thruxtonerich
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 16 Aug 2006
- Hoj
- Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jo du har rätt, jag glömde fräsjobbet på blocket..
Väldigt OT!!
Men här är den nya tourer hojen. Och dem andra..
Så nu har jag en kurvhoj för de fina turerna och köpa glass och en för Europa.
Middleton, du tänker lite som jag du
Jag kommer också byta fälgbanor i vinter och jag skrev en halv avhandling i ämnet i våras några sidor bak i tråden. Jag har inte bestämt 100% hur jag ska göra ännu men det lutar åt 5" 160 bak och 17" 120 fram. Centrera bakhjulet och lägga distanser för att få kedjan inte ska gå i.
Berätta gärna hur du löser det hela.
Sen kan jag tycka att 160 däcket bak inte riktigt är rätt utseende på denna hoj. Det ser ganska så fett ut.
Skönt att höra, jag gillar feta bakdäck!
Hur gick du tillväga för flytta fälgbanan till vänster - vid uppekringen eller någon form av distans?
Du kommer bli nöjd med 5' bak. Jag blev jätte nöjd med mitt byte. Men jag flyttade fälgbanan lite till vänster för kedjan. Sen kan jag tycka att 160 däcket bak inte riktigt är rätt utseende på denna hoj. Det ser ganska så fett ut. 17" fram blev kallas bra, lite rappare in i kurvorna. Så jag tror inte du kommer att ångra dig.
Jag håller med dig speedtwin, utseendemässigt är det inte optimalt med 160 bredd bak..därför köpte jag 4,5" fälgen för att kunna gå tillbaka till 150 bredd för lite bättre harmoni, 5" fälg ger dig inte den möjligheten...köregenskaperna däremot försämras inte med 160, tvärt om faktiskt, ett modernt sportdäck är fan så mycket bättre än originalpuckarna.
Även 120 däcket fram på 17" ser lite för fett ut så ett 110 vore bättre..men det är upp till var och en att bestämma hur hojen ska se ut. Huvudsaken är att du, Middleton, själv är nöjd!
Lite OT men ändå mc-relaterat...Igår körde jag en liten sväng och stannade till hos min "bekant med verkstad" för att "boka" hans svarv och kolla så där finns adekvat utrustning för mitt arbete...nåväl, till ämnet:
En bil kör upp bredvid mig när jag parkerar hojen och sidorutan går ner..
ok tänker jag..en kille som vill fråga om vägen så jag går fram fortfarande iklädd hjälm.
Jag: HEJ!
Killen: Hej, är du thruxtonerich?
Jag: Jaaa????? det är mitt nick.
Killen: Jag känner igen hojen!
Jag: Jasså??? Är du med i jönköpingsgänget??
Killen: Nä, jag har sett den i forumet.
Jag: Är du medlem i forumet, vad har du för nick?
Killen: Nä, bara tittar ibland.
Jag: Aha...
Vi avslutar samtalet efter några meningar till och jag går in i verkstaden lite förvirrad och förvånad att folk tydligen läser "vårt" forum utan att ha hoj själv. Det finns tydligen ett mc-intresse bland "vanligt" folk och vi kan bli "kändisar" bara genom att publicera bilder och text om våra "älsklingar". Det var i alla fall ett roligt möte med en okänd.
Twintorsk skrev:"Hade en rostfri diskbänk liggande o lite dötid.. Ingen vals, krökte plåten för hand över ett släggskaft (ådrig muskel..) och svetsade ihop"
Jag är impad speedtwin. Det är inte något helt enkelt jobb det du lyckats med.
Mera OT: Men ni är ju smått berömda båda två. Erich för sitt ständiga moddande. Twintorsk, då? Säger bara diskbänk! Vem annars skulle tillverka avgassystem av en gammal diskbänk?!
EDIT: ojdå, BJN hann skriva ett inlägg under tiden. Men han är också berömd för alla coola moddningar av den gula raketen!
Har du crashat? -Och viktigast av allt. -Hur gick det med hojen? -Eller med dig menar jag såklartden vänstra är inte bara oval efter kraschen,
Har du crashat? -Och viktigast av allt. -Hur gick det med hojen? -Eller med dig menar jag såklart
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|