Triumph Thruxton-tråden

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Last edited:

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Japp, då har man vinterpysslat lite grand i alla fall. Nu väntar jag bara på min nya baklampa å blinkers så bakändeskonverteringen kan fullbordas. Nedanstående lilla "packgrej" under cutsen är för att slippa ta på sig en ryggsäck bara för att min vill ha med sig ett lås, fika, regnbyxor etc. Man vill ju inte precis ha en packväska på den här cykeln. Tänkte göra den i glasfiber först. Hade gjort en färdig plugg t.o.m. Sen slaktade jag ett par gamla trasiga neoprenvadare i stället. Visste att det var bra att jag inte slängde dom, se den som spar han har. Mindre risk att det kanar omkring å slamrar i den där lilla mjukmysiga fickan. Kan nog klämma in en chokladkaka eller liten pocketbok också förutom det som syns på bilden.
En jävla lång vinter det här. Hoppas vi ses snart där ute någonstans.
/stevie
DSC01093.JPGDSC01094.JPGDSC01095.JPG
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

Snabb fråga.
Skall köpa nytt drivpaket till hojen. Har ju det lite speciellt med CBR bakfälgen så bakdrevet måste jag köpa separat.
Tänkte även passa på att byta framdrevet till ett 18 istället för 17 som sitter på idag.

Hur många länkar är det original på kedjan?
Vart handlar ni ifrån?
Antalet kugg bak original?
 
Last edited:

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Original sitter 18 resp. 43 kuggar på thruxen...kedjan 104 länkar. Jag handlade från USA sist men det var för att jag konverterade till 520-kedja. Köpte ingen kedja därifrån, bara dreven. http://sprocketcenter.com/index.php/
Det är nog inte lönsamt handla originaldrev därifrån med tanke på frakt, tull, moms. Jag tror vi har samma drev som vissa Suzuki men vet inte vilken.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Mors!

Snabb fråga.
Skall köpa nytt drivpaket till hojen. Har ju det lite speciellt med CBR bakfälgen så bakdrevet måste jag köpa separat.
Tänkte även passa på att byta framdrevet till ett 18 istället för 17 som sitter på idag.

Hur många länkar är det original på kedjan?
Vart handlar ni ifrån?
Antalet kugg bak original?

Precis som Thruxtonerich säger ovan 18/43/104/525
gäller original.

Jag brukar handla sånt hos www.s-racing.se
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Kalas!

Tack.

Då blir det 1 st större framdrev än det som sitter på nu. Förre ägaren måste ha bytt till 17. Något som skiljer framdreven mellan årsmodellerna? Hittade på 24MX som jag tänkte åka förbi imorgon, men de hade inte till 04. Tror omöjligen att ngt kan skilja?
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Kalas!

Tack.

Då blir det 1 st större framdrev än det som sitter på nu. Förre ägaren måste ha bytt till 17. Något som skiljer framdreven mellan årsmodellerna? Hittade på 24MX som jag tänkte åka förbi imorgon, men de hade inte till 04. Tror omöjligen att ngt kan skilja?

Splinsen är nog samma, jag handlade till 2007-års modell och det passar min 04:a!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Då blir det 1 st större framdrev än det som sitter på nu. Förre ägaren måste ha bytt till 17.
19 kuggar fram är inte dumt annars. Ingen jätteskillnad mellan 18 och 19, men upplever en lite längre etta (bra i stan), en längre fyra (mer användbar på småvägar) och en något lite högre femma. Alla växlar ger självklart några hundra varv lägre vid varje given hastighet, men det är på ettan och fyran som det märks mest tycker jag. Gillar 19 kuggar! Någon mer här i tråden kör med 19 (Xtrem?).

*Fast BJN tycker det är heltokigt att dreva upp...* ;)
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Lutar åt 18 fram och 42 bak.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
View attachment 379316

Beställde från BFB i söndags, levererades till jobbet idag av UPS!

Snygga, riktigt vackra. Snyggare än mina Öhlins tycker jag. Säkert inte bättre men troligtvis lika bra.

På tal om drevning. Läste en annan tråd om drev och hamnade på JT-sprockets hemsida. De vet hur man drevar! :) Finns det något 19-kuggars? Nä, men 17! Sen har de två bakdrev mindre än original och hela fyra bakdrev större än original. Heja JT ni vet!

