Triumph Thruxton-tråden

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
En kompis är sugen på att köpa denna. Han ska till Stockholm i veckan och kolla på den.

Lär ju dröja innan jag kommer ikapp honom med moddar.

Jag tycker den ser helt rätt ut förutom färgen på fälgarna. Om priset är rätt har jag ingen aning om men det ligger onekligen en del pengar investerade i den.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Oj, den var våldsam! :) Det är ju inte jag då, jag kör ju helt original (nästan). Men den är fräck!

Tänker på sadeln... den ser tunn ut. Kanske inte en sadel för en Vätternrunda! :)
 
Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
En kompis är sugen på att köpa denna. Han ska till Stockholm i veckan och kolla på den.

Lär ju dröja innan jag kommer ikapp honom med moddar.

Jag tycker den ser helt rätt ut förutom färgen på fälgarna. Om priset är rätt har jag ingen aning om men det ligger onekligen en del pengar investerade i den.

Har för mig den var importerad från U.K.
Säkert en och annan krona nerlagd men tycker priset är 10-12" för högt.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
@Snapphanan: Det låter som att du kom hyfsat lindrigt undan. Skönt att höra! -Bra att du kollade upp det på akuten också, utifall att någon skada visar sig senare. Kör man så många mil som du per år, så finns ju tyvärr risken att det händer något förr eller senare.

@BJN: Har kikat på den. Fet, absolut! -Synd att det verkar vara billiga Hagons bak, annars är den nog klockren! -Hade dock bytt sadel. Hade den varit nyservad och svenskreggad, så hade jag sagt att det var ett bra pris. Man får nog även lägga några kronor på en specialgjord sadel, om man inte har en pung av stål.

Har varit i Halmstad och kört totalt 60mil i helgen på kurviga vägar. Asgött, tills det började tokregna på väg hem.
Gjorde även en gratismodd som jag tänkt göra länge.

Innan:
0E163AA4-FC3E-4B5C-B189-73A1A3155476-567-0000002DC00A1172.jpg


Efter:
8E7D7657-97CE-400C-AC56-589DD7FA1585-567-0000003E7048F55E.jpg


För övrigt blir man som sagt sugen på en scrambler ibland. Annonsen ovan är riktigt cool!
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tack för input angående hojen som min kompis funderar på att köpa. Det är relevant allt ni säger så jag ska framföra det till honom.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
@BJN
Ang 30k på en thruxton
Men du har ju en hel del moddar som han i annonsen inte har:
Öhlins bak, bättre bromsar, bredare bakfälg, annan framskärm, riktigt avgassystem, hela vägen dessutom. På din hoj är det ju lätt att se att det är pengar investerade, men på hans är det ju i princip bara rensad bakdel och polerade motorkåpor. Men hans gaffelbälgarna kanske kostar 25k. :D
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Har varit i Halmstad och kört totalt 60mil i helgen på kurviga vägar. Asgött, tills det började tokregna på väg hem.

Gjorde även en gratismodd som jag tänkt göra länge.
Gott att ni kör lite, gossar! Själv var jag i Halmstad i veckan och vid Gullmarn i går. Det blir en massa mil på en säsong... Dyrt med däck och service! :)

Vi har olika styren du och jag, så jag fattar ingenting. Men det var jättefint! :D

OT: @yonsson, såg dina inlägg i en annan tråd om café-Hondor. Du får sluta med sånt, det blir så dyrt annars. För mig. Jag har också tänkt tanken att det kunde vara fräckt med en caféhoj baserad på "plastgrisen" CX 500. TUR att det redan är fullt i garaget...
 
Last edited:

speedtwin

Min pappa är starkare än din pappa....
Gick med
10 Jun 2009
Ort
frillesås, en bit söder om GBG
Hoj
Triumph thruxton-06 Såld/BMW K1200R -06 Såld/Arctic cat Wildcat
Eller denna kanske?
Endast 18.000£...
bildMcquin.JPG

Mc Qeen Replika. Byggd i 200ex. Efter Steve Mcqeens specifikationer.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Så då har jag vart o handlat munstycken o shims hos Braigasen.se !
Eminent kunnig o trevlig herre den där Christer! Nu får det gärna se till o spöregna några dar..
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Ja vad skall man säga?
Inget brutet (inte ens ett revben :lol) Men fick ett riktigt kok stryk. Lemmarna fungerar väl si så där idag, det lär ju inte bli någon träning på ett tag! Fabian vad det går i slow motion när man väl ser att det kommer att hända. Hann se asfalten å bilen, "tanten" hur tydligt som helst och då hade jag troligen 1-2 dm innan jag träffar vägen med min vänstersida. Sedan blir allt svart någon sekund. Sedan upp ta tag i hojen försöka resa henne, damen med bilen är borta, hon såg nog mig aldrig ens i backspegeln. Bettan startar. Fan kan inte byta växel å ligger i fyran! Full gas å slira. Kör ca en km då jag kommer till sans , in på en grusväg å börjar kolla kroppen, vänstersida har fått en riktig pärla men höger arm å hand funkar dåligt. Kollar Bettan, vänstersidan intryckt men dock inte så fasligt mkt som jag trott, ber henne om ursäkt. Dum som man är tar jag mig de sista 2-3 milen hem. Parkerar den skadade damen i garaget å går hem, sedan blev det akuten. Ps ja hon heter Bettan:D D.s

Hej Alla, och jag har ju inte träffat Snapphanen men det gör ont att höra om kraschen. Hoppas du har det ok och att hojen går att laga. Är du en av dem här som vill ha en hoj att grovmodda, ett projekt så hoppas jag ändå att din hoj inte blev så skadad. Annars kan man visst köpa tillbaks kraschade hojar fr försäkringsbolaget med lite tjöt har jag förstått.
Nåväl-god bättring i alla fall!
MVH
Hasse D
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Så då har jag vart o handlat munstycken o shims hos Braigasen.se !
Eminent kunnig o trevlig herre den där Christer! Nu får det gärna se till o spöregna några dar..

Christer är jättebra, jag har handlat med honom ett par ggr. Som musiker verkar han bra på att stämma instrument...Dessutom gillar jag hans andra epitet som musiker-Bra i lyran!
Hasse D
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Så då har jag vart o handlat munstycken o shims hos Braigasen.se !
Eminent kunnig o trevlig herre den där Christer! Nu får det gärna se till o spöregna några dar..

Det tar väl inte några dar att byta shims och munstycken. Några timmar på sin höjd och sen vill du ut å provköra i spöregnet? :D

Vad blev det för storlek på munstyckena?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det tar väl inte några dar att byta shims och munstycken. Några timmar på sin höjd och sen vill du ut å provköra i spöregnet? :D

Vad blev det för storlek på munstyckena?

Upp en storlek på lågfart till 45,
Sen 130 - 150 main jet att labba med, och tydligen så passar main jet som pilot jet på cvk, han tyckte jag skulle prova att gå upp till 110-120 där med. Dom har jag ju redan..
Och ska jag shimsa nålarna o byta pilot jet måste ju gasarna av.. Ok, kanske tar 3 timmar då.. Men det ska alltid låta svårare än det är!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top