

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Jag kan tänka mig en tur till helgen. Får dels kolla vädret (= välja rätt dag), dels så har jag ett par familjegrejor som skall hinnas med. Men det är en ju "bara" en planeringsfråga.... :)

Vi kanske kan få yonsson att lämna citystöket (Haga) och möta upp oss härute på landet (Frölunda). :) Vad sägs om att ta ett beslut fredag em/tidig kväll när vi har de senaste uppdateringarna på vädret?

Speedtwin, du som dessvärre missar Vätternturen kan behöva rasta din moppe lite! Du kanske skall guida oss en tur i norra Halland? (Menar då inte långt ner i Halland, utan bara en sväng söder om Lygnern/öster om Varberg. En timma hemifrån, alltså.) Annars hittar jag hyggligt där i värsta fall.

Tyvärr så kan jag inte häng på ihelgen. Jag skall vara flyttkarl hela helgen:näsblod
Men det lät som en väldigt trevlig hoj sväng:tummenupp
Kör säkert, så får jag häng på annan gång.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
20h4xnr.jpg

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Man ser konspirationen. Vi bestämmer Shell Frölunda Torg, dit hittar BJN aldrig.:D Å det har ni helt rätt i.:)

Tjabbas Björn klart vi hittar dit när ses vi imorgon för gemensam tur till Götet. Var ses vi och när. Jag kan komma upp till din vändplats. När du sätter tiden betänk att vi inte kör motorväg dit...Hasse D

TMax500

Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Hasse, jag tror inte att BJN dyker upp i morgon. Han var upptagen med annat.

Däremot kanske det dyker upp en gästartist. En icke trajja-kille, en som inte har sett ljuset. Men vi får vara snälla mot honom ändå, och förlåta honom hans ofullkomligheter... :)

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Hoj
2005, Triumph T100
Hasse, jag tror inte att BJN dyker upp i morgon. Han var upptagen med annat.

Däremot kanske det dyker upp en gästartist. En icke trajja-kille, en som inte har sett ljuset. Men vi får vara snälla mot honom ändå, och förlåta honom hans ofullkomligheter... :)

Det är ju så vi bemöter varandra så varför inte. För några år sedan, i DK, körde jag MZ -74a till jobbet året runt i två år...
Hasse D

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Tjabbas Björn klart vi hittar dit när ses vi imorgon för gemensam tur till Götet. Var ses vi och när. Jag kan komma upp till din vändplats. När du sätter tiden betänk att vi inte kör motorväg dit...Hasse D

TMax har helt rätt. Jag är tyvärr upptagen idag.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!