EDIT: Bara utifall att någon skulle känna sin kRenGt ( kan inte sh-stavning) Obs smileyn"
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2013-02-21 kl. 18.28.10.jpg
    Skärmavbild 2013-02-21 kl. 18.28.10.jpg
    84.1 KB · Visningar: 60
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Alternativet är som sagt att köra 18/42 som jag skall försöka få tag på imorgon
 

sacke6

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Örebro
Hoj
2006, triumph thruxton
bytte drivpaket nyligen, vart 18-43 vilket jag tror är standard, med en röööd fin kedja till det:kär
skall bestikta trollet den 11 april och tänkte byta packboxarna i framgaffeln innan dess, och är nu sugen på att förättra gaffeln på något sätt när man ändå är där och river, är det verkligen värt pengarna vad ett cartridgekit typ bitubo kostar eller räcker det med att byta till progessiva fjädrar och isåfall vilka?
hur stor skillnad blir det för en amatörglidare som mig?:tungan
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
bytte drivpaket nyligen, vart 18-43 vilket jag tror är standard, med en röööd fin kedja till det:kär
skall bestikta trollet den 11 april och tänkte byta packboxarna i framgaffeln innan dess, och är nu sugen på att förättra gaffeln på något sätt när man ändå är där och river, är det verkligen värt pengarna vad ett cartridgekit typ bitubo kostar eller räcker det med att byta till progessiva fjädrar och isåfall vilka?
hur stor skillnad blir det för en amatörglidare som mig?:tungan

Såg i garaget! Snyggt!:tummenupp

Själv blir jag snart tokig av allt som finns att köpa. Nu är det jackor och Reltex. FInns hur många snygga som helst. Närmast köp är den här:
 

Bifogat

  • 618969574_o.jpg
    618969574_o.jpg
    85.6 KB · Visningar: 57

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Jag nöjer mig med ett par nya handskar, inte så retro men säkrare om man går på ögonbrynen.
P1000510.jpg
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag nöjer mig med ett par nya handskar, inte så retro men säkrare om man går på ögonbrynen.

Jag skaffade också ett par nya handskar och de är väl ungefär lika lite retro som dina men jag är rädd om händerna och det får gå före.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Och jag tänkte på "alla" varma dagar på sommaren (3? 5?) när det är för varmt för handskar, men man ändå vill/måste ha handskar på sig. Och köpte såna här http://www.handelsboden.com/richa-cruiser-summer-p-2374-c-119.aspx som är korta och bör släppa in en del drag och svalka in i jackärmen. Vi får se till sommaren hur bra de är i verkligheten.

Tillsammans med en nyinköpt kort textiljacka http://www.24mx.se/mc/p/mc-jacka-richa-urban-svart/15244/ är jag nu redo för värmeböljan! :D

EDIT: annan handlare här, men nära 800 kr dyrare... http://www.handelsboden.com/richa-urban-svart-p-1933-c-140.aspx Det kan löna sig att jämföra!
 
Last edited:

sacke6

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Örebro
Hoj
2006, triumph thruxton
Och jag tänkte på "alla" varma dagar på sommaren (3? 5?) när det är för varmt för handskar, men man ändå vill/måste ha handskar på sig. Och köpte såna här http://www.handelsboden.com/richa-cruiser-summer-p-2374-c-119.aspx som är korta och bör släppa in en del drag och svalka in i jackärmen. Vi får se till sommaren hur bra de är i verkligheten.

Tillsammans med en nyinköpt kort textiljacka http://www.24mx.se/mc/p/mc-jacka-richa-urban-svart/15244/ är jag nu redo för värmeböljan! :D

EDIT: annan handlare här, men nära 800 kr dyrare... http://www.handelsboden.com/richa-urban-svart-p-1933-c-140.aspx Det kan löna sig att jämföra!


riktigt snygg jacka, en annan får väl ut o köra på kvällarna när solen gått ner, blir gärna varmt satan med skinnställ:huvet carlbarks i kumla har mc mässa nästa helg med mycket bra priser, får scouta efter nått svalare då..
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